Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 179 • previous

s-101 Pravda je taková, že při scénách točených v autě jsem měl text napsaný na přístrojové desce.
s-102 A poněvadž jsem musel klopit oči, abych ho přečetl, vypadám smutně.
s-103 Za to jsem rozhodně nezasloužil cenu za herecký výkon.
s-104 Posměváček, který nešetří ani sám sebe, ostatně nemá v úmyslu hrát ve filmech druhých režisérů.
s-105 Po úspěchu svého dalšího filmu nazvaného mám peněz po krk to také nemá zapotřebí.
s-106 Jeho firma Ciné qua non prosperuje tak dobře, že se se svými přáteli chystá natáčet další film, a to dokonce zčásti v daleké Číně.
s-107 Hvězdou filmu bude tentokrát pochopitelně opět autor a režisér zamilovaný do své práce víc než do slávy a peněz, které mu vynáší.
s-108 Nehodlám nijak měnit svůj způsob života, říká.
s-109 Chodím pořád do stejných kaváren, se stejnými přáteli a nehodlám si místo šesti židlí kupovat dvanáct křesel.
s-110 potud tedy fenomén Yanne jen sympatické stránky.
s-111 Jenomže nesmlouvavý nonkonformismus, jímž se honosí, svůj rub, rány hlava nehlava.
s-112 Jestliže ve svém filmu mám peněz po krk zesměšňuje podnikatele, nešetří v něm ani dělnickou třídu, odbory, hnutí žen.
s-113 Místo Všichni jsou krásní, všichni jsou hodní se jeho oba dosavadní filmy mohly jmenovat Všichni jsou hnusní, všichni jsou prohnilí, neboť jejich autor nevidí či odmítá vidět jakékoliv síly pokoušející se o změnu onoho stavu, který tolik kritizuje.
s-114 A to je na pováženou, i když Jean Yanne se brání slovy.
s-115 Tvrdí se o mně, že mi není nic svaté.
s-116 Pravda, umím se usmívat všemu na světě, protože nedokážu brát valnou část lidské existence vážně.
s-117 Ale myslím si, že smíchem ničemu neublížím.
s-118 Je to můj způsob projevu respektu k některým hodnotám, kterých si vážím.
s-119 Patří mezi přátelství, svoboda ducha, liberalismus.
s-120 Zřejmě teprve budoucnost ukáže, jakým směrem se bude Jean Yanne dále vyvíjet.
s-121 Prozatím je jedno jisté.
s-122 Stává se silnou osobností francouzské kinematografie, schopnou do značné míry ovlivňovat veřejné mínění.
s-123 Zvolí si definitivně cestu nezávazného posměváčství, ve své podstatě reakční, anebo začne budovat na hodnotách, které uznává.
s-124 Defa i nadále vytváří hrané filmy velké žánrové i námětové pestrosti, ale přesto lze v produkci Německé demokratické republiky vystihnout určité výrazné rysy.
s-125 Jedním z nich je například slibně se rozvíjející spolupráce s ostatními socialistickými kinematografiemi, s Polskem ( Kopernik) , Sovětským svazem ( nejnověji přepis Fedinova románu Města a roky) , s Bulharskem ( účast spolu se Sovětským svazem na Dimitrovově životopisu Kladivo nebo kovadlina) .
s-126 Z koprodukce NDR, ČSSR vzešla nedávno historická veselohra Ukradená bitva a Elixíry ďábla, dokončuje se volný přepis známé pohádky pod názvem Tři oříšky pro Popelku.
s-127 Dále se připravuje závažné téma z třicátých let, z doby hrozivého nástupu nacismu, Theodor Lessing.
s-128 Další dominantou v tvorbě hraných filmů Defy je příklon k současné tematice s důrazem na mládež.
s-129 V této tematické skupině připadá zvláštní místo filmům, které se zabývají otázkou rovnoprávnosti nejen v pracovní sféře, ale i v citové a morální oblasti, kde je dosud zapotřebí bojovat s nejedním předsudkem.
s-130 v roce # se na toto téma zaměřil, tehdy s průkopnickou zásluhou, film Lotova žena, z dalších byl nejzdařilejší příběh samostatné, o všestrannou emancipaci usilující ženy Ten třetí, laureát jedné z hlavních cen loňského festivalu v Karlových Varech.
s-131 Tento film neznamená v nové tvorbě výjimku, navazují na něj další.
s-132 Tak například nyní natáčí absolventka moskevského VGIKu Regine Kuhnová Holuby na střeše s hlavní postavou mladé ženy, která pracuje na velké stavbě, chce dál studovat a být rovnoprávným členem kolektivu.
s-133 Letos vznikne v ateliérech Defy kolem dvaceti hraných filmů.
s-134 Je potěšitelné, že značná část se jich snaží zachytit ten či onen aspekt mnohostranné současnosti.
s-135 Polský režisér Kazimierz Kutz vytvořil v posledních letech dva významné filmy o nedávné minulosti svého rodného Slezska, Sůl černé země a Perla v koruně.
s-136 Co chystá nyní.
s-137 Mám dva záměry, odpovídá režisér.
s-138 Jedním z nich je televizní film, který se pravděpodobně bude skládat z deseti jednohodinových dílů.
s-139 Scénář za podklad knihu Leona Bielase Slavná jako Sarajevo, je to literární debut mladého pedagoga, jenž loni získal cenu v * soutěži.
s-140 Ve filmu předvedeme na příkladě jedné hornické osady problémy a konflikty, které vznikaly ve Slezsku za let okupace # # .
s-141 Ve Slezsku, Warthegau, panoval ještě horší teror než v takzvaném generálním gouvernementu.
s-142 Chtěl bych, aby náš seriál ukázal neznámé pravdy, aby se stal souhrnem poznatků o tehdejším Slezsku, o lidech, kteří se postavili proti germanizaci.
s-143 Zároveň pracuji na scénáři hraného filmu podle povídky Jerzyho Wawrzaka Čára.
s-144 Děj se odehrává v dnešní době na maloměstě.
s-145 Bude to vyprávění o životní cestě člověka, jenž vykonává funkci prvního tajemníka okresního výboru Polské sjednocené dělnické strany.
s-146 Je mladý, nezkušený, pracuje poprvé na tak odpovědném místě.
s-147 Jeho činnost vyvolává protichůdnou odezvu a na podkladě stížností a udání přijede do města předseda vojvodské stranické kontrolní komise.
s-148 Vyšetřování tvoří při výstavbě filmu hlavní osu.
s-149 Kdo z těchto dvou je kladným hrdinou celého příběhu.
s-150 Těžko říci.
s-151 Kromě toho se domnívám, že film by neměl poskytovat osobní příklady, kladné hodnoty hodné následování.
s-152 Spíše by měl ukázat, jak těžko se tyto kladné hodnoty rodí.
s-153 Děj filmu Lev v zimě se odehrává ve druhé polovině # století, přesněji o vánocích roku # .
s-154 Jindřich shromáždil na zámku Chinon svou rodinu, syny Richarda, Geoffreye a Jana a svou ženu, královnu Eleanoru, kterou již deset let vězní na zámku Salisbury, aby zde společně oslavili vánoce a přijali hold lidu.
s-155 Hlavním důvodem rodinného shromáždění je však závažné politické rozhodnutí.
s-156 Jindřich chce jmenovat jednoho ze svých synů svým nástupcem na trůnu.
s-157 Proto je na zámku i mladý francouzský král Filip, jehož sestra Alice je sice královou milenkou, ale také nevěstou nástupce trůnu, jemuž přináší jako věno francouzské léno Vexin.
s-158 Královna požaduje království pro svého nejstaršího syna Richarda, což není nikdo jiný než pozdější král Richard, zvaný Lví srdce, Jindřich chce odevzdat korunu nejmladšímu synovi Janovi ( pozdější král Jan Bezzemek) .
s-159 Prostřední syn Geoffrey stojí mimo zájem svých rodičů, dovede se však o sebe postarat sám tím, že intrikuje a rozeštvává, spojuje se jednou s Janem, podruhé s Filipem.
s-160 Kromě sympatií rodičů rozhodují samozřejmě i mocenské zájmy, protože ve hře jsou rozsáhlá území, jako například Akvitánie, dědické léno královny Eleanory, které Jindřich daroval Richardovi, a zájmy ryze osobní jako králův vztah k princezně Alici, královnina touha po svobodě, ctižádost všech tří synů.
s-161 Z dějin je známo, že na trůn po smrti Jindřicha nastoupil Richard a teprve po jeho smrti na francouzském bojišti Jan.
s-162 Film však končí o týchž vánocích roku # , kdy jeho dramatický děj začal, takže otázka nástupnictví v něm není vyřešena.
s-163 Zatímco charakterové rysy Jindřichových synů jsou vykresleny již v expozici filmu, povaha králova a královnina se postupně odhaluje v průběhu filmu, právě tak jako jejich citové vztahy oscilující mezi prudkou láskou a stejně prudkou nenávistí.
s-164 Oba jednají impulsívně a jejich činy se zpravidla obracejí proti nim, jsou si však vědomi svých chyb i chyb svých partnerů, a proto dovedou nejen vítězit, ale i ustoupit.
s-165 Film je komedií zcela osobitého ražení.
s-166 Autor literární předlohy a scénáře James Goldman ji charakterizuje.
s-167 Je to pochmurný rejstřík, ale námět veselohry i tragédie je vždycky stejný.
s-168 Všechny vášně se mohou objevit jak ve veselohře, tak i v tragédii.
s-169 Tím, co dělí obě formy, je spisovatelův pohled na život.
s-170 se přikláním k veselohernímu žánru.
s-171 Film byl pojat tak, aby vyvolával smích.
s-172 Opírá se o nečetná historická fakta, jaká známe, ve sféře kdo koho zabil a kdy jim zůstává věren.
s-173 Ale obsah mezilidských vztahů, sami lidé a jejich vášně jsou přes to, že se shodují s fakty, mým výmyslem.
s-174 Jak obsah, tak i styl tohoto díla jsou úplně současné, protože takoví jsou i jeho hrdinové.
s-175 Je to život, v němž se všechny postavy zmítají mezi láskou a nenávistí, život, v němž se synové snaží na matčin pokyn zabít otce, život, v němž se otec rozhodne v důsledku zcela racionální úvahy zabít své syny, život, v němž manžel i manželka prožili různá milostná dobrodružství, a přesto jsou svázáni silným citovým poutem.
s-176 A nikde není řečeno, že všechny tyto vášně či neřesti jsou typické jen pro středověkou anglickou královskou rodinu.
s-177 Lev v zimě byl realizován režisérem Anthony Harveyem podle úspěšné divadelní hry Jamese Goldmana.
s-178 Anthony Harvey, původně divadelní herec a asistent režie, od roku # filmový střihač, natočil film Lev v zimě jako své druhé dílo.
s-179 Charakteristickým rysem filmu, který nezapře svůj divadelní původ, je syrovost, naturalismus ve vykreslení postav i prostředí.

Text viewDownload CoNNL-U