Sentence view

Universal Dependencies - Czech - PDT

LanguageCzech
ProjectPDT
Corpus Parttrain

Text: -


[1] tree
Reklama a prostituce
s-1
ln95047-044-p1s1
ln95047_044#1
Reklama a prostituce
[2]
Rozhlas
s-2
ln95047-044-p2s1A
ln95047_044#2
Rozhlas
[3] tree
Brněnský prozaik a dramatik Jiří Kratochvil (1940) se v polistopadové době představil jako rozhlasový autor několikrát (Znáte to, Slepecké cvičení, Nahoru a dolů).
s-3
ln95047-044-p2s1B
ln95047_044#3
Brněnský prozaik a dramatik Jiří Kratochvil (1940) se v polistopadové době představil jako rozhlasový autor už několikrát (Znáte to, Slepecké cvičení, Nahoru a dolů).
[4] tree
Na tuto neděli připravil Český rozhlas premiéru jeho Balady o reklamním agentovi.
s-4
ln95047-044-p2s2
ln95047_044#4
Na tuto neděli připravil Český rozhlas premiéru jeho Balady o reklamním agentovi.
[5] tree
V krátké hříčce (uvede ji stanice Vltava ve 14.30 hod.) se autor dotkl fenoménu, pro naši současnost velmi příznačného - reklamy.
s-5
ln95047-044-p2s3
ln95047_044#5
V krátké hříčce (uvede ji stanice Vltava ve 14.30 hod.) se autor dotkl fenoménu, pro naši současnost velmi příznačného - reklamy.
[6] tree
V Kratochvilově 'baladě' se setkávají pouze dvě postavy - muž a žena.
s-6
ln95047-044-p3s1
ln95047_044#6
V Kratochvilově 'baladě' se setkávají pouze dvě postavy - muž a žena.
[7] tree
Základní situace je zřejmá: agent chce využít krásy své 'oběti' pro natočení reklamy a nechává si vyprávět její 'životní příběh'.
s-7
ln95047-044-p3s2
ln95047_044#7
Základní situace je zřejmá: agent chce využít krásy své 'oběti' pro natočení reklamy a nechává si vyprávět její 'životní příběh'.
[8] tree
Nápaditý a vtipný dialog balancuje mezi realitou a fikcí i mezi komickými a vážnějšími symptomy naší doby.
s-8
ln95047-044-p3s3
ln95047_044#8
Nápaditý a vtipný dialog balancuje mezi realitou a fikcí i mezi komickými a vážnějšími symptomy naší doby.
[9] tree
Během úsporného a velmi jednoduchého děje se názory postav mění a zároveň se odhaluje jejich vnitřní prázdnota.
s-9
ln95047-044-p3s4
ln95047_044#9
Během úsporného a velmi jednoduchého děje se názory postav mění a zároveň se odhaluje jejich vnitřní prázdnota.
[10] tree
Z uhrančivě krásné Alžběty, jež podle svého vyprávění přináší mužům jen zkázu, se vyklube životem ubitá prostitutka, jež se ve skutečnosti jmenuje Eva.
s-10
ln95047-044-p3s5
ln95047_044#10
Z uhrančivě krásné Alžběty, jež podle svého vyprávění přináší mužům jen zkázu, se vyklube životem ubitá prostitutka, jež se ve skutečnosti jmenuje Eva.
[11] tree
Poté, co si hrdinové vyprávění vzpomenou na společné intimní chvilky, spadne i z reklamního agenta falešná maska.
s-11
ln95047-044-p4s1
ln95047_044#11
Poté, co si hrdinové vyprávění vzpomenou na společné intimní chvilky, spadne i z reklamního agenta falešná maska.
[12] tree
Jeho radostné fráze o všespasitelnosti reklamy vystřídají omluvy, že reklamu (čili ohlupování lidí a manipulaci s jejich vědomím) odsuzuje a svou práci dělá jen proto, 'aby se nějak živil'.
s-12
ln95047-044-p4s2
ln95047_044#12
Jeho radostné fráze o všespasitelnosti reklamy vystřídají omluvy, že reklamu (čili ohlupování lidí a manipulaci s jejich vědomím) odsuzuje a svou práci dělá jen proto, 'aby se nějak živil'.
[13] tree
Co je z jejich dialogu - pohybujícího se na hranici reálnosti a bizarnosti - pravda a co lež?
s-13
ln95047-044-p4s3
ln95047_044#13
Co je z jejich dialogu - pohybujícího se na hranici reálnosti a bizarnosti - pravda a co lež?
[14] tree
Pro reklamu i pro prostituci přece platí podobné zákony falešné morálky...
s-14
ln95047-044-p4s4
ln95047_044#14
Pro reklamu i pro prostituci přece platí podobné zákony falešné morálky...
[15] tree
Z inscenace je znát nejen obvyklá vysoká profesionalita provedení, ale i hravost jejích tvůrců.
s-15
ln95047-044-p4s5
ln95047_044#15
Z inscenace je znát nejen obvyklá vysoká profesionalita provedení, ale i hravost jejích tvůrců.
[16] tree
Hana Kofránková prozradila svůj smysl pro humor nejen v režijní práci, ale pronikla do inscenace na kratičkou chvíli dokonce svým hlasem - její parodická reklama na vložky Libera skvěle vystihuje vtíravost i půvabnou stupidnost, jíž svět reklam hojně oplývá.
s-16
ln95047-044-p4s6
ln95047_044#16
Hana Kofránková prozradila svůj smysl pro humor nejen v režijní práci, ale pronikla do inscenace na kratičkou chvíli dokonce svým hlasem - její parodická reklama na vložky Libera skvěle vystihuje vtíravost i půvabnou stupidnost, jíž svět reklam hojně oplývá.
[17] tree
Režisérka do obou hlavních rolí obsadila zkušené herce.
s-17
ln95047-044-p4s7
ln95047_044#17
Režisérka do obou hlavních rolí obsadila zkušené herce.
[18] tree
Jiří Klem se proměnil v úlisně medového, falešně optimistického reklamního agenta s příznačnou dávkou šarmu a sebejistoty.
s-18
ln95047-044-p4s8
ln95047_044#18
Jiří Klem se proměnil v úlisně medového, falešně optimistického reklamního agenta s příznačnou dávkou šarmu a sebejistoty.
[19] tree
Simona Stašová zosobňuje tragikomický 'zázrak ženské krásy' a ve své kreaci přesvědčivě balancuje mezi obhroublostí a lidskou opravdovostí.
s-19
ln95047-044-p4s9
ln95047_044#19
Simona Stašová zosobňuje tragikomický 'zázrak ženské krásy' a ve své kreaci přesvědčivě balancuje mezi obhroublostí a lidskou opravdovostí.
[20] tree
V době hledání současných her i aktuálních témat je Kratochvilova hříčka důkazem, že s naší dramatickou tvorbou to není tak zlé.
s-20
ln95047-044-p5s1
ln95047_044#20
V době hledání současných her i aktuálních témat je Kratochvilova hříčka důkazem, že s naší dramatickou tvorbou to není tak zlé.
[21] tree
Tragikomická Balada o reklamním agentovi je jednoduchým, ale sdělným obrazem současnosti, v níž není nouze o profesionální lži ani o prodejnost těla i duše.
s-21
ln95047-044-p5s2
ln95047_044#21
Tragikomická Balada o reklamním agentovi je jednoduchým, ale sdělným obrazem současnosti, v níž není nouze o profesionální lži ani o prodejnost těla i duše.

Edit as listText viewDependency trees