Sentence view

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain
AnnotationHladká, Barbora; Zeman, Daniel

Text: -


showing 1 - 100 of 155 • next


[1] tree
Ve dnech # - # ledna byla hostem ÚV odborového svazu * dvoučlenná delegace Odborového svazu učitelů Kuby, kterou tvořila soudružka Ramona Ruiz, tajemnice ÚV odborového svazu, a soudruh Dagoberto Goris, pracovník mezinárodního oddělení odborového svazu.
s-1
n32w-s1
n32w#1
Ve dnech # - # ledna byla hostem ÚV odborového svazu * dvoučlenná delegace Odborového svazu učitelů Kuby, kterou tvořila soudružka Ramona Ruiz, tajemnice ÚV odborového svazu, a soudruh Dagoberto Goris, pracovník mezinárodního oddělení odborového svazu.
[2] tree
V Praze se zastavili na zpáteční cestě z mezinárodní konference, kterou na téma Úloha odborů v komunistické výchově pracujících uspořádala v Leningradě Všesvazová ústřední rada odborů SSSR.
s-2
n32w-s2
n32w#2
V Praze se zastavili na zpáteční cestě z mezinárodní konference, kterou na téma Úloha odborů v komunistické výchově pracujících uspořádala v Leningradě Všesvazová ústřední rada odborů SSSR.
[3] tree
Během krátkého pobytu kubánských soudruhů v Praze se uskutečnila dvě užitečná setkání s vedením našeho svazu.
s-3
n32w-s3
n32w#3
Během krátkého pobytu kubánských soudruhů v Praze se uskutečnila dvě užitečná setkání s vedením našeho svazu.
[4] tree
Předsedkyně ÚVOS, soudružka Hana Růžičková, zhodnotila během pracovní diskuse vzájemné styky mezi našimi bratrskými svazy a navrhla další účinné formy spolupráce v nejbližších letech.
s-4
n32w-s4
n32w#4
Předsedkyně ÚVOS, soudružka Hana Růžičková, zhodnotila během pracovní diskuse vzájemné styky mezi našimi bratrskými svazy a navrhla další účinné formy spolupráce v nejbližších letech.
[5] tree
Vzpomněla rovněž návštěvy předsedy kubánské revoluční vlády, soudruha Fidela Castra, která měla velký ideový vliv na naši mládež.
s-5
n32w-s5
n32w#5
Vzpomněla rovněž návštěvy předsedy kubánské revoluční vlády, soudruha Fidela Castra, která měla velký ideový vliv na naši mládež.
[6] tree
Se současnou strukturou odborového svazu a aktuálními úkoly Plánu aktivity ROH na rok # v oblasti školství a vědy seznámil kubánské hosty místopředseda ÚVOS a předseda ČVOS, soudruh Jan Košťál.
s-6
n32w-s6
n32w#6
Se současnou strukturou odborového svazu a aktuálními úkoly Plánu aktivity ROH na rok # v oblasti školství a vědy seznámil kubánské hosty místopředseda ÚVOS a předseda ČVOS, soudruh Jan Košťál.
[7] tree
Hosté se o všechny tyto otázky živě zajímali a v budoucnu chtějí některých našich zkušeností použít při výstavbě obnoveného Kubánského svazu učitelů, který sdružuje, obdobně jako náš svaz, učitele a školské pracovníky na školách všech typů a pracovníky vědy.
s-7
n32w-s7
n32w#7
Hosté se o všechny tyto otázky živě zajímali a v budoucnu chtějí některých našich zkušeností použít při výstavbě obnoveného Kubánského svazu učitelů, který sdružuje, obdobně jako náš svaz, učitele a školské pracovníky na školách všech typů a pracovníky vědy.
[8] tree
Delegace zavítala také na experimentální ZDŠ s rozšířenou péčí o mimoškolní činnost na Červeném Vrchu v Praze, kde ji zástupkyně ředitele seznámily s prací školy a dosaženými pedagogickými výsledky.
s-8
n32w-s8
n32w#8
Delegace zavítala také na experimentální ZDŠ s rozšířenou péčí o mimoškolní činnost na Červeném Vrchu v Praze, kde ji zástupkyně ředitele seznámily s prací školy a dosaženými pedagogickými výsledky.
[9] tree
Kubánští soudruzi se o práci školy velmi zajímali.
s-9
n32w-s9
n32w#9
Kubánští soudruzi se o práci školy velmi zajímali.
[10] tree
Uvítali možnost účastnit se vyučování v několika třídách a prohlédli si moderní vybavení školy.
s-10
n32w-s10
n32w#10
Uvítali možnost účastnit se vyučování v několika třídách a prohlédli si moderní vybavení školy.
[11] tree
S uznáním se vyjádřili o práci našich učitelů a zapsali se do pamětní knihy školy.
s-11
n32w-s11
n32w#11
S uznáním se vyjádřili o práci našich učitelů a zapsali se do pamětní knihy školy.
[12] tree
Na závěr pobytu navštívili kubánští hosté Leninovo muzeum, kde si prohlédli novou expozici, a těsně před odletem byli i v Lidicích.
s-12
n32w-s12
n32w#12
Na závěr pobytu navštívili kubánští hosté Leninovo muzeum, kde si prohlédli novou expozici, a těsně před odletem byli i v Lidicích.
[13] tree
Při rozloučení s kubánskou delegací, které se uskutečnilo v Klubu školství a kultury v Praze, byli kromě vedoucích pracovníků ÚV odborového svazu * přítomni jako čestní hosté vedoucí odboru vysokých škol, oddělení školství a vědy ÚV KSČ soudruh Ivan Lopata a soudruh Karel Fišera, pracovník tohoto oddělení, a z kubánské strany soudruh Juan Aguero, pracovník sekretariátu Světové odborové federace.
s-13
n32w-s13
n32w#13
Při rozloučení s kubánskou delegací, které se uskutečnilo v Klubu školství a kultury v Praze, byli kromě vedoucích pracovníků ÚV odborového svazu * přítomni jako čestní hosté vedoucí odboru vysokých škol, oddělení školství a vědy ÚV KSČ soudruh Ivan Lopata a soudruh Karel Fišera, pracovník tohoto oddělení, a z kubánské strany soudruh Juan Aguero, pracovník sekretariátu Světové odborové federace.
[14] tree
Kubánští i naši soudruzi při loučení shodně konstatovali, že průjezd delegace Prahou byl účelně využit pro vzájemné poznání a další rozšíření a prohloubení spolupráce.
s-14
n32w-s14
n32w#14
Kubánští i naši soudruzi při loučení shodně konstatovali, že průjezd delegace Prahou byl účelně využit pro vzájemné poznání a další rozšíření a prohloubení spolupráce.
[15] tree
Nedávno došlo v jednom podniku při projednávání plánu na rok # k zajímavému střetnutí názorů.
s-15
n32w-s15
n32w#15
Nedávno došlo v jednom podniku při projednávání plánu na rok # k zajímavému střetnutí názorů.
[16] tree
Skupina odborníků zpracovala návrh plánu, jehož realizace by sice znamenala splnění požadavků na společensky žádoucí zvýšení výroby s odpovídajícími kvalitativními parametry, ale který zahrnoval další požadavky podniku na neplánované zvýšení počtu pracovních sil a dodatečnou neplánovanou investiční činnost.
s-16
n32w-s16
n32w#16
Skupina odborníků zpracovala návrh plánu, jehož realizace by sice znamenala splnění požadavků na společensky žádoucí zvýšení výroby s odpovídajícími kvalitativními parametry, ale který zahrnoval další požadavky podniku na neplánované zvýšení počtu pracovních sil a dodatečnou neplánovanou investiční činnost.
[17] tree
Jednomu členu skupiny však nedala spát skutečnost, že předkládaný návrh je vlastně pro společnost neúnosný.
s-17
n32w-s17
n32w#17
Jednomu členu skupiny však nedala spát skutečnost, že předkládaný návrh je vlastně pro společnost neúnosný.
[18] tree
Východisko pak onen pracovník hledal v netradičních postupech, v změnách technologie výroby.
s-18
n32w-s18
n32w#18
Východisko pak onen pracovník hledal v netradičních postupech, v změnách technologie výroby.
[19] tree
Jeho návrh měl ovšem své mezery a nedořešené otázky.
s-19
n32w-s19
n32w#19
Jeho návrh měl ovšem své mezery a nedořešené otázky.
[20] tree
Skupina návrh nepřijala.
s-20
n32w-s20
n32w#20
Skupina návrh nepřijala.
[21] tree
Podnikové orgány však právě jeho návrh vzaly za východisko k řešení situace a jako návrh, který sice potřebuje dopracování, ale který je v souladu s celospolečenskými zájmy a řeší situaci.
s-21
n32w-s21
n32w#21
Podnikové orgány však právě jeho návrh vzaly za východisko k řešení situace a jako návrh, který sice potřebuje dopracování, ale který je v souladu s celospolečenskými zájmy a řeší situaci.
[22] tree
Ponechme nyní stranou technickoekonomickou stránku problému a podívejme se na problém z jiného hlediska.
s-22
n32w-s22
n32w#22
Ponechme nyní stranou technickoekonomickou stránku problému a podívejme se na problém z jiného hlediska.
[23] tree
vlastně šlo.
s-23
n32w-s23
n32w#23
Oč vlastně šlo.
[24] tree
Máme zde typické střetnutí dvojího přístupu k společenským potřebám, ke kterému dochází v různých podobách takřka denně.
s-24
n32w-s24
n32w#24
Máme zde typické střetnutí dvojího přístupu k společenským potřebám, ke kterému dochází v různých podobách takřka denně.
[25] tree
Většina, pracovní skupina, vycházela z vyzkoušených postupů, z běžného přístupu k problematice, z řešení, které je jasné, nepřináší zvláštní obtíže, zabezpečuje jistotu plnění přijatého plánu bez zvláštní námahy.
s-25
n32w-s25
n32w#25
Většina, pracovní skupina, vycházela z vyzkoušených postupů, z běžného přístupu k problematice, z řešení, které je jasné, nepřináší zvláštní obtíže, zabezpečuje jistotu plnění přijatého plánu bez zvláštní námahy.
[26] tree
Druhou variantou řešení problému byl jiný přístup k problematice.
s-26
n32w-s26
n32w#26
Druhou variantou řešení problému byl jiný přístup k problematice.
[27] tree
Netradiční, novátorský, vycházející z hluboké snahy najít cestu k společensky žádoucímu trendu výroby, který od začátku byl spojen s nepříjemnostmi a rizikem pro vedení podniku.
s-27
n32w-s27
n32w#27
Netradiční, novátorský, vycházející z hluboké snahy najít cestu k společensky žádoucímu trendu výroby, který od začátku byl spojen s nepříjemnostmi a rizikem pro vedení podniku.
[28] tree
Přesto to byl postup, který více než jiný odpovídal stranickému přístupu, který byl plně v souladu s politikou strany, který byl projevem morálně politické vyspělosti.
s-28
n32w-s28
n32w#28
Přesto to byl postup, který více než jiný odpovídal stranickému přístupu, který byl plně v souladu s politikou strany, který byl projevem morálně politické vyspělosti.
[29] tree
Můžeme si přitom jako učitelé a * položit otázku, zda v dostatečné míře již od mládí rozvíjíme * upevňujeme v nastupující generaci právě morálně politické prvky jejich vědomí, které pak vedou po absolvování školy, v praxi, k žádoucímu postoji při řešení praktických problémů.
s-29
n32w-s29
n32w#29
Můžeme si přitom jako učitelé a * položit otázku, zda v dostatečné míře již od mládí rozvíjíme * upevňujeme v nastupující generaci právě morálně politické prvky jejich vědomí, které pak vedou po absolvování školy, v praxi, k žádoucímu postoji při řešení praktických problémů.
[30] tree
Můžeme si položit otázku, zda v dostatečné míře již od školních let pěstujeme v naší mládeži právě ony vlastnosti, které vyúsťují ve snahu nespokojovat se s tím, co bylo dosaženo, zda pěstujeme smysl pro nová řešení, jež lze prosazovat jenom v boji proti konzervatismu v myšlení a jednání.
s-30
n32w-s30
n32w#30
Můžeme si položit otázku, zda v dostatečné míře již od školních let pěstujeme v naší mládeži právě ony vlastnosti, které vyúsťují ve snahu nespokojovat se s tím, co bylo dosaženo, zda pěstujeme smysl pro nová řešení, jež lze prosazovat jenom v boji proti konzervatismu v myšlení a jednání.
[31] tree
Někdy můžeme vidět u některých našich učitelů, kteří nepracují odborně ve společenských vědách, jisté rozpaky, jak se vlastně mají angažovat v ideově politické a morální výchově studentů, zvláště u středoškolských a vysokoškolských studentů.
s-31
n32w-s31
n32w#31
Někdy můžeme vidět u některých našich učitelů, kteří nepracují odborně ve společenských vědách, jisté rozpaky, jak se vlastně mají angažovat v ideově politické a morální výchově studentů, zvláště u středoškolských a vysokoškolských studentů.
[32] tree
Mnozí z těchto učitelů říkají, že když nejsou specialisty v oblasti společenských věd, nemohou příliš mnoho říci posluchačům k teoretickým a ideovým východiskům současné politiky ani hlouběji vysvětlovat tuto politiku.
s-32
n32w-s32
n32w#32
Mnozí z těchto učitelů říkají, že když nejsou specialisty v oblasti společenských věd, nemohou příliš mnoho říci posluchačům k teoretickým a ideovým východiskům současné politiky ani hlouběji vysvětlovat tuto politiku.
[33] tree
Nebereme- li v úvahu, že kterýkoliv učitel by měl mít předpoklady vysvětlovat a získávat posluchače pro současnou politiku strany a vysvětlovat hlouběji ideová východiska této politiky, lze přece v řadě oborů mimo společenské vědy právě mimo jiné provádět výchovu, i výchovu k stranickému celospolečenskému přístupu k řešení odborných problémů.
s-33
n32w-s33
n32w#33
Nebereme- li v úvahu, že kterýkoliv učitel by měl mít předpoklady vysvětlovat a získávat posluchače pro současnou politiku strany a vysvětlovat hlouběji ideová východiska této politiky, lze přece v řadě oborů mimo společenské vědy právě mimo jiné provádět výchovu, i výchovu k stranickému celospolečenskému přístupu k řešení odborných problémů.
[34] tree
Jestliže je hlavním obsahem hospodářské politiky strany důsledné zvyšování efektivnosti rozvoje národního hospodářství založené na plném uplatnění intenzívních faktorů růstu, jak bylo řečeno na # sjezdu KSČ, přičemž tempo uplatňování vědeckotechnického pokroku je hlavním předpokladem plnění našich plánů, pak součástí ideověvýchovné práce ve stranickém duchu je mimo jiné jistě pěstovat u studentů i v odborných předmětech smysl pro nová řešení, podněcovat touhu překonávat existující stav a hledat cesty, jak vyřešit nevyřešené problémy, připravovat je na to, že tato cesta je společensky žádoucí a že je to cesta obtížnější, náročnější než cesta vyšlapaná.
s-34
n32w-s34
n32w#34
Jestliže je hlavním obsahem hospodářské politiky strany důsledné zvyšování efektivnosti rozvoje národního hospodářství založené na plném uplatnění intenzívních faktorů růstu, jak bylo řečeno na # sjezdu KSČ, přičemž tempo uplatňování vědeckotechnického pokroku je hlavním předpokladem plnění našich plánů, pak součástí ideověvýchovné práce ve stranickém duchu je mimo jiné jistě pěstovat u studentů i v odborných předmětech smysl pro nová řešení, podněcovat touhu překonávat existující stav a hledat cesty, jak vyřešit nevyřešené problémy, připravovat je na to, že tato cesta je společensky žádoucí a že je to cesta obtížnější, náročnější než cesta vyšlapaná.
[35] tree
Někteří členové naší mladé generace nastupují z učňovských škol, ze středních odborných i vysokých škol do života stále ještě jako ze skleníkového prostředí na mráz.
s-35
n32w-s35
n32w#35
Někteří členové naší mladé generace nastupují z učňovských škol, ze středních odborných i vysokých škol do života stále ještě jako ze skleníkového prostředí na mráz.
[36] tree
Nejsou dostatečně připraveni na to, že se budou muset v praxi potýkat s přežilými představami, s rutinérstvím, že se nebudou smět dát odradit, jestliže uslyší od některých pracovníků dobrou radu tohoto typu.
s-36
n32w-s36
n32w#36
Nejsou dostatečně připraveni na to, že se budou muset v praxi potýkat s přežilými představami, s rutinérstvím, že se nebudou smět dát odradit, jestliže uslyší od některých pracovníků dobrou radu tohoto typu.
[37] tree
Chceš- li v našem kolektivu dobře obstát, koukej co nejdříve zapomenout na to, co ve škole učili.
s-37
n32w-s37
n32w#37
Chceš- li v našem kolektivu dobře obstát, koukej co nejdříve zapomenout na to, co tě ve škole učili.
[38] tree
Hospodářská politika je klíčovou součástí celkové politiky strany.
s-38
n32w-s38
n32w#38
Hospodářská politika je klíčovou součástí celkové politiky strany.
[39] tree
Zvýšení efektivnosti výroby závisí na tom, abychom dokázali vložit do výroby mnohem více tvořivého vědeckotechnického myšlení, jak bylo správně řečeno na # sjezdu KSČ.
s-39
n32w-s39
n32w#39
Zvýšení efektivnosti výroby závisí na tom, abychom dokázali vložit do výroby mnohem více tvořivého vědeckotechnického myšlení, jak bylo správně řečeno na # sjezdu KSČ.
[40] tree
Pak výchova k novátorskému přístupu, k řešení problémů z hlediska celospolečenských potřeb je nesporně jednou z důležitých součástí výchovné práce našich škol.
s-40
n32w-s40
n32w#40
Pak výchova k novátorskému přístupu, k řešení problémů z hlediska celospolečenských potřeb je nesporně jednou z důležitých součástí výchovné práce našich škol.
[41] tree
V těchto dnech vzpomínáme všichni na dobu před dvaceti pěti lety, na vyvrcholení dlouholetého boje dělnické třídy, která v únoru # pod vedením Komunistické * Československa zvítězila a nastoupila cestu k socialismu.
s-41
n32w-s41
n32w#41
V těchto dnech vzpomínáme všichni na dobu před dvaceti pěti lety, na vyvrcholení dlouholetého boje dělnické třídy, která v únoru # pod vedením Komunistické * Československa zvítězila a nastoupila cestu k socialismu.
[42] tree
Soudruh Jan Dluhoš, dlouholetý odborový funkcionář, prožíval únorové události před # lety na Ostravsku.
s-42
n32w-s42
n32w#42
Soudruh Jan Dluhoš, dlouholetý odborový funkcionář, prožíval únorové události před # lety na Ostravsku.
[43] tree
Rád na toto slavné období dějin vzpomíná, rád odpověděl i na naše otázky.
s-43
n32w-s43
n32w#43
Rád na toto slavné období dějin vzpomíná, rád odpověděl i na naše otázky.
[44] tree
Jaká byla před Únorem situace ve školství a v odborech na Ostravsku.
s-44
n32w-s44
n32w#44
Jaká byla před Únorem situace ve školství a v odborech na Ostravsku.
[45] tree
Nejdříve považuji za nutné pozastavit se u jednoho specifického problému, který se dotýkal Ostravska.
s-45
n32w-s45
n32w#45
Nejdříve považuji za nutné pozastavit se u jednoho specifického problému, který se dotýkal Ostravska.
[46] tree
Byla to existence expozitury Zemského NV v Brně, která v Ostravě představovala model příštího krajského zřízení.
s-46
n32w-s46
n32w#46
Byla to existence expozitury Zemského NV v Brně, která v Ostravě představovala model příštího krajského zřízení.
[47] tree
Některé strany Národní fronty expozituře v Ostravě nepřály.
s-47
n32w-s47
n32w#47
Některé strany Národní fronty expozituře v Ostravě nepřály.
[48] tree
Zvlášť markantně se to projevovalo na úseku školství.
s-48
n32w-s48
n32w#48
Zvlášť markantně se to projevovalo na úseku školství.
[49] tree
Školský referent ZNV v Brně * Loubal usiloval o zrušení referátu školství a osvěty při ostravské expozituře s tím, že tuto funkci plnit pouze referát školství a osvěty při ZNV v Brně.
s-49
n32w-s49
n32w#49
Školský referent ZNV v Brně * Loubal usiloval o zrušení referátu školství a osvěty při ostravské expozituře s tím, že tuto funkci má plnit pouze referát školství a osvěty při ZNV v Brně.
[50] tree
V odborech ve školství byla situace dosti složitá.
s-50
n32w-s50
n32w#50
V odborech ve školství byla situace dosti složitá.
[51] tree
Konflikty, které postupně narůstaly ve veřejném i politickém životě, přenášely se pochopitelně do škol.
s-51
n32w-s51
n32w#51
Konflikty, které postupně narůstaly ve veřejném i politickém životě, přenášely se pochopitelně do škol.
[52] tree
Komunistů tenkrát nebylo mnoho, ale byli to nadšení, oddaní soudruzi.
s-52
n32w-s52
n32w#52
Komunistů tenkrát nebylo mnoho, ale byli to nadšení, oddaní soudruzi.
[53] tree
Značnou oporu jsme měli v nestranících a levě orientovaných sociálních demokratech.
s-53
n32w-s53
n32w#53
Značnou oporu jsme měli v nestranících a levě orientovaných sociálních demokratech.
[54] tree
K prvému střetnutí a měření sil v Odborovém svazu školství došlo na podzim v roce # , kdy jsme volili předsedu pro celou městskou oblast.
s-54
n32w-s54
n32w#54
K prvému střetnutí a měření sil v Odborovém svazu školství došlo na podzim v roce # , kdy jsme volili předsedu pro celou městskou oblast.
[55] tree
Komunisté postavili svého kandidáta, soudruha Čeňka Svobodu, vynikajícího pedagoga a oblíbeného ušlechtilého člověka.
s-55
n32w-s55
n32w#55
Komunisté postavili svého kandidáta, soudruha Čeňka Svobodu, vynikajícího pedagoga a oblíbeného ušlechtilého člověka.
[56] tree
Došlo k veřejnému bojovému hlasování.
s-56
n32w-s56
n32w#56
Došlo k veřejnému bojovému hlasování.
[57] tree
Výsledek, soudruh Svoboda byl zvolen prostou většinou jednoho hlasu.
s-57
n32w-s57
n32w#57
Výsledek, soudruh Svoboda byl zvolen prostou většinou jednoho hlasu.
[58] tree
Za daného poměru sil to bylo velké vítězství na půdě odborového svazu.
s-58
n32w-s58
n32w#58
Za daného poměru sil to bylo velké vítězství na půdě odborového svazu.
[59] tree
V květnu # vznikl krajský výbor odborového svazu pro oblast expozitury a soudruh Svoboda se stal jeho předsedou.
s-59
n32w-s59
n32w#59
V květnu # vznikl krajský výbor odborového svazu pro oblast expozitury a soudruh Svoboda se stal jeho předsedou.
[60] tree
Jak probíhaly na Ostravsku únorové události.
s-60
n32w-s60
n32w#60
Jak probíhaly na Ostravsku únorové události.
[61] tree
Těžko vyjádřit tu zvláštní, vzrušenou, jako elektřinou nabitou atmosféru plnou očekávání a zároveň pevného odhodlání bránit nastoupenou cestu revolučních přeměn společnosti.
s-61
n32w-s61
n32w#61
Těžko vyjádřit tu zvláštní, vzrušenou, jako elektřinou nabitou atmosféru plnou očekávání a zároveň pevného odhodlání bránit nastoupenou cestu revolučních přeměn společnosti.
[62] tree
Kdo znal situaci mezi havíři na šachtách, kováky ve Vítkovicích, mezi dělníky vůbec, věděl, že kontrarevoluční puč, o který usilovali reakční představitelé stran NF ve vládě, nemá naději na úspěch.
s-62
n32w-s62
n32w#62
Kdo znal situaci mezi havíři na šachtách, kováky ve Vítkovicích, mezi dělníky vůbec, věděl, že kontrarevoluční puč, o který usilovali reakční představitelé stran NF ve vládě, nemá naději na úspěch.
[63] tree
Ve dnech Února se na šachtách a v továrnách formovaly Lidové milice.
s-63
n32w-s63
n32w#63
Ve dnech Února se na šachtách a v továrnách formovaly Lidové milice.
[64] tree
Všichni jsme velice dobře porozuměli výzvě soudruha Gottwalda.
s-64
n32w-s64
n32w#64
Všichni jsme velice dobře porozuměli výzvě soudruha Gottwalda.
[65] tree
Volám vás všechny k bdělosti a pohotovosti.
s-65
n32w-s65
n32w#65
Volám vás všechny k bdělosti a pohotovosti.
[66] tree
Události dostaly rychlý spád.
s-66
n32w-s66
n32w#66
Události dostaly rychlý spád.
[67] tree
Na Ostravsku stejně jako v celé republice se formovala nová, zdravější Národní fronta.
s-67
n32w-s67
n32w#67
Na Ostravsku stejně jako v celé republice se formovala nová, zdravější Národní fronta.
[68] tree
Nakonec ještě jednu otázku, jak přijalo Únor učitelstvo na Ostravsku.
s-68
n32w-s68
n32w#68
Nakonec ještě jednu otázku, jak přijalo Únor učitelstvo na Ostravsku.
[69] tree
Různě, mnozí s nadšením a radostí, část s rozpaky, někteří snad i s obavami, k nimž naprosto nebylo důvodu.
s-69
n32w-s69
n32w#69
Různě, mnozí s nadšením a radostí, část s rozpaky, někteří snad i s obavami, k nimž naprosto nebylo důvodu.
[70] tree
Velká většina z nás si uvědomovala, jak odpovědná a náročná práce čeká učitele při výchově mladé generace nového socialistického člověka.
s-70
n32w-s70
n32w#70
Velká většina z nás si uvědomovala, jak odpovědná a náročná práce čeká učitele při výchově mladé generace nového socialistického člověka.
[71] tree
Byla to veliká doba, plná nadšení a optimismu.
s-71
n32w-s71
n32w#71
Byla to veliká doba, plná nadšení a optimismu.
[72] tree
Musí být pro každého z nás stálým, nevyčerpatelným zdrojem poučení.
s-72
n32w-s72
n32w#72
Musí být pro každého z nás stálým, nevyčerpatelným zdrojem poučení.
[73] tree
Děkuji za rozhovor.
s-73
n32w-s73
n32w#73
Děkuji za rozhovor.
[74] tree
V roce # uzavřel městský výbor odborového svazu v Praze dohodu o spolupráci s městským výborem odborového svazu v Bratislavě.
s-74
n32w-s74
n32w#74
V roce # uzavřel městský výbor odborového svazu v Praze dohodu o spolupráci s městským výborem odborového svazu v Bratislavě.
[75] tree
V témže roce si oba městské výbory vyměnily delegace funkcionářů za účelem výměny zkušeností z odborové práce, zejména z řízení základních odborových organizací našeho svazu v hlavních městech.
s-75
n32w-s75
n32w#75
V témže roce si oba městské výbory vyměnily delegace funkcionářů za účelem výměny zkušeností z odborové práce, zejména z řízení základních odborových organizací našeho svazu v hlavních městech.
[76] tree
Dále si vyměňují důležité materiály, plány práce orgánů, usnesení plenárních zasedání a konzultují řešení některých základních otázek.
s-76
n32w-s76
n32w#76
Dále si vyměňují důležité materiály, plány práce orgánů, usnesení plenárních zasedání a konzultují řešení některých základních otázek.
[77] tree
Po brněnském sjezdu, na kterém byl zvolen nový Ústřední výbor Odborového svazu pracovníků školství a vědy s celostátní působností, se vytvořily ještě příznivější podmínky k prohloubení spolupráce našich městských svazových orgánů.
s-77
n32w-s77
n32w#77
Po brněnském sjezdu, na kterém byl zvolen nový Ústřední výbor Odborového svazu pracovníků školství a vědy s celostátní působností, se vytvořily ještě příznivější podmínky k prohloubení spolupráce našich městských svazových orgánů.
[78] tree
Celostátní ÚVOS umožňuje také častější styk funkcionářů obou orgánů při různých akcích.
s-78
n32w-s78
n32w#78
Celostátní ÚVOS umožňuje také častější styk funkcionářů obou orgánů při různých akcích.
[79] tree
V roce # je znovu plánována výměna delegací funkcionářů jak městských výborů, tak výměna funkcionářů OVOS.
s-79
n32w-s79
n32w#79
V roce # je znovu plánována výměna delegací funkcionářů jak městských výborů, tak výměna funkcionářů OVOS.
[80] tree
Kromě výměny zkušeností při zajišťování současných odborových úkolů, zejména zajištění Plánu aktivity v ZO ROH, půjde o to, projednat další prohloubení spolupráce.
s-80
n32w-s80
n32w#80
Kromě výměny zkušeností při zajišťování současných odborových úkolů, zejména zajištění Plánu aktivity v ZO ROH, půjde o to, projednat další prohloubení spolupráce.
[81] tree
Účelem je dosáhnout toho, aby vedle výměny zkušeností na úrovni funkcionářů došlo i k těsnější spolupráci mezi základními organizacemi ROH v dohodnutých organizacích všech stupňů škol a vědeckých ústavů.
s-81
n32w-s81
n32w#81
Účelem je dosáhnout toho, aby vedle výměny zkušeností na úrovni funkcionářů došlo i k těsnější spolupráci mezi základními organizacemi ROH v dohodnutých organizacích všech stupňů škol a vědeckých ústavů.
[82] tree
Bude třeba vytvořit podmínky pro osobní poznání funkcionářů a členů základních organizací za účelem zkvalitnění práce v ZO ROH na obou stranách, ale i ke splnění hlavního cíle, utužení vztahů mezi našimi národy v duchu bratrské a soudružské spolupráce a proletářského internacionalismu.
s-82
n32w-s82
n32w#82
Bude třeba vytvořit podmínky pro osobní poznání funkcionářů a členů základních organizací za účelem zkvalitnění práce v ZO ROH na obou stranách, ale i ke splnění hlavního cíle, utužení vztahů mezi našimi národy v duchu bratrské a soudružské spolupráce a proletářského internacionalismu.
[83] tree
Klademe si za úkol na půdě odborových organizací, ve spolupráci s vedením škol a výchovných zařízení, ale i ve vědeckých zařízeních plánovitě organizovat na určitou dobu výměnu pracovníků na úsecích, kde právě mohou získat nejlepší zkušenosti pro zkvalitnění své práce, její účinnosti, a to zejména ve výchovném a vzdělávacím procesu.
s-83
n32w-s83
n32w#83
Klademe si za úkol na půdě odborových organizací, ve spolupráci s vedením škol a výchovných zařízení, ale i ve vědeckých zařízeních plánovitě organizovat na určitou dobu výměnu pracovníků na úsecích, kde právě mohou získat nejlepší zkušenosti pro zkvalitnění své práce, její účinnosti, a to zejména ve výchovném a vzdělávacím procesu.
[84] tree
Všechna tato snaha o prohloubení spolupráce mezi našimi orgány by též měla vyústit v hlubší vzájemné poznání mladé generace svěřené nám k výchově.
s-84
n32w-s84
n32w#84
Všechna tato snaha o prohloubení spolupráce mezi našimi orgány by též měla vyústit v hlubší vzájemné poznání mladé generace svěřené nám k výchově.
[85] tree
Odborové organizace ve spolupráci s vedením škol a SRPŠ, popřípadě v těsné součinnosti s PO a SSM, by měly nejen o hlavních prázdninách, ale i během školního roku pomoci organizovat výměnu žáků a studentů, a to nejen na oficiální úrovni, ale zejména, a řekli bychom hlavně, na úrovni škol a rodin.
s-85
n32w-s85
n32w#85
Odborové organizace ve spolupráci s vedením škol a SRPŠ, popřípadě v těsné součinnosti s PO a SSM, by měly nejen o hlavních prázdninách, ale i během školního roku pomoci organizovat výměnu žáků a studentů, a to nejen na oficiální úrovni, ale zejména, a řekli bychom hlavně, na úrovni škol a rodin.
[86] tree
Výměna žáků a studentů by jistě vedla k hlubšímu poznání práce škol, společenských organizací na školách i SRPŠ, nakonec by jistě v mnohých případech vyústila k navázání přátelských vztahů mezi rodinami, které by děti hostily.
s-86
n32w-s86
n32w#86
Výměna žáků a studentů by jistě vedla k hlubšímu poznání práce škol, společenských organizací na školách i SRPŠ, až nakonec by jistě v mnohých případech vyústila k navázání přátelských vztahů mezi rodinami, které by děti hostily.
[87] tree
Jsme přesvědčeni, že i pro takové prohloubení spolupráce najdeme u soudruhů v Bratislavě plné soudružské a bratrské pochopení, a těšíme se na brzké shledání s nimi.
s-87
n32w-s87
n32w#87
Jsme přesvědčeni, že i pro takové prohloubení spolupráce najdeme u soudruhů v Bratislavě plné soudružské a bratrské pochopení, a těšíme se na brzké shledání s nimi.
[88] tree
V pohraniční oblasti Prachaticka na ZDŠ Záblatí se odboráři při tvorbě Plánu aktivity zaměřili na problém boje s * žáků.
s-88
n32w-s88
n32w#88
V pohraniční oblasti Prachaticka na ZDŠ Záblatí se odboráři při tvorbě Plánu aktivity zaměřili na problém boje s * žáků.
[89] tree
Protože mezi zaostávajícími je většina dětí slovenské a rumunské národnosti i děti cikánského původu, ZV ROH rozpracoval v dohodě s vedením školy konkrétní formy pomoci jednotlivých pedagogů těmto žákům.
s-89
n32w-s89
n32w#89
Protože mezi zaostávajícími je většina dětí slovenské a rumunské národnosti i děti cikánského původu, ZV ROH rozpracoval v dohodě s vedením školy konkrétní formy pomoci jednotlivých pedagogů těmto žákům.
[90] tree
Nové metody zahrnují osobní pomoc učitelů ve formě doučování, diferencovaný individuální přístup ve výuce realizovaný skupinovým vyučováním, doplňující domácí a školní cvičení, pravidelný kontakt s rodiči těchto dětí a využití talentovaných žáků a schopných pionýrů při osobní pomoci zaostávajícím spolužákům.
s-90
n32w-s90
n32w#90
Nové metody zahrnují osobní pomoc učitelů ve formě doučování, diferencovaný individuální přístup ve výuce realizovaný skupinovým vyučováním, doplňující domácí a školní cvičení, pravidelný kontakt s rodiči těchto dětí a využití talentovaných žáků a schopných pionýrů při osobní pomoci zaostávajícím spolužákům.
[91] tree
Tím chtějí členové ZO ROH přispět k řešení nejpalčivějšího problému na škole.
s-91
n32w-s91
n32w#91
Tím chtějí členové ZO ROH přispět k řešení nejpalčivějšího problému na škole.
[92] tree
V ZO ROH Cehnice na Strakonicku se odborová organizace zaměřila při tvorbě Plánu aktivity na dlouhodobý systém ideově politické a odborné výchovy svých členů.
s-92
n32w-s92
n32w#92
V ZO ROH Cehnice na Strakonicku se odborová organizace zaměřila při tvorbě Plánu aktivity na dlouhodobý systém ideově politické a odborné výchovy svých členů.
[93] tree
Ve spolupráci se stranickými orgány, Kabinetem odborářské výchovy a Okresním pedagogickým střediskem vypracovala po projednání s členy ROH několikaletý konkrétní plán politického a odborného studia každého pracovníka školy včetně provozních a správních pracovníků.
s-93
n32w-s93
n32w#93
Ve spolupráci se stranickými orgány, Kabinetem odborářské výchovy a Okresním pedagogickým střediskem vypracovala po projednání s členy ROH několikaletý konkrétní plán politického a odborného studia každého pracovníka školy včetně provozních a správních pracovníků.
[94] tree
Na písecké ZDŠ * Jaroše Plán aktivity sleduje odkrývání rezerv v pedagogickém působení učitelů, prohloubení účinné pomoci mimoškolní výchově a PO SSM.
s-94
n32w-s94
n32w#94
Na písecké ZDŠ * Jaroše Plán aktivity sleduje odkrývání rezerv v pedagogickém působení učitelů, prohloubení účinné pomoci mimoškolní výchově a PO SSM.
[95] tree
Za pomoci patronátního vojenského útvaru a další veřejnosti se začíná připravovat síň školy, opřená o dokumenty ze života a boje hrdiny SSSR * Jaroše.
s-95
n32w-s95
n32w#95
Za pomoci patronátního vojenského útvaru a další veřejnosti se začíná připravovat síň školy, opřená o dokumenty ze života a boje hrdiny SSSR * Jaroše.
[96] tree
Odboráři ze SLTŠ v Písku v Plánu aktivity zdůrazňují prohloubení výchovného působení třídních profesorů s využitím sdělovacích prostředků, možností domova mládeže, svazácké organizace, zájmové výchovy a významných událostí, výročí, včetně práce a pomoci školnímu polesí.
s-96
n32w-s96
n32w#96
Odboráři ze SLTŠ v Písku v Plánu aktivity zdůrazňují prohloubení výchovného působení třídních profesorů s využitím sdělovacích prostředků, možností domova mládeže, svazácké organizace, zájmové výchovy a významných událostí, výročí, včetně práce a pomoci školnímu polesí.
[97] tree
Důsledně sledují angažovanost každého pracovníka k plnění všech hlavních úkolů školy.
s-97
n32w-s97
n32w#97
Důsledně sledují angažovanost každého pracovníka k plnění všech hlavních úkolů školy.
[98] tree
V polesí chtějí zlepšit pořádek a dál rozvíjet hnutí BSP u provozních pracovníků s plněním a překračováním výrobních úkolů.
s-98
n32w-s98
n32w#98
V polesí chtějí zlepšit pořádek a dál rozvíjet hnutí BSP u provozních pracovníků s plněním a překračováním výrobních úkolů.
[99] tree
Plán aktivity ZDŠ v Obratani na Pelhřimovsku počítá s prohloubením práce s rodičovským aktivem, s účinnějšími formami výměny pedagogických zkušeností a individuální pomocí mladým pedagogům.
s-99
n32w-s99
n32w#99
Plán aktivity ZDŠ v Obratani na Pelhřimovsku počítá s prohloubením práce s rodičovským aktivem, s účinnějšími formami výměny pedagogických zkušeností a individuální pomocí mladým pedagogům.
[100] tree
Zvýšenou, diferencovanou péči budou odboráři věnovat zaostávajícím žákům a dětem z dělnických a rolnických rodin.
s-100
n32w-s100
n32w#100
Zvýšenou, diferencovanou péči budou odboráři věnovat zaostávajícím žákům a dětem z dělnických a rolnických rodin.

Edit as listText viewDependency trees