|

ps2013-056-02-001-231.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

231. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 927/ - třetí čtení

Date2017-04-05
Meetingps2013/056
Agenda Itemps2013/056/231
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/s056037.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   4 < Page 5 > 6

Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji panu zpravodaji. Prosím pana poslance - pardon, s faktickou poznámkou pan poslanec Klán. Poslanec Jan Klán Děkuji za slovo. Hezké dopoledne, vážený pane místopředsedo, paní ministryně, kolegyně, kolegové. jsem vyslechl se zájmem pana zpravodaje. jsem z toho úplně zděšen. Na rovinu říkám zděšen, protože jestli tu proceduru úplně překopeme, tak tady můžeme být ještě zítra. Mně jde logicky o ta áčka. My jsme se na něčem na garančním výboru pro veřejnou správu dohodli, proceduru jsme tam připravili, a tady ji úplně celou doslova a do písmene překopeme. Tam je potřeba říci, že jestli tam jsou áčka, tak tam jsou pak ještě céčka, a to se všechno potom může vylučovat. Uvědomte si, že prostě když tady máme garanční výbor, pane zpravodaji prostřednictvím pana předsedajícího, tak tady máte říkat stanovisko garančního výboru. Jestli chcete měnit proceduru, tak si vystupte v obecné rozpravě sám za sebe. Ale vy musíte respektovat usnesení garančního výboru. Takže tady přečtete ty věci, jak jsme je tam navrhli. Jestli v tom pak bude takovýhle chaos, tak vám řeknu na rovinu, že třeba ten stavební zákon nepodpořím. Mně se tohleto opravdu trošičku nelíbí. A když tady jsem, tak řeknu, že ten stavební zákon podpořím jenom za předpokladu, že projde předběžná držba. Řeknu to tady na rovinu. Jestliže neprojde, tak se zdržím hlasování. Ne snad proto, že bych tento nový stavební zákon nechtěl, ale že v tom je pěkný chaos. A jestli v tom budeme dělat ještě větší chaos, tak třeba bychom se mohli poradit, nechat ten bod přerušit, protože ta procedura bude opravdu složitá, když ji takhle celou přehodíme. Mně se to opravdu, opravdu nelíbí, tohleto, co tady pan zpravodaj v této chvíli prostřednictvím předsedajícího předvedl. (Poslanec Faltýnek z pléna říká: Mně se to také nelíbí. Šum v sále.) Nekřičme na sebe... Předseda PSP Jan Hamáček Prosím pana poslance, aby dokončil faktickou poznámku. (Poslanec Klán: To by bylo ode mne fakticky asi všechno.) Děkuji. Mám tady celou řadu dalších faktických poznámek a přihlášek. Jenom bych chtěl požádat, abychom se v obecné rozpravě věnovali obecným vyjádřením k zákonům či pozměňovacím návrhům. Procedura bude řešena později a je na to prostor. Ale samozřejmě nemohu nikomu bránit vystupovat. Takže faktické poznámky: pan poslanec Kučera, pan poslanec Bendl, pan poslanec Okleštěk - také faktická poznámka? Dobrá. Poslanec Michal Kučera Děkuji za slovo. Také musím krátce zareagovat na vystoupení pana zpravodaje, který do toho vnesl řádný chaos. A chci k tomu ještě podotknout, že nejen že do toho vnesl chaos, on do toho svého vystoupení zpravodaje prezentoval postoje klubu KDU-ČSL, takže skutečně nevíme, co máme hlasovat a co ne, co je skutečně postoj garančního výboru, co je postoj klubu KDU-ČSL a co je osobní postoj pana zpravodaje. Skutečně pokud to být takhle, tak my se budeme muset o tom poradit, jak vůbec máme hlasovat a jak vůbec máme k tomuto zákonu vystupovat. Děkuji. Předseda PSP Jan Hamáček Ano. Pan poslanec Bendl. Jakkoliv platí to, že stanoviska garančního výboru jsou přednášena před hlasováním. Pan poslanec Bendl, prosím. Poslanec Petr Bendl Děkuji za slovo, pane předsedo. Máte pravdu, se chci pana zpravodaje trochu zastat, protože on je pod tlakem jednotlivců, kteří za ním chodí, že chtějí speciálně hlasovat o tom, či o dalším, a on vlastně sám neví, kudy jít. Proto se bude muset poradit s Poslaneckou sněmovnou. A my v proceduře rozhodneme, jak to nakonec bude nebo nebude vypadat, co si budeme přát. I bych spíše doporučoval, abychom šli cestou doporučení výboru, protože se v tom jinak ztratíme. Ale musím hájit zpravodaje v tom, že téměř dvě třetiny poslanců, každý bude chodit s jednotlivostí. A podívejte se na těch 170, nebo kolik je to dohromady... 220 pozměňováků, tak to není vůbec jednoduchá záležitost. Varuji spíš koaliční poslance. Jestli máte zájem na tom, aby ten zákon v nějaké podobě prošel, a nechcete-li se v tom úplně utopit, pak prostě se spíše řiďte doporučením výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Předseda PSP Jan Hamáček Pan poslanec Okleštěk. Poslanec Ladislav Okleštěk Děkuji za slovo, pane předsedající. Za klub ANO musím říct, že podporujeme proceduru, kterou navrhuje výbor pro veřejnou správu. A o tom, co tady navrhoval pan zpravodaj, budeme hlasovat a hlasováním rozhodneme, jestli budeme volit proceduru, která byla navržena z výboru, nebo která nebyla. Takže za nás jednoznačně procedura od výboru pro veřejnou správu. Předseda PSP Jan Hamáček Ano, tak přesně to bude. Pan zpravodaj s přednostním právem. Poslanec Josef Uhlík Děkuji. Zaprvé, udělal jsem chybu v načtení. Tak požádám o strpení. V bodě 10 je správně "ve znění zákona č. 185/2016 Sb.,". Bylo mylně načteno " č. 158/2016 Sb.", takže prosím o opravu. Co se týká prostřednictvím předsedajícího na kolegu Klána. jsem tady vystoupil a avizoval jsem, co navrhuji. A o tom se bude hlasovat. Takže respektuji požadavky mých kolegů, že vidí to, a potom se o tom budeme bavit konkrétně, že když hlasujeme o jednotlivých bodech A pod bodem 34, 35, 36, tak někteří jsou pro některá áčka a mají kladné stanovisko, pro některé mají negativní nebo se chtějí zdržet. Takže to jenom vyhovuji tady kolegům poslancům, o tom rozhodneme potom při proceduře. Děkuji za pozornost. Předseda PSP Jan Hamáček A pokud nejsou další faktické poznámky nebo žádosti o vystoupení s přednostním právem, tak prosím pana poslance Böhnische a připraví se pan poslanec Fichtner. Poslanec Robin Böhnisch Dobré ráno, dámy a pánové, pane předsedo. Děkuji za slovo. Paní ministryně správně zmínila, že se návrhem zákona zabýval i výbor pro životní prostředí, zabýval se tím původním zněním, nikoliv pozměňovacími návrhy, protože nebyl výborem garančním. A přestože sám jsem odpůrce dlouhého řečnění ve třetím čtení, což jsme si tu v posledním období velmi zavedli, tak si dovolím nikoliv za výbor, ale za sebe několik poznámek k řadě pozměňovacích návrhů, se kterými nemohu souhlasit. Ten první pozměňovací návrh je návrh R7, který snižuje ochranu zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů. Je to tedy změna dotýkající se zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. Stejně tak nesouhlasím s návrhem A39, který je totožný s návrhem C34. Tyto návrhy výrazně posilují moc autorizovaných inspektorů na úkor veřejnosti. Ale teď to podstatnější. To jsou návrhy A20, který je totožný s C17, A36, A27, který je totožný s H5 a C23, F1, který je totožný s H4, F2, který je totožný s H11. Tyhle návrhy se snaží vyloučit veřejnost z územního a stavebního řízení v případech, kdy zároveň není vyžadována EIA. (V sále je silný hluk.) Dámy a pánové, i možné negativní vlivy takovýchto, řekněme, menších staveb stojí za pozornost. Jde přece o kvalitu života lidí v okolí takových staveb. Minimalizaci či eliminaci takových negativních vlivů je třeba řešit a to je možné právě v územním nebo stavebním řízení. Při správném fungování veřejné správy to neznamená žádné podstatné zdržení řízení, jde naopak o jeho zkvalitnění. Řešení se, dámy a pánové rodí v debatě - Předseda PSP Jan Hamáček Pane poslanče, se omlouvám. Prosím kolegy, aby se ztišili nebo svou diskusi přenesli mimo sál. Děkuji.

Download XMLDownload text