|

ps2013-059-08-006-121.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

121. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - třetí čtení

Date2017-07-14
Meetingps2013/059
Agenda Itemps2013/059/121
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059251.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   6 < Page 7 > 8

Poslanec Karel Šidlo Dalším hlasováním jsou pozměňovací návrhy pana poslance Zemka pod písmenem B1 B10. Již zmiňované a hlasované ve změně procedury body B7, B8 a B9 mají v sobě obsaženy změny týkající se výkonu taxislužby z hlediska barvy vozidla, z hlediska oprávnění řidiče i z hlediska znalosti místopisu. A týkalo se to i psychologického vyšetření, které souvisí s řidičem veřejné dopravy. Ostatní body se týkají zavedení nové technologie. Jestli chcete citovat, která konkrétní ustanovení stávajícího zákona budou vynechána a která dáme do sankcí jako nové, tak jsem ochoten vám to přečíst, pane kolego (Blažku)... Není třeba. Místopředseda PSP Jan Bartošek myslím, že takový detail není potřeba. Poslanec Karel Šidlo Takže budeme hlasovat o bodech B1 B10. (Poslanec Blažek cosi dodává mimo mikrofon. S úsměvem.) Místopředseda PSP Jan Bartošek Stanovisko výboru? Pane zpravodaji, stanovisko výboru? Poslanec Karel Šidlo Pardon. Kladné. (Nápověda z pléna.) Záporné! Omlouvám se. (Smích v plénu.) Ten Blažek tak zblbl, že... Záporné. (Smích.) Místopředseda PSP Jan Bartošek Blažek vás mohl zblbnout pouze mým prostřednictvím. (Veselo v sále.) Pane ministře, prosím. (Nedoporučuje.) zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh, zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu? Je to hlasování s pořadovým číslem 271, přihlášeno je 137 poslankyň a poslanců, pro návrh 20, proti 85. Tento návrh byl zamítnut. Můžeme pokračovat. Poslanec Karel Šidlo Dalším hlasováním bude hlasování o pozměňovacím návrhu pana poslance Laudáta uvedeném pod písmenem E5, je to ze sněmovního dokumentu 6423 a týká se to vypuštění § 21b, který se týká právě uvedeného a diskutovaného psychologického vyšetření pro řidiče taxislužby. Místopředseda PSP Jan Bartošek se jenom pro pořádek zeptám. V případě schválení pozměňovacího návrhu B, když jsou přijaty, tak pozměňovací návrh pana poslance Laudáta E5, E6, E7 ze sněmovního tisku 6423 jsou nehlasovatelné? Pouze pro pořádek se ptám, zda postupujeme v souladu se schválenou procedurou. (Zpravodaj souhlasí.) Takže nyní tedy budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu E5 pana poslance Laudáta, dobře. Táži se na stanovisko výboru. (Kladné.) Pan ministr? (Souhlas.) zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh, zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu? Je to hlasování s pořadovým číslem 272, přihlášeno je 137 poslankyň a poslanců, pro návrh 122, proti nikdo. S tímto návrhem byl vysloven souhlas. Můžeme pokračovat. Poslanec Karel Šidlo V tomto případě, když byl přijat tento pozměňovací návrh, nejsou hlasovatelné pozměňovací návrhy E4 ze sněmovního dokumentu 6624 poslance Laudáta a pozměňovací návrhy C1, C2 poslankyně Adamové Pekarové. Další hlasování je o pozměňovacím návrhu E, sněmovní dokument 6423, bez E5 ze sněmovního dokumentu, jak jsem již uvedl, a jsou to konkrétně písmena E1 E4, E6 E10. Místopředseda PSP Jan Bartošek O čem jsou prosím tyto pozměňovací návrhy? Poslanec Karel Šidlo Tak začnu... (S úsměvem.) Jedná se o to, že pan poslanec Laudát v bodech kromě E5 navrhuje změnu, resp. návrat sankcionování a způsobu sankcionování ze zákona k tomu, kdy byly spáchány přestupky řidiče taxislužby. Je tam vracena původní lhůta. Dosavadní body zákona se mění ve vztahu k posuzování spolehlivosti řidiče. V třetím bodě je řešení povinnosti, aby každé vozidlo nebylo vybaveno taxametrem. Ve čtvrtém bodu - uvedení konkrétní podoby taxametru je vypouštěno. V bodě šest - způsob organizace a provádění zkoušky je měněn rozdílně od stávajícího ustanovení zákona. V bodě sedm je změna v § 21b odst. 3, kdy samosprávy by neměly vliv na to, jakými vozidly bude taxislužba poskytována. Potom je tam bod osm, kde je předepsáno, jakým způsobem musí být doplněny doklady ke splnění podmínek uvedených ustanovení pro povinnosti řidiče taxislužby. Pak je v bodě devět přečíslování § 21e na 21f. Desátým bodem se vkládá § 21e, který hovoří o tom, jak být taxislužba právně uspořádána ve vztahu k zákonu 111/1994. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám moc děkuji a požádám vás o stanovisko výboru. (Negativní.) Pan ministr? (Nedoporučuje.) zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh, zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu? Je to hlasování s pořadovým číslem 273, přihlášeno je 138 poslankyň a poslanců, pro návrh 4, proti 92. Tento návrh nebyl schválen. Můžeme pokračovat. Poslanec Karel Šidlo Tímto se stávají opět nehlasovatelnými pozměňovací návrhy - pouze pokud by byly přijaty, byly by nehlasovatelnými - C1, C2 paní Pekarové. Nebyl přijat tento návrh, takže můžeme postoupit k dalšímu hlasování, to je hlasování o pozměňovacích návrzích E, sněmovní dokument 6424 pana poslance Laudáta. Jsou to body E1 E9. Opět stručně k tomu, o co jde. Opět se zde objevuje otázka návratu k původní textaci zákona z hlediska spolehlivosti řidičů, objevuje se zde poškození cestujícího na ceně jízdného nebo porušení cenových předpisů, ovšem v jiné podobě, než to říká v současné době zákon. V bodě tři nezaznamenání skutečného průběhu přepravy a je tam nahrazení slovy - nezákonných úpravách taxametru. Opět to považuje předkladatel zákona za nadbytečné. V bodě čtyři je v § 21b... (Poznámky k řečníkovi mimo mikrofon.) To je ale ten druhý sněmovní dokument. Pozor na to. jsem na to upozorňoval... Pánové mi tady našeptávají, ale ony jsou dva sněmovní dokumenty, jsou dvoje pozměňovací návrhy pana poslance Laudáta a ty se musí prohlasovat oboje. Takže se vracím k bodu čtyři sněmovního dokumentu 6624, kde je zase uvedeno dopravněpsychologické vyšetření, které jsme již odmítli. V bodě pět je otázka, kdo smí a kdo nesmí provozovat a užívat stanoviště taxislužby. V bodě šest je - k poskytování přepravy vozidlem je řidič taxislužby povinen vydat cestujícímu doklad o přepravě. Je to opět něco nadbytečného vůči stávajícímu zákonu. V bodě sedm je otázka změny názvosloví, že potvrzení se nahrazuje pojmem náhradní doklad. V bodě osm při zadržení průkazu řidiče taxislužby vystaví ten, kdo zadržel, ve třech vyhotoveních doklad o tom, aby to mohlo být předáno odpovídajícímu správnímu dopravnímu úřadu. A v bodě devět, to je poslední bod tohoto pozměňovacího návrhu, se vypouští současné znění a navrhuje se - po dobu zadržení průkazu řidiče taxislužby nesmí řidič vykonávat profesi řidiče taxislužby. To je vše.

Download XMLDownload text