Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - PDT

LanguageCzech
ProjectPDT
Corpus Parttrain

Select a sentence

s-1 UČITEL JAKO POSTRACH
s-2 (LN č. 262, 282)
s-3 Článek kriticky hodnotí naše střední školy očima anglosaských studentů, kteří v naší zemi absolvovali rok studia na gymnáziu, které podle mého názoru reprezentuje jen určitou část našeho středního školství.
s-4 Zdá se mi, že jen z tohoto zúženého pohledu nelze činit obecnější závěry.
s-5 Zejména proto, že kritika je zaměřena na práci státní školy, která je dosud svázána s oficiálním školským systémem.
s-6 Zde je třeba připomenout, že během dvou let od listopadu 1989 u nás nelze očekávat převratné změny ani v systému, ani v přístupu pedagogických pracovníků.
s-7 Zvlášť tady se teprve postupně budeme přibližovat demokratickému myšlení hledáním jiných forem, obsahu a metod školského vzdělávání.
s-8 Dále se domnívám, že kritický pohled článku není dostatečně vyvážen klady našeho gymnaziálního studia, které na rozdíl od zejména anglosaského školství, poskytuje našim středoškolákům ucelené poznatky v takovém rozsahu, že při studiu v zahraničí jsou kladeny na úroveň vysokoškolskou, tak, jak o tom článek hovoří v závěru.
s-9 ŠÁRKA HARREROVÁ, Praha

Text viewDownload CoNNL-U