|

ps2013-042-06-006-160.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

160. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - třetí čtení

Date2016-03-09
Meetingps2013/042
Agenda Itemps2013/042/160
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/042schuz/s042181.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   14 < Page 15 > 16

9. Další hlasování by bylo hlasování o I1 I15, to jsou pozměňovací návrhy kolegy Laudáta, upravují tzv. české školy bez hranic. 10. Dále bychom hlasovali I20, opět pozměňující návrh kolegy Laudáta, to jsou obecné cíle. 11. Potom bychom hlasovali o I26, což je pozměňovací návrh kolegy Laudáta o zapojení školských rad. 12. Potom budeme hlasovat o návrzích I21, I22, I23, I24 a I25. Zde kolega Laudát navrhuje zrušení povinného předškolního vzdělávání. Pozměňující návrh I21 a I22 jsou totožné s návrhem D5, proto již o D5 nemůžeme hlasovat. Bude-li schválen návrh I22, nelze hlasovat o A5, A6, C1, C2, C3, C4, J1, J2 a E1. Bude-li hlasován I24, nelze hlasovat D6. Bude-li hlasován I25, nelze hlasovat D7. 12.1. Hlasování o návrzích A5 a A6 pouze nebude-li schválen návrh I22. Jde o usnesení výboru pro vědu, kulturu, mládež a tělovýchovu, navrhuje zrušení obsolentního ustanovení. 12.2. Hlasování o C1, pouze nebude-li schválen návrh A5 a A6. Je to návrh kolegyně Semelové, která navrhuje zrušit individuální vzdělávání v mateřských školách. 12.3. Hlasování o D8 a D9. Pozměňovací návrh kolegy Karamazova. Jde o úpravu přechodných ustanovení a účinnosti, která věcně souvisí s návrhy D5 D7. 12.4. Hlasování o C2, C3 a C4, pouze nebude-li schválen I22. Je to poslankyně Semelová o zrušení individuálního vzdělávání v mateřských školách. 12. 5. Hlasování o E1, pouze nebude-li schválen C4. Je to pozměňovací návrh kolegyně Nohavové, možnost zrušení individuálního vzdělávání v případě, že u jeho ověření neprokáže požadovanou úroveň vzdělávání. 12. 6. Hlasování o J1 a J2, pouze nebude-li schválen E1. Jde o pozměňovací návrh, který předkládá kolega Kudela. Navrhuje změnu termínu ohlášení individuálního vzdělávání plus možnost zrušení individuálního vzdělávání v případě, že u ověření neprokáže požadovanou úroveň vzdělání. 13. Hlasování o C5 a C6. Je to pozměňující návrh kolegyně Semelové - zrušení individuálního vzdělávání na prvním stupni základní školy. 14. Hlasování o C8 a C9. Opět pozměňující návrh paní kolegyně Semelové - bezúplatné vzdělávání a pobyt v družinách. 15. Hlasování o C10. To je další pozměňující návrh paní kolegyně Semelové - u odložení účinnosti společného vzdělávání. 16. Hlasování o D1, D2, D3, D4. Je to pozměňující návrh kolegy Karamazova - navrhuje zavedení obecně povinné maturity z matematiky - odstupňovaná v letech pro konkrétní obory. Pozměňovací návrh D1 je totožný s návrhem H16, proto o H16 již nemůžeme více hlasovat. (Hluk v sále, paní poslankyně vyčkává.) 16.1. Hlasování o F1 a F2, pouze nebude-li schválen D1, D2 a D3. Je to pozměňující návrh kolegyně Dobešové a znamená omezení oborů, ve kterých se bude maturovat z matematiky plus stanovení těchto oborů v příloze zákona. 16.2. Hlasování o H17 a H18, pouze nebude-li schválen D1 nebo F1 a F2. Jde o pozměňující návrh kolegy Novotného - povinná matematika úplně všude. Tyto dva pozměňovací návrhy věcně souvisejí s H16 - rovná se D1, to znamená, měl by být přijat stejný výsledek hlasování jako u D1. Je to zase ta matematika povinná všude. 17. Potom bychom hlasovali o návrhu K1, to je pozměňující návrh kolegy Hovorky, který ve druhém čtení načetl úpravu § 16, doplňuje se v něm nový odstavec 12. 18. Další by bylo hlasování o L1 a L3. Je to pozměňující návrh kolegy Fiedlera, který navrhuje, aby obory odborného vzdělávání zpracovával kraj. 19. Hlasování o L2. Opět pozměňující návrh kolegy Fiedlera, který navrhuje zrušení Národní rady pro vzdělávání, ale pouze jako součásti zákona. 20. Další by bylo hlasování o M1 - pozměňovací návrh kolegy Fichtnera, který navrhuje možnost odvolání ředitele bez udání důvodu. A posledním hlasováním by bylo hlasování o zákonu jako celku. Pane místopředsedo, dovolila jsem si navrhnout proceduru a teď si s tím udělejme, co chceme. Místopředseda PSP Vojtěch Filip To tak nepůjde, paní kolegyně, protože jako zpravodajka budete muset se mnou spolupracovat na tom průběhu. někdo výhradu k navržené proceduře, tak jak ji schválil výbor? Vidím, že ne, můžeme tedy o tomto návrhu hlasovat, a to v hlasování pořadové číslo 217, které jsem zahájil. Ptám se, kdo je pro navrženou proceduru. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 217, z přítomných 177 pro 173, proti 2. Návrh byl přijat. Budeme tedy podle procedury postupovat. Prosím tedy návrh na první hlasování a stanoviska paní zpravodajky a paní ministryně. Poslankyně Vlasta Bohdalová Dámy a pánové, ještě jednou prosím o shovívavost, kdybych se třeba zamotala a musela se domluvit s legislativou, není to fakt jednoduché. Za prvé hlasujeme o legislativně technických úpravách, jak jsou uvedeny v tisku 611/6. Stanovisko garančního výboru je kladné. Doporučující. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Paní ministryně? (Souhlas.) Zahájil jsem hlasování číslo 218 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 218, z přítomných 178 pro 168, proti 1. Můžeme pokračovat, návrh byl přijat. Poslankyně Vlasta Bohdalová Hlasování druhé, je to společné hlasování o návrzích I16, I17, I18 a I19, to je pozměňující návrh kolegy Laudáta, který navrhuje zrušit - ne - umožnit individuální vzdělávání na druhém stupni. Tyto pozměňující návrhy jsou totožné s A7, A26, A27, A28, proto se A7, A26, A27 a A28 stávají nehlasovatelnými. Stanovisko garančního výboru je nedoporučující. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Paní ministryně? (Nesouhlas.) Zahájil jsem hlasování číslo 219. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

Download XMLDownload text