ps2013-056-10-002-245.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.30 hodin)
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Dobře , to bylo legislativně technické upřesnění , aby byl návrh hlasovatelný . S faktickou poznámkou pan kolega Petr Bendl . Máte slovo , pane poslanče .
Poslanec Petr Bendl
Děkuji za slovo . Ale , prostřednictvím pana předsedajícího , to já přece vím , pane kolego ! My jsme to projednávali na výboru , a kdo chce , hledá důvody , resp . obráceně . Kdo chce , hledá způsoby , kdo nechce , hledá důvody . Tak jestli tahle čísla , která jste tady přečetl , jsou důvodem k tomu k tomu , aby obce nemohly nadále ovlivňovat to , co se děje v oblasti reklamních řízení , stavebního povolování , správního trestání atd . , aby to bylo mimo ně , tak jestli je to pro vás argument , no dobře , pro mě to tedy argument není . To je pár čísel ze zákonů , které se tady pohybují absolutně běžně . Legislativně technické změny , těch vám můžu přečíst mraky . Takže buď hledejme způsob , anebo důvod . A já myslím , že z toho čiší sláma z bot , že tady se nechce systém změnit .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Dobře . Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Pokračujeme vystoupením pana poslance Martina Kolovratníka , který je přihlášen do rozpravy ve třetím čtení . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Martin Kolovratník
Kolegyně , kolegové , dobré dopoledne . Zkusím z těch emocí to teď zase zmírnit a požádat o rozumný přístup s chladnou hlavou . Řady nám prořídly , takže asi jste tu teď vy , kteří se trochu více zajímají o dopravní problematiku a možná v úvodu mého vystoupení opravdu to zaslouží vysvětlení nebo upřesnění po té v uvozovce drsné a ostré výtce od pana zpravodaje , ale fakticky uznávám , že měl pravdu . Tento návrh , tato novela nebo poslanecký návrh novelizuje zákon , který má číslo 361 / 2000 Sb . Ono se to někdy plete i kolegům z dopravy , on se jmenuje o provozu na pozemních komunikacích . Pozměňovací návrh pana poslance Bendla se skutečně dotýká jiného , který se jmenuje jenom o pozemních komunikacích . Je to ta takzvaná , dopraváci jí říkají mantra třináctka , zákon č . 13 / 1997 Sb . Takže fakticky k panu zpravodaji . Má pravdu a stačí opravdu legislativně technicky to návětí upravit nebo dopřesnit , že pan poslanec Bendl navrhuje upravit ten druhý zákon . Tolik vysvětlení .
A k tomu hned dodávám na obhajobu a podporu pana poslance Bendla , budu vystupovat pozitivně směrem k jeho argumentaci . Já osobně si nemyslím , že to přílepek , protože přílepek to byl , kdybychom tenhle návrh dávali k zákonu o zdravotnictví nebo o sociálních službách , ale my tady novelizujeme jeden ze dvou , respektive ze třech základních dopravních zákonů , ty zákony prostě jsou provázány . Takže v tom smyslu je to pro mě tak , je používáme tu běžnou formulaci , změna souvisejících nebo některých souvisejících zákonů . Toto je související zákon .
A teď budu hovořit o dvou bodech . První bod je podpora , respektive moje pozice k tomu návrhu , k té novele jako takové a druhá k onomu zmíněnému pozměňovacímu návrhu . Chci vás požádat , respektive poprosit o to , abyste tu novelu , byť je z řad opozičních , podpořili tak jako tak v každém případě , ať to s tím pozměňovacím návrhem dopadne jakkoliv . A proč vás o to prosím ? Už si to asi nebudete pamatovat v té legislativní smršti , která Sněmovnou dlouhodobě běží , ale my jsme tu tenhle zákon měli na stole před rokem a půl , jestli se dobře pamatuji , bylo to na podzim 2015 , já jsem mu dělal zpravodaje a my jsme tam v zásadě přesně tato ustanovení , respektive tyto návrhy , které teď přináší paní poslankyně Kovářová a její kolegové , tak my jsme je přesně v tom zákoně měli připraveny . A tehdy došlo , musím říct tedy ze strany exekutivy vůči nám , Poslanecké sněmovně , k trochu nehezké , skoro až ostudné záležitosti , kdy jsem jako zpravodaj byl , byla to středa a já jsem byl v úterý večer , v úterý večer ! požádán o to , abychom z finálního hlasování , z finální procedury tady ty body , právě tyto momenty vyřadili , respektive abychom o nich nehlasovali a nepodpořili , byť tehdy byly projednány , byly doporučeny i garančním hospodářským výborem . A tím argumentem před rokem a půl byla skutečnost , že Ministerstvo dopravy a Ministerstvo vnitra se nestačily dohodnout a že nemají připraveny počítačové systémy na propojení . To bylo , přátelé , před rokem a půl , tak si myslím , že od té doby už by ministerstva mohla být připravena , respektive mohla by se připravit a ministerští úředníci by mohli zapracovat a své systémy propojit tak , aby návrhy , které v tomto zákonu jsou , tedy zjednodušení vydávání řidičských průkazů bez použití fotografie atd . atd . , ten obsah jistě znáte , tak aby zkrátka už mohly vstoupit do reálného života . To znamená , určitě jsem pro podporu nebo podporuji tento návrh a i vás poprosím o to , abyste pro něj hlasovali .
A teď k poslanci Petru Bendlovi . On to zdůvodnil velmi detailně a velmi precizně , takže asi by bylo z mé strany zbytečné znovu opakovat to , co on říkal . Přiznám se vám , že já sám osobně v začátku jsem byl proti tomuto pozměňovacímu návrhu , a budu upřímný , byl jsem také v té zkratce : je to o billboardech a my někde povolíme billboardy . Ale ta zkratka je bohužel zavádějící a ono skutečně je to jinak a zjišťuji , že možná je to opravdu míněno přesně opačně .
Ještě k té , v uvozovkách kauze billboardy . Ony byly povoleny a dostaly výjimku mimo obce , tedy na dálnicích , u silnic první třídy , zkrátka v tzv . extravilánu . Ta výjimka končí letos na podzim a myslím , že nikdo nediskutuje a nechce ji prodlužovat . A víme , že to umisťování letos na podzim skončí a republika , krajina se nám bude čistit a tam je to správně , tam s tím souhlasím a každé prodloužení takové výjimky bych já osobně odmítal a vystupoval bych tvrdě proti němu . Tento pozměňovací návrh ale neřeší extravilán , řeší intravilán , tedy prostranství uvnitř obcí . A pro vaši představu , jak je to v té třináctce definováno dneska , tak snad mohu použít výraz , ten termín je opravdu strašný . V § 30 je dnes řečeno , že souvisle zastavěném územím je chápáno území , které splňuje :
a ) podmínku , kde na území je postaveno pět a více budov odlišných vlastníků , kterým bylo přiděleno popisné nebo evidenční číslo a jsou evidovány v katastru nemovitostí ;
b ) a teď prosím , poslouchejte pozorně tu skvělou definici : mezi jednotlivými budovami , jejichž půdorys se pro tyto účely zvětší po celém obvodu pět metrů , nebude spojnice delším než 75 metrů ; spojnice tvoří rohy zvětšeného půdorysu jednotlivých budov ; u oblouků se použití tečny atd . atd . Teď cituji zákon , jak je dnes napsán , tak si zkuste představit - jsem to nikdy v životě neviděl , jak asi úředník běhá někde mezi pěti budovami , zjišťuje , jestli mají stejného nebo odlišného vlastníka a pak tam pásmem vyrábí po obvodu zvětšeném o pět metrů tečny mezi rohy a měří , jak ty tečny jsou dlouhé . V reálu je to prostě nemožné . Právě proto dochází k chybám a značným problémům .
To , co podle mého názoru chytře Petr Bendl navrhuje , já to nebudu opakovat , ale mohu jen krátce citovat , prostě jednoduše , říká , že souvisle zastavěným územím je místo nebo oblast , kde začátek je na pozemní komunikaci označen dopravní značkou označující začátek území , až po konec toho území , tedy označení obce . Já jsem se v reálu na silničních úřadech a u dopravní policie ptal na tu námitku posouvání značky . Samozřejmě to není možné . Nejde jen tak , že si někdo půjde a vykope značku . K tomu umístění , kde ta značka je umístěna , je prováděcí vyhláška , schvaluje to dopravní policie , schvalují to odborníci na silniční provoz v obci , takže opravdu je to ne snad komplikovaný , ale poměrně sofistikovaný proces a není možné se značkou jen tak odněkud někam hýbat .
Download XML • Download text