Dependency Tree

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain

Select a sentence

Showing 2 - 101 of 171 • previousnext

s-2 Jenom jsem si říkal, škoda, že jsem se přitom o plavbě po Dunaji tak málo dověděl.
s-3 To by bylo zajímalo, přece víte, že námořníci a voda, to je moje.
s-4 To když jsme slavili padesátku Labsko-oderské, byl jsem s nimi na vodě deset dní, na celé štrece do Hamburku.
s-5 Cesta trvá asi pět a půl dne a zbytek byl na zastávky.
s-6 A je to ohromný, zvlášť ty první dny, kdy člověk pořád objevuje nové světy.
s-7 A co vás teď čeká na Barrandově?
s-8 Pan režisér Podskalský tam točí Noc na Karlštejně podle * Vrchlického.
s-9 tam dělám kyperského krále Petra.
s-10 Mimo jiné zpívám dvě písničky od Karla Svobody, jednu z nich dohromady s panem Marvanem, a to je velká hlína.
s-11 Mám ho hrozně rád a on to všechno dělá velmi svérázně.
s-12 Na Karlštejně působí jako purkrabí.
s-13 A co v Sovětském svazu?
s-14 A víte, že ani přesně nevím.
s-15 Letíme prostě do Moskvy a tam se dozvíme další.
s-16 S největší pravděpodobností to bude Leningrad, Kijev, Riga, Vilnius, Záporoží.
s-17 Vím jen, že prý budeme mít dost času v Leningradě, což znamená, že se zabarikáduji do Ermitáže a budu zbožně koukat na Picassa z modrého období a na další své miláčky.
s-18 A vedle toho se bude pochopitelně zpívat a hrát.
s-19 Jedeme s KTO a repertoár jsem vybral podle toho, Santiano, Santa Lucii a všechno, co vyzní v tomhle složení.
s-20 Kluci teď mají třeba i autoharfu a asi takové obsazení, jaké se mi vždycky líbilo, na Huguesi Aufrayovi.
s-21 A tak mi přitom ani nezbývá čas, abych nějak víc dělal s Václavem Hybšem.
s-22 To víte, dost často jsem teď v Brně na tom muzikálu, to je vždycky tak na týden nebo deset dní, a pak jsme točili to elpíčko s Evičkou Pilarovou.
s-23 Taky jsem byl na skok v Iráku, tam jsem taky hulákal na pódiu.
s-24 Byli jsme tam jen sami s Olinkou, dělali jsme se dvěma kytarami.
s-25 Stavějí se tam teď rafinérie, jsou u toho naši odborníci a bych řekl, že jsou to opravdoví hrdinové.
s-26 Copak my, my tam byli v únoru, kdy počasí ještě krásně ujde, ale když potom začne být těch padesát stupňů a v tom máte dělat, to jsou teda těžce vydělané peníze.
s-27 Tak jsme jim tam přijeli trošku zazpívat.
s-28 Řekli jsme vlastně teprve pár vět a se ukazuje, že jednou jste na Dunaji, jednou jedete s Labsko-oderskouplavbou na šífu, jednou do Iráku za naftou.
s-29 Vy jste se při tom zpívání musel dostat do styku s hezkou řádkou lidí, kteří dělají spoustu různých věcí.
s-30 Jednak to a jednak jsem po světě ujel pěkný kousek cesty od Chicaga na jednom devadesátém poledníku po Kalkatu na devadesátém poledníku na druhé straně zeměkoule.
s-31 Jenom po Indii jsem najezdil patnáct a půl tisíce kilometrů.
s-32 Do svých třiceti čtyř let jsem nevytáhl paty za humna a bylo mi to dost líto.
s-33 Tak jsem si potom řekl, že když budou to moje křičení chtít někde poslouchat, podívám se trošku kolem sebe.
s-34 Protože člověk koneckonců neví, kdy mu třeba zase vypovědí záda a budou ho nosit jako lazara.
s-35 A potom docela baví kouknout se, co lidi na světě vůbec dělají.
s-36 A i když cizí jazyky dávám dohromady všelijak, vždycky se mi nakonec podaří se s lidmi nějak dorozumět a něco se od nich dovědět.
s-37 Tak třeba v Dillí, to byla spíš taková menší klubová záležitost.
s-38 Pozvali tam třeba jednu parádní indickou tanečnici a výborně hráli na sitáry.
s-39 Nebyl to zrovna Ravi Shankar, ale muzikanti asi tak stejné kvality, a to je něco.
s-40 jsem tam na oplátku asi tři čtvrti hodiny zpíval a musím říct, že ze začátku hrozně deprimovalo obecenstvo, které pořád kroutilo hlavou, jako když se mu to nelíbí.
s-41 Když jsem odzpíval první písničku a oni pořád vrtěli hlavami ze strany na stranu a tak divně mlaskali a vzdychali, tak jsem si řekl, že to jako vzdám.
s-42 Ale sotva jsem dozpíval, začali hrozně plácat.
s-43 Řekl jsem si, že to asi jsou slušný lidi a že mi snad nic neudělají, i když se jim to třeba moc nelíbí, a zkusil jsem zpívat dál.
s-44 Šlo to pořád stejně, pořád to kroucení hlavou a divný posunky, mlaskání a vzdychání a nakonec potlesk.
s-45 A pak třeba každou chvíli někdo přišel a podal mi ruku, což je v Indii dost nezvyk, zakroutil hlavou, vůbec nic neřekl a šel si zase sednout.
s-46 Bylo to divné, ale fajn a za chvilku jsem se cítil docela dobře.
s-47 Teprve potom mi řekli, že když se Indové nemůžou chytit textu, nechají se prostě unášet melodií, a že všechno to vrtění a vzdychání je jen známka toho, že jdou se mnou, sledují to, a že to tedy jako dělám dobře.
s-48 A tak jsme si nakonec docela dobře rozuměli.
s-49 Pak pozvali do fabriky, do Jawy, kterou koupil pan Raskon Irany.
s-50 A ten mně říkal, jestli bych nezazpíval jeho přátelům, ale jenom těm nejlepším, tak říkajíc v úzkém kruhu.
s-51 na to, že bude těšit, když poznám jeho přátele, a tak jsme si o tom pořád jako vyprávěli, protože to se a to tam je taková slušnost.
s-52 A když jsem tam potom přišel, bylo tam asi čtyři sta padesát lidí.
s-53 Trošku to zarazilo, ale nedal jsem to na sobě znát.
s-54 Po zpívání se pan Raskon poptával, jestli se jako nezlobím, že jich přišlo trošíčku víc.
s-55 Tak mu povídám.
s-56 No, podívejte se, nás je čtrnáct a půl miliónu, a když si pozvu svý přátele, tak je jich dejme tomu třicet nebo čtyřicet.
s-57 Takže když vás je # miliónů a tady bylo čtyři sta padesát lidí, to vy jste vlastně osamělej člověk, vy snad žádný přátele ani nemáte.
s-58 Takže se smál a potom mi ukázal moc věcí.
s-59 Viděl jsem Tadž Mahal, což je opravdu jeden z divů světa, a viděl jsem děti, jak vyřezávají do dřeva, a viděl jsem, jak malí šestiletí kluci pískají hadům a ti dělají, jako když tancujou, a pochopitelně jsem viděl i tu jejich bídu a ten svět, který vypadá docela jinak než tady u nás, protože je mentálně úplně někde jinde a dívá se na věci úplně jinak, než jak jsme na to zvyklí my.
s-60 Když se takhle touláte po světě s otevřenýma očima i ušima, slyšíte zřejmě i spoustu nejrůznější muziky.
s-61 Ale vaše písničky přitom zůstávají pořád tady, u nás doma.
s-62 Nenapadne vás někdy, že byste třeba chtěl zkusit taky něco jiného, něco z toho, co jste slyšel na svých cestách?
s-63 To máte tak, to všechno hrozně rád poslouchám.
s-64 Třeba v Indii mi dali překrásný sitár a potom tady v novinách někdo napsal, že jsem se tam jel na něj učit.
s-65 To je nesmysl, kdybych tam byl dvacet let, nemohl bych se na něj naučit, protože to je prostě někde jinde.
s-66 To je v jejich přístupu ke světu a takový nikdy nebudu.
s-67 Ale to víte, že někdy popadne chuť zazpívat si nějaké jiné věci, jenže si nakonec řeknu, že bych je třeba neměl kazit.
s-68 Protože lidi v každé zemi zpívají trochu jinak a si z toho musím vybrat jen to, o čem si myslím, že mi opravdu a bez problému sedí.
s-69 potřebuju partnery, jako je třeba Boban Ondráček nebo Zdeněk Marat, s těma jsme asi tak stejná krevní skupina a víme, co kdo chce v hudbě dosáhnout a jak si to představuje.
s-70 Kdybych si mohl úplně volně vybrat, co bych chtěl zase jednou dělat, sebral bych asi Bobana Ondráčka, šíleně bych mu zbláznil hlavu, někam bych ho zavřel a něco bych si na něho vymyslel, aby se moc nerozptyloval a dostal chuť do práce.
s-71 A pak bych na něm vydyndal jednu LP desku, pro kterou bych sehnal svoje dvorní textaře.
s-72 Napřed bychom si dlouho vyprávěli, co bych chtěl dělat a jak by to mělo vypadat, a oni by si z toho něco vzali a na oplátku by zase něco dali mně a mohla by z toho být dobrá muzika.
s-73 A třeba to není ani tak neuskutečnitelné a mohlo by se nám jednou něco takového povést i v praxi.
s-74 Protože Boban opravdu umí, a když by k tomu měl ještě prostředí nebo věděl docela konkrétně, pro koho a proč něco dělat, tak to je ještě padesát procent navíc nad těch základních sto.
s-75 Neřeknu vám nic nového, když vám povím, že se mi vždycky moc dobře dělají lidové písničky.
s-76 Třeba to elpíčko s Václavem Hybšem, na tom je cítit, že i Vašek těmhle písničkám rozumí a je rád.
s-77 Koneckonců, jsem si je zpíval jako kluk a zůstanu jim věrný.
s-78 Jenže ono se nic nemá přehánět.
s-79 Teď je najednou začíná dělat kdekdo a se skoro bojím, aby jim tahle nadmíra trochu neuškodila.
s-80 Když je něčeho moc, tak je toho spousta, a když se z něčeho v téhle naší muzice stane móda, musí si od toho lidi na čas odpočinout.
s-81 To se stalo mockrát a někdy to uškodilo i dobrým věcem.
s-82 Nakonec přežije vždycky jenom ta kvalita.
s-83 Nebo bych rád dělal s takovou malou skupinou jako teď s KTO, co s nimi jedu do SSSR.
s-84 Jenže na deskách s tím bude trochu problém.
s-85 jsem exkluzívně u Supraphonu a oni zase u Pantonu.
s-86 Ledaže by se obě tyhle firmy nějak dohodly.
s-87 To snad není tak úplně vyloučeno, protože na obou stranách jsou lidé, kteří opravdu fandí muzice.
s-88 A co vaše divadelní a muzikálové aspirace.
s-89 Musím říct, že v brněnském Krysaři se cítím docela dobře.
s-90 Mně šlo hlavně o to, aby se tam lidi na nedívali jako na Matušku, ale opravdu jako na figuru, a to, myslím, dost vyšlo.
s-91 Je to figura, kterou mám rád.
s-92 Krysař je člověk, který nikoho nepoučuje ani nikomu neradí, ale když se na něj někdo podívá, je mu hned jasné, co by se mělo dělat.
s-93 Všechno ostatní je zatím ve stavu úvah.
s-94 zase budeme mít s Ivo Fischerem jednou čas, což teď bohužel dlouho nebude, tak si třeba spolu sedneme a budeme si o tom moc dlouho povídat.
s-95 by třeba hrozně přitahovala jiná takováhle figura, ovšem zase volně předělaná a nějak zlidštěná, třeba Prométheus.
s-96 A pak bych se hrozně rád někdy podílel na nějaké historce o poctivejch zlodějích, jestli si dovedete představit, co asi pod tímhle typem myslím.
s-97 totiž vždycky fascinovaly typy, které se nějak odlišovaly od průměru, bylo na nich něco zvláštního, třeba takový Šalamoun, jenže to je zase někde docela jinde.
s-98 Tohle všechno je ještě moc a moc mlhavá budoucnost, zatím mi stačí ten Krysař.
s-99 Líbí se mi opravdu, jak ho Ivo Fischer vyřešil.
s-100 Krysař sice odchází dál a nechává Agnes i Jürgena za sebou, ale přitom je jasně cítit, že město se tím přece jen pročistilo nejen od myší, ale i od myšiček, co tam otravovaly ovzduší.
s-101 Kritika to někdy srovnávala s Viktorem Dykem, ale myslím, že neprávem.

Text viewDownload CoNNL-U