cs-cac-train-n35w
Universal Dependencies - Czech - CAC
Language | Czech |
---|
Project | CAC |
---|
Corpus Part | train |
---|
View options
Text: - Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jeden vagón pojme # cestujících, z toho dvaačtyřicet míst bude k sezení. Stavba prvního úseku metra tedy spěje pomalu k cíli. Ale už před několika měsíci byly zahájeny práce na dalším, který povede z Dejvic na náměstí Míru. Je dlouhý # kilometru a bude otevřen za tři roky. Později bude tato trasa prodloužena až do Liboce, na druhou stranu pak do Hostivaře. Práce na hloubení tohoto úseku je velmi obtížná. Aby nebyly ohroženy zejména historicky cenné objekty na Starém Městě, bude procházet tunel až třicet metrů pod zemí, tedy prakticky celý ve skále. A tak můžeme po Praze vidět těžní věže, kterými se pracovníci Metrostavu dostávají až do takové hloubky. Těžní věže, jakoby sem přenesené z uhelných revírů, můžeme spatřit třeba na Chotkově silnici, u Mánesova mostu, na Alšově nábřeží, v proluce Myslbek, na Příkopě i u Muzea. Příští rok se razicí štíty stavitelů této trasy dají do ražení tunelu pod Vltavou. Práce to nebude lehká, protože hornina pod vltavským dnem je dosud geologicky neprozkoumaná.
Download XML • Download text
• Sentence view • Dependency trees