ps2013-056-02-001-231.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.40 hodin)
My jsme zjišťovali , co to je za občany . B yli to vesměs bezdomovci registrovaní na radnici . Začali jsme dohledávat ty bezdomovce , kteří podávali ty sofistikované námitky proti tramvajové trati . Dohledali jsme je a oni se všichni vzdali toho podání a napsali , že skutečně to podání nepodali . Toto byla moje osobní zkušenost při budování tramvajové trati , na kterou přispěla vláda Švýcarské konfederace v rámci Švýcarských fondů , a zdravím tímto Ekologickou iniciativu .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Martinu Novotnému . Nyní pan poslanec Jiří Junek , připraví se pan kolega Gabal . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Jiří Junek
Dobrý den . Děkuji za slovo . Dovolil bych si to vrátit trošku do věcné roviny . Mně chvílemi přijde , že je to taková maličko dojmologie tady . Asi otázka na pana předkladatele Foldynu . Je tady nějaká relevantní statistika , kolik za rok třeba 2016 bylo vedeno stavebních a jiných řízení a kolik z těchto řízení bylo blokováno těmi tzv . ekoteroristy ? Jde mi o to , jestli se tady bavíme , jestli z 50 % , z 5 % . A to je poměrně dost důležitá informace , protože z toho , co tady slyším , tak mám chvílemi pocit , že v České republice se nestaví , že je to tady úplně v rozkladu . Pomalu mám strach vyjít ze Sněmovny , aby na mě neskočil nějaký ekoterorista , protože to , co tady slyším , tak to vypadá , že opravdu v České republice se díky zeleným nemůže nic dělat .
Tak jestli by mi pan předkladatel Foldyna mohl na tu otázku odpovědět , jestli jako předkladatel má nějakou takovou statistiku , která hovoří o tom , z kolika procent nám ve skutečnosti různá občanská sdružení blokují různé stavby a různá řízení . Děkuji .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji . Nyní pan kolega Ivan Gabal , připraví se pan poslanec Michal Kučera , všichni k faktickým poznámkám . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce .
Poslanec Ivan Gabal
Děkuji . Jenom velice krátce . Za prvé si osobně myslím , že diskuse naznačuje , že ta konfrontační atmosféra tady nadále prostě trvá a je objektivní realitou .
Za druhé . Pokud jde o moje zkušenosti s územním plánem a strategickým plánem , jsem tuším dva nebo tři první roky od roku 2010 na pozvání primátora Hudečka pracoval na strategickém a metropolitním plánu v Praze . Dneska se zabýváme tím , zda budeme , nebo nebudeme prodlužovat termín na zpracování územního plánu Prahy z jednoduchého důvodu . Poslední územní plán Prahy je z roku 1997 od primátora Kasla . V roce 2006 se sice radnice vedená ODS pokusila , ale vůbec neuspěla a nebyla schopná to udělat a nechtěla , protože tlak developerů byl tak velký , že se nikdo ani nepokusil ten územní plán udělat .
To , co se tady připisuje řadě občanských organizací v Praze , znamenalo , nikoliv jejich odpovědností , že de facto jsme skoro od roku 1997 , 2007 , 2017 - dvacet let bez aktualizace územního plánu a nikomu to evidentně na té radnici nechybí , nebo nevadí , nebo teď se zpracovává .
No a pokud jde o tu poznámku , že má KSČM ráda občanská sdružení . Já si pamatuji , jak se mnou kolegové z komunistické strany zacházeli , když jsem v roce 1989 zakládal Klub nezávislé inteligence . Je dobře , že už to tak nedělají .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Tak to byl pan kolega Gabal . Dodržel i čas k faktické poznámce . Nyní pan poslanec Michal Kučera , také s faktickou poznámkou . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Michal Kučera
Děkuji za slovo . Jenom krátce bych odpověděl svému předřečníku panu poslanci Junkovi , který se ptal , zda se u nás staví , či nestaví . Nestaví . Nestaví a odpovědní za to jsou ministr dopravy Ťok a ministr životního prostředí Brabec , protože se u nás nestaví dopravní stavby . Nikoliv teroristé nebo jiné zelené aktivity .
Chtěl bych tady říct , že my bychom měli rozhodovat ne ode zdi ke zdi , tzn . maximálně vycházet vstříc jedné či druhé straně . Ten vztah by měl být vyvážený . A znovu upozorňuji na to , že mnohdy se velmi často svádí to , že se nestaví , na občanské iniciativy . To skutečně mnohdy pravda není , i když je pravda , že na mnohých stavbách udělaly skutečně medvědí službu právě občanským službám některé aktivity . To znamená , volám po tom , aby ten stav byl vyvážený jak směrem k urychlenému , nebo rychlému stavebnímu řízení , a na druhou stranu právě možnosti zapojit se v nějakém řádném procesu veřejným aktivitám či občanským spolkům . A skutečně nechoďme ode zdi ke zdi , to znamená buď nic , anebo všechno . Děkuji .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Kučerovi . To byl poslední přihlášený . V tom případě dávám slovo v rozpravě ještě panu zpravodaji k jeho vystoupení . Prosím , pane zpravodaji , máte slovo .
Poslanec Josef Uhlík
Děkuji za slovo , pane předsedající . Jak již jsem tady uvedl v rozpravě , máme jedenáct bodů legislativně technických úprav . Děkuji panu Fichtnerovi za upozornění . Stala se tady chybička , co se týká jeho pozměňovacího návrhu , takže načtu dvanáctou legislativně technickou úpravu :
V pozměňovacím návrhu D 4 je číslo " 6 " nahrazeno číslem " 12 " . To je dvanáctá legislativně technická úprava . Děkuji za pozornost .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Uhlíkovi . Protože nemám nikoho do rozpravy přihlášeného , rozpravu končím . Můžeme se tedy zabývat hlasováním o pozměňovacích návrzích . Žádám v tuto chvíli zpravodaje garančního výboru , aby přišel zpátky k pultu a seznámil nás s procedurou hlasování , případně s jejími změnami , které v průběhu rozpravy nastaly , přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy . Před hlasováním ho požádám o vyjádření , stejně tak požádám paní ministryni o vyjádření k jednotlivým návrhům . Pane zpravodaji , máte slovo .
Poslanec Josef Uhlík
Děkuji za slovo . Co se týká návrhu , přečtu usnesení číslo 264 výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj .
Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj na své 53 . schůzi jako garanční výbor po projednání sněmovního tisku 927 / 5 po druhém čtení
a ) doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona č . 927 takto :
1 . návrhy legislativně technických úprav podle § 95 odst . 2 jednacího řízení přednesené ve třetím čtení . Pak je tady 72 kroků , které nebudu číst , máme je v materiálu .
b ) zaujímá následující stanoviska k jednotlivým pozměňovacím návrhům . Ke každému pozměňovacímu návrhu uvedu stanovisko .
Za další zmocňuje zpravodaje výboru , aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny popřípadě navrhl i další nezbytné úpravy podle § 95 odst . 2 , což se stalo .
Za další zmocňuje zpravodaje výboru , aby na schůzi Poslanecké sněmovny ve třetím čtení návrhu zákona přednášel stanoviska výboru .
Za páté , za c ) pověřuje předsedkyni výboru , aby usnesení zaslala předsedovi Poslanecké sněmovny .
Takže tolik usnesení , tedy návrh na proceduru .
Co se týká už - a jak už jsem to řekl v rozpravě - avizovaných změn , tak jsou rozděleny do dvou bodů , takže budeme dvakrát hlasovat .
Za prvé . Jedná se o návrh změn hlasovací procedury z toho důvodu , že se objevily nějaké menší nesrovnalosti , chybičky ve sněmovním dokumentu 927 / 6 , takže přečtu :
Za prvé . V hlasování pod bodem 14 je nesprávný odkaz na hlasování třicet tři , má být odkaz na hlasování třicet čtyři . Navrhuji změnit číslovku 33 na 34 .
Download XML • Download text