Sentence view

Universal Dependencies - Czech - CAC

LanguageCzech
ProjectCAC
Corpus Parttrain

Text: -


showing 1 - 100 of 263 • next


[1] tree
Proč je v knize věnované zájmovým konfliktům v mezilidském styku kapitola o intrapersonálních konfliktech.
s-1
s05w-s1
s05w#1
Proč je v knize věnované zájmovým konfliktům v mezilidském styku kapitola o intrapersonálních konfliktech.
[2] tree
Co mají interpersonální konflikty společného s vnitřními osobními konflikty.
s-2
s05w-s2
s05w#2
Co mají interpersonální konflikty společného s vnitřními osobními konflikty.
[3] tree
Jsou to nejméně dva momenty.
s-3
s05w-s3
s05w#3
Jsou to nejméně dva momenty.
[4] tree
Každý konflikt mezi dvěma nebo více lidmi je zároveň i do určité míry intrapersonálním konfliktem těch osob, které se ho účastní.
s-4
s05w-s4
s05w#4
Každý konflikt mezi dvěma nebo více lidmi je zároveň i do určité míry intrapersonálním konfliktem těch osob, které se ho účastní.
[5] tree
Interpersonální konflikt musí nutně mít v sobě i určitou subjektivní intrapsychickou reprezentaci, projekci, jestliže účastníky osobně zasahuje, tanguje, jestliže se jich skutečně dotýká.
s-5
s05w-s5
s05w#5
Interpersonální konflikt musí nutně mít v sobě i určitou subjektivní intrapsychickou reprezentaci, projekci, jestliže účastníky osobně zasahuje, tanguje, jestliže se jich skutečně dotýká.
[6] tree
V tom spočívá osobní tíha mezilidských konfliktů.
s-6
s05w-s6
s05w#6
V tom spočívá osobní tíha mezilidských konfliktů.
[7] tree
V tom je ale i naděje v možnost jejich řešení.
s-7
s05w-s7
s05w#7
V tom je ale i naděje v možnost jejich řešení.
[8] tree
Těžko by bylo možné představit si nadějnost řešení interpersonálních konfliktů, kdyby se tyto konflikty osobně nedotýkaly osob, které se jich účastní, kdyby je nesužovaly a tím i nevedly ke hledání oboustranně i obecně přijatelných forem řešení.
s-8
s05w-s8
s05w#8
Těžko by bylo možné představit si nadějnost řešení interpersonálních konfliktů, kdyby se tyto konflikty osobně nedotýkaly osob, které se jich účastní, kdyby je nesužovaly a tím i nevedly ke hledání oboustranně i obecně přijatelných forem řešení.
[9] tree
Druhý moment je neméně závažný.
s-9
s05w-s9
s05w#9
Druhý moment je neméně závažný.
[10] tree
Vnitřní intrapersonální konflikty se velmi často promítají do mezilidských vztahů.
s-10
s05w-s10
s05w#10
Vnitřní intrapersonální konflikty se velmi často promítají do mezilidských vztahů.
[11] tree
Lidé s hlubokými a vážnými osobními problémy to nemají v mezilidském styku lehké.
s-11
s05w-s11
s05w#11
Lidé s hlubokými a vážnými osobními problémy to nemají v mezilidském styku lehké.
[12] tree
To, co osobně prožívají, s čím sami bojují, to se často promítá do jejich interpersonálních konfliktů.
s-12
s05w-s12
s05w#12
To, co osobně prožívají, s čím sami bojují, to se často promítá do jejich interpersonálních konfliktů.
[13] tree
Rozporuplní lidé nejsou plni rozporů jen sami v sobě.
s-13
s05w-s13
s05w#13
Rozporuplní lidé nejsou plni rozporů jen sami v sobě.
[14] tree
V jejich styku s druhými lidmi najdeme též plno rozporů a střetů.
s-14
s05w-s14
s05w#14
V jejich styku s druhými lidmi najdeme též plno rozporů a střetů.
[15] tree
Ideální by bylo, kdybychom mohli odkázat na práci, která by pěkně soustavně pojednávala o problematice intrapersonálních konfliktů.
s-15
s05w-s15
s05w#15
Ideální by bylo, kdybychom mohli odkázat na práci, která by pěkně soustavně pojednávala o problematice intrapersonálních konfliktů.
[16] tree
Pak by bylo možné na ni navázat a přistoupit rovnou k probírání otázek interpersonálních konfliktů.
s-16
s05w-s16
s05w#16
Pak by bylo možné na ni navázat a přistoupit rovnou k probírání otázek interpersonálních konfliktů.
[17] tree
Taková práce ale bohužel neexistuje.
s-17
s05w-s17
s05w#17
Taková práce ale bohužel neexistuje.
[18] tree
Nechceme- li ponechat čtenáře zcela bez informací o tom, co je důležité pro porozumění jádru knihy, musíme se zde pokusit podat úvodem stručný přehled toho, co by samo naplnilo řadu knih.
s-18
s05w-s18
s05w#18
Nechceme- li ponechat čtenáře zcela bez informací o tom, co je důležité pro porozumění jádru knihy, musíme se zde pokusit podat úvodem stručný přehled toho, co by samo naplnilo řadu knih.
[19] tree
Pojem konflikt v kruzích klinických psychologů jasně vymezený obsah a rozsah.
s-19
s05w-s19
s05w#19
Pojem konflikt má v kruzích klinických psychologů jasně vymezený obsah a rozsah.
[20] tree
Rozumí se jím jednoznačně intrapersonální, vnitřní, osobní rozporný stav člověka, individua.
s-20
s05w-s20
s05w#20
Rozumí se jím jednoznačně intrapersonální, vnitřní, osobní rozporný stav člověka, individua.
[21] tree
Vykrystalizování tohoto významu není náhodné.
s-21
s05w-s21
s05w#21
Vykrystalizování tohoto významu není náhodné.
[22] tree
Vedla k němu řada klinických studií.
s-22
s05w-s22
s05w#22
Vedla k němu řada klinických studií.
[23] tree
Stačí jen naznačit některé autory, Freud, Adler, Jung, Horneyová, Frankel, Rogers, Brun, Sullivan, Binswvanger, Bugental.
s-23
s05w-s23
s05w#23
Stačí jen naznačit některé autory, Freud, Adler, Jung, Horneyová, Frankel, Rogers, Brun, Sullivan, Binswvanger, Bugental.
[24] tree
Při pojednávání o intrapersonálních konfliktech se nám nabízí velice jednoduchá cesta, vypsat v přehledu to, co výše uvedení klasici a jiní kliničtí psychologové a psychiatři řekli o osobních konfliktech.
s-24
s05w-s24
s05w#24
Při pojednávání o intrapersonálních konfliktech se nám nabízí velice jednoduchá cesta, vypsat v přehledu to, co výše uvedení klasici a jiní kliničtí psychologové a psychiatři řekli o osobních konfliktech.
[25] tree
Tento postup by nás však seznámil jen s jediným druhem vnitřních konfliktů.
s-25
s05w-s25
s05w#25
Tento postup by nás však seznámil jen s jediným druhem vnitřních konfliktů.
[26] tree
Dotkl by se jen střetávání motivačních, hnacích, sil.
s-26
s05w-s26
s05w#26
Dotkl by se jen střetávání motivačních, hnacích, sil.
[27] tree
Paleta osobních konfliktů, jak jsme si ji ukázali v první kapitole, je ale podstatně širší.
s-27
s05w-s27
s05w#27
Paleta osobních konfliktů, jak jsme si ji ukázali v první kapitole, je ale podstatně širší.
[28] tree
Patří sem i konflikty představ a názorů.
s-28
s05w-s28
s05w#28
Patří sem i konflikty představ a názorů.
[29] tree
Pokusíme se zde ukázat, jak se studují ty i ony druhy konfliktů, co se o nich , co se o tom, proč k nim dochází a k čemu vedou.
s-29
s05w-s29
s05w#29
Pokusíme se zde ukázat, jak se studují ty i ony druhy konfliktů, co se o nich ví, co se ví o tom, proč k nim dochází a k čemu vedou.
[30] tree
Jinými slovy to znamená, že si zde nastíníme nejen přístupy klinické psychologie a psychiatrie, ale i přístupy experimentálně budované, teorie her, teorie detekce signálu v šumu, teorie rozhodování, teorie kognitivní disonance a topologické analýzy.
s-30
s05w-s30
s05w#30
Jinými slovy to znamená, že si zde nastíníme nejen přístupy klinické psychologie a psychiatrie, ale i přístupy experimentálně budované, teorie her, teorie detekce signálu v šumu, teorie rozhodování, teorie kognitivní disonance a topologické analýzy.
[31] tree
S ohledem na to, že intrapersonální konflikty zde nejsou středem naší pozornosti, bude nutno omezit se jen na nejzákladnější orientační body.
s-31
s05w-s31
s05w#31
S ohledem na to, že intrapersonální konflikty zde nejsou středem naší pozornosti, bude nutno omezit se jen na nejzákladnější orientační body.
[32] tree
Kdo by se o tuto problematiku zajímal více, najde odkazy na podrobnější zpracování této tematiky pod čarou.
s-32
s05w-s32
s05w#32
Kdo by se o tuto problematiku zajímal více, najde odkazy na podrobnější zpracování této tematiky pod čarou.
[33] tree
Řada lidí zabývajících se odborně intrapersonálními konflikty věnovala prvořadou pozornost poznávací, kognitivní, stránce.
s-33
s05w-s33
s05w#33
Řada lidí zabývajících se odborně intrapersonálními konflikty věnovala prvořadou pozornost poznávací, kognitivní, stránce.
[34] tree
Kladla si otázky.
s-34
s05w-s34
s05w#34
Kladla si otázky.
[35] tree
Jak člověk poznává svět.
s-35
s05w-s35
s05w#35
Jak člověk poznává svět.
[36] tree
Které faktory ovlivňují jasné a přesné poznání a které naopak nejasné a zkreslené poznání.
s-36
s05w-s36
s05w#36
Které faktory ovlivňují jasné a přesné poznání a které naopak nejasné a zkreslené poznání.
[37] tree
Za jakých podmínek poznání žije člověk v jistotě a za jakých podmínek žije v nejistotě.
s-37
s05w-s37
s05w#37
Za jakých podmínek poznání žije člověk v jistotě a za jakých podmínek žije v nejistotě.
[38] tree
Jak se člověk chová v situaci, kdy mu vše, co poznává, hraje, a jak se chová, když mu to nehraje.
s-38
s05w-s38
s05w#38
Jak se člověk chová v situaci, kdy mu vše, co poznává, hraje, a jak se chová, když mu to nehraje.
[39] tree
Podíváme se zde v přehledu na nejvýraznější oblasti tohoto přístupu, na studie vzniku experimentálních neuróz, na rozhodování člověka v pravděpodobnostně definované situaci, na zjišťování existence nejasného signálu, na teorii individuálního rozhodování a na sociální teorii kognitivní disonance.
s-39
s05w-s39
s05w#39
Podíváme se zde v přehledu na nejvýraznější oblasti tohoto přístupu, na studie vzniku experimentálních neuróz, na rozhodování člověka v pravděpodobnostně definované situaci, na zjišťování existence nejasného signálu, na teorii individuálního rozhodování a na sociální teorii kognitivní disonance.
[40] tree
Přehled kognitivních intrapersonálních konfliktů zde uvedeme klasickým příkladem tohoto druhu konfliktu.
s-40
s05w-s40
s05w#40
Přehled kognitivních intrapersonálních konfliktů zde uvedeme klasickým příkladem tohoto druhu konfliktu.
[41] tree
Je znám pod názvem experimentální neuróza.
s-41
s05w-s41
s05w#41
Je znám pod názvem experimentální neuróza.
[42] tree
Tento název zřetelně ukazuje, kam tyto konflikty vedou.
s-42
s05w-s42
s05w#42
Tento název zřetelně ukazuje, kam tyto konflikty vedou.
[43] tree
Podívejme se, jak se zrodilo toto pojetí konfliktu, v němž rozhodující se subjekt neví přesně, zda podnět je toho či onoho druhu.
s-43
s05w-s43
s05w#43
Podívejme se, jak se zrodilo toto pojetí konfliktu, v němž rozhodující se subjekt neví přesně, zda podnět je toho či onoho druhu.
[44] tree
Tímto subjektem v původní podobě laboratorního pokusu však nebyl člověk, ale pes.
s-44
s05w-s44
s05w#44
Tímto subjektem v původní podobě laboratorního pokusu však nebyl člověk, ale pes.
[45] tree
* * Pavlov uváděl při vypracování diferenciace, odlišování, podnětů pomocí podmíněných reflexů do situací vnitřních konfliktů psy.
s-45
s05w-s45
s05w#45
* * Pavlov uváděl při vypracování diferenciace, odlišování, podnětů pomocí podmíněných reflexů do situací vnitřních konfliktů psy.
[46] tree
Pavlov při tom postupoval dvěma způsoby, postupným zmenšováním odlišnosti podnětů, expozicí dvou jen velice málo se od sebe lišících podnětů.
s-46
s05w-s46
s05w#46
Pavlov při tom postupoval dvěma způsoby, postupným zmenšováním odlišnosti podnětů, expozicí dvou jen velice málo se od sebe lišících podnětů.
[47] tree
Podívejme se na tyto pokusy blíže.
s-47
s05w-s47
s05w#47
Podívejme se na tyto pokusy blíže.
[48] tree
Prvý případ demonstrují Gubergricovy pokusy.
s-48
s05w-s48
s05w#48
Prvý případ demonstrují Gubergricovy pokusy.
[49] tree
Experiment.
s-49
s05w-s49
s05w#49
Experiment.
[50] tree
Pokusnému zvířeti byl exponován kruh bílého papíru, podnět.
s-50
s05w-s50
s05w#50
Pokusnému zvířeti byl exponován kruh bílého papíru, podnět.
[51] tree
Po určité době expozice kruhu byla zvířeti podána potrava.
s-51
s05w-s51
s05w#51
Po určité době expozice kruhu byla zvířeti podána potrava.
[52] tree
Tím se cestou podmínění stal z kruhu, podnětu žádoucí podnět.
s-52
s05w-s52
s05w#52
Tím se cestou podmínění stal z kruhu, podnětu žádoucí podnět.
[53] tree
Vedle tohoto žádoucího podnětu byl pokusnému zvířeti jindy exponován jiný podnět.
s-53
s05w-s53
s05w#53
Vedle tohoto žádoucího podnětu byl pokusnému zvířeti jindy exponován jiný podnět.
[54] tree
Tím byla elipsa.
s-54
s05w-s54
s05w#54
Tím byla elipsa.
[55] tree
Byla z téhož druhu bílého papíru jako kruh.
s-55
s05w-s55
s05w#55
Byla z téhož druhu bílého papíru jako kruh.
[56] tree
Měla stejnou plochu jako kruh.
s-56
s05w-s56
s05w#56
Měla stejnou plochu jako kruh.
[57] tree
Poměr poloos však byl při prvé expozici # : # .
s-57
s05w-s57
s05w#57
Poměr poloos však byl při prvé expozici # : # .
[58] tree
Po tomto podnětu pes ale nažrat nedostal.
s-58
s05w-s58
s05w#58
Po tomto podnětu pes ale nažrat nedostal.
[59] tree
Velice rychle se zde vytvořila diferenciace.
s-59
s05w-s59
s05w#59
Velice rychle se zde vytvořila diferenciace.
[60] tree
To znamená jinými slovy, že při expozici kruhu, podnětu pes vylučoval sliny, kdežto při expozici elipsy, podnětu pes žádné sliny nevylučoval.
s-60
s05w-s60
s05w#60
To znamená jinými slovy, že při expozici kruhu, podnětu pes vylučoval sliny, kdežto při expozici elipsy, podnětu pes žádné sliny nevylučoval.
[61] tree
Jakmile se vytvořila diferenciace, bylo místo původní elipsy s poloosami # : # použito jiné elipsy s poloosami # : # .
s-61
s05w-s61
s05w#61
Jakmile se vytvořila diferenciace, bylo místo původní elipsy s poloosami # : # použito jiné elipsy s poloosami # : # .
[62] tree
Zjistilo se, že pes na ni nereaguje, že nevylučuje žádné sliny, přešlo se v pokusech na další elipsu s poloosami v poměru # : # , pak na další s poloosami # : # a pak na konečnou elipsu s poloosami # : # .
s-62
s05w-s62
s05w#62
Zjistilo se, že pes na ni nereaguje, že nevylučuje žádné sliny, přešlo se v pokusech na další elipsu s poloosami v poměru # : # , pak na další s poloosami # : # a pak na konečnou elipsu s poloosami # : # .
[63] tree
K úplnému oddiferencování této poslední elipsy bylo při tomto postupu zapotřebí celkem # pokusů, # expozic různých dvojic podnětů a * .
s-63
s05w-s63
s05w#63
K úplnému oddiferencování této poslední elipsy bylo při tomto postupu zapotřebí celkem # pokusů, # expozic různých dvojic podnětů a * .
[64] tree
Uvádíme zde tyto pokusy z toho důvodu, že na navázaly experimenty, jimiž se podařilo vyhrotit, eskalovat, vnitřní konflikt rozhodujícího se zvířete natolik, že se u něho projevilo chování, které bylo případně nazváno experimentální neurózou.
s-64
s05w-s64
s05w#64
Uvádíme zde tyto pokusy z toho důvodu, že na ně navázaly experimenty, jimiž se podařilo vyhrotit, eskalovat, vnitřní konflikt rozhodujícího se zvířete natolik, že se u něho projevilo chování, které bylo případně nazváno experimentální neurózou.
[65] tree
v těchto pokusech šlo.
s-65
s05w-s65
s05w#65
Oč v těchto pokusech šlo.
[66] tree
V podstatě o vystupňování požadavků na diferenciační schopnost na nejvyšší stupeň.
s-66
s05w-s66
s05w#66
V podstatě o vystupňování požadavků na diferenciační schopnost až na nejvyšší stupeň.
[67] tree
Ke zhroucení nervové činnosti došlo tehdy, když pokusné zvíře již nebylo s to odlišit jeden podnět od druhého.
s-67
s05w-s67
s05w#67
Ke zhroucení nervové činnosti došlo tehdy, když pokusné zvíře již nebylo s to odlišit jeden podnět od druhého.
[68] tree
Při tom je třeba podtrhnout, že nešlo jen o jakousi izolovanou poznávací činnost, o jakési neúčastněné hraní a zkoušení, ale o činnost motivovanou.
s-68
s05w-s68
s05w#68
Při tom je třeba podtrhnout, že nešlo jen o jakousi izolovanou poznávací činnost, o jakési neúčastněné hraní a zkoušení, ale o činnost motivovanou.
[69] tree
V pozadí diferenciační hry je třeba vidět psa drženého na hladové dietě a konfrontovaného s možností nažrání.
s-69
s05w-s69
s05w#69
V pozadí diferenciační hry je třeba vidět psa drženého na hladové dietě a konfrontovaného s možností nažrání.
[70] tree
U některých psů bylo hranicí schopnosti odlišení kruhu od elipsy to, co jsme uvedli u elipsy # : # .
s-70
s05w-s70
s05w#70
U některých psů bylo hranicí schopnosti odlišení kruhu od elipsy to, co jsme uvedli u elipsy # : # .
[71] tree
U některých psů se šlo ještě o krok dále, k elipse s poměrem poloos # : # .
s-71
s05w-s71
s05w#71
U některých psů se šlo ještě o krok dále, k elipse s poměrem poloos # : # .
[72] tree
Dostalo- li se zvíře do situace, jejíž požadavky přesahovaly jeho diferenciační možnosti a schopnosti, pak nejprve kroutilo hlavou, štěkalo a projevilo celkový neklid.
s-72
s05w-s72
s05w#72
Dostalo- li se zvíře do situace, jejíž požadavky přesahovaly jeho diferenciační možnosti a schopnosti, pak nejprve kroutilo hlavou, štěkalo a projevilo celkový neklid.
[73] tree
Ten se u některých zvířat vystupňoval tak, že neobyčejně divoce kousala a trhala všechno, co jim bylo na dosah.
s-73
s05w-s73
s05w#73
Ten se u některých zvířat vystupňoval tak, že neobyčejně divoce kousala a trhala všechno, co jim bylo na dosah.
[74] tree
U jiných zvířat přešlo toto napětí v celkový útlum, který se projevil ztrátou zájmu o jakékoliv podněty a celkovou nehybností zvířete.
s-74
s05w-s74
s05w#74
U jiných zvířat přešlo toto napětí v celkový útlum, který se projevil ztrátou zájmu o jakékoliv podněty a celkovou nehybností zvířete.
[75] tree
Důležité přitom je, že nešlo o chvilkové dočasné jevy, ale o projevy, které přetrvávaly i po ukončení pokusů.
s-75
s05w-s75
s05w#75
Důležité přitom je, že nešlo o chvilkové dočasné jevy, ale o projevy, které přetrvávaly i po ukončení pokusů.
[76] tree
Neuróza se tak zavedla, etablovala.
s-76
s05w-s76
s05w#76
Neuróza se tak zavedla, etablovala.
[77] tree
Aby nevzniklo nedorozumění.
s-77
s05w-s77
s05w#77
Aby nevzniklo nedorozumění.
[78] tree
Pes byl sice držen na hladové dietě, ale ta nebyla tak krutá, že by zašel, kdyby se při pokuse nenažral.
s-78
s05w-s78
s05w#78
Pes byl sice držen na hladové dietě, ale ta nebyla tak krutá, že by zašel, kdyby se při pokuse nenažral.
[79] tree
To mu zdaleka nehrozilo.
s-79
s05w-s79
s05w#79
To mu zdaleka nehrozilo.
[80] tree
Co tedy vedlo ke zhroucení nervového systému.
s-80
s05w-s80
s05w#80
Co tedy vedlo ke zhroucení nervového systému.
[81] tree
V čem je třeba vidět hlavní konfliktogenní faktor.
s-81
s05w-s81
s05w#81
V čem je třeba vidět hlavní konfliktogenní faktor.
[82] tree
Není možno formulovat odpověď jednoznačně.
s-82
s05w-s82
s05w#82
Není možno formulovat odpověď jednoznačně.
[83] tree
Nevěděl, na čem je, a proto se zhroutil.
s-83
s05w-s83
s05w#83
Nevěděl, na čem je, a proto se zhroutil.
[84] tree
Dnes se touto problematikou obtíží poznávání, co je co, zabývá celá vědní oblast, teorie her, a zvláště pak její části zvané detekce signálu v šumu a teorie individuálního rozhodování.
s-84
s05w-s84
s05w#84
Dnes se touto problematikou obtíží poznávání, co je co, zabývá celá vědní oblast, teorie her, a zvláště pak její části zvané detekce signálu v šumu a teorie individuálního rozhodování.
[85] tree
Podívejme se na blíže.
s-85
s05w-s85
s05w#85
Podívejme se na ně blíže.
[86] tree
V životě jsou chvíle, kdy si velice zřetelně uvědomujeme konfliktní situaci, ve které se nacházíme.
s-86
s05w-s86
s05w#86
V životě jsou chvíle, kdy si velice zřetelně uvědomujeme konfliktní situaci, ve které se nacházíme.
[87] tree
Obrazně řečeno.
s-87
s05w-s87
s05w#87
Obrazně řečeno.
[88] tree
Hádá se to v nás.
s-88
s05w-s88
s05w#88
Hádá se to v nás.
[89] tree
Některé důvody mluví pro, jiné proti.
s-89
s05w-s89
s05w#89
Některé důvody mluví pro, jiné proti.
[90] tree
Máme se rozhodnout tak, či onak.
s-90
s05w-s90
s05w#90
Máme se rozhodnout tak, či onak.
[91] tree
Rozhodování v řadě her je této povahy.
s-91
s05w-s91
s05w#91
Rozhodování v řadě her je této povahy.
[92] tree
Příklady.
s-92
s05w-s92
s05w#92
Příklady.
[93] tree
Hráč se rozhoduje, zda , či nemá v příštím tahu vynést poslední trumf.
s-93
s05w-s93
s05w#93
Hráč se rozhoduje, zda má, či nemá v příštím tahu vynést poslední trumf.
[94] tree
Šachista se rozhoduje, - li zvolit tu, či onu strategii.
s-94
s05w-s94
s05w#94
Šachista se rozhoduje, má- li zvolit tu, či onu strategii.
[95] tree
Rozhoduje se i záložník fotbalového mužstva, zda přihrát tomu, či onomu hráči.
s-95
s05w-s95
s05w#95
Rozhoduje se i záložník fotbalového mužstva, zda má přihrát tomu, či onomu hráči.
[96] tree
O hře je možno hovořit v konkrétních případech společenských her.
s-96
s05w-s96
s05w#96
O hře je možno hovořit v konkrétních případech společenských her.
[97] tree
Je o ale možno hovořit i v situacích, kde na to nejsme běžně zvyklí, jako při testování hypotéz v laboratorní vědecké práci.
s-97
s05w-s97
s05w#97
Je o ní ale možno hovořit i v situacích, kde na to nejsme běžně zvyklí, jako při testování hypotéz v laboratorní vědecké práci.
[98] tree
Řešení zde bylo donedávna záležitostí ryze osobní.
s-98
s05w-s98
s05w#98
Řešení zde bylo donedávna záležitostí ryze osobní.
[99] tree
Někomu stačilo jen několik pokusů a byl si jist.
s-99
s05w-s99
s05w#99
Někomu stačilo jen několik pokusů a byl si jist.
[100] tree
Jinému nestačily ani stovky pokusů.
s-100
s05w-s100
s05w#100
Jinému nestačily ani stovky pokusů.

Edit as listText viewDependency trees