ps2013-057-06-015-045.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
Možnosti zobrazení
Text : Přepis Psaná podoba - Ukázat : Barvy - Značky : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.10 hodin)
Pokud vezmete veřejnoprávní smlouvy , které jsou , a podíváte se a jezdíte po České republice , tak víte , jak funguje měření rychlosti . Řeknu vám to na příkladu . Pojedete k nám do Krkonoš . Jedete po dálnici D 11 , tam vás může někde změřit svými raketami státní policie , dopravní policie dálničních oddělení . Sjedete u Hradce Králové , projíždíte po silnici mezinárodní třídy , až v Jaroměři odbočíte na silnici první třídy 1 / 37 , po které jedete až do Trutnova . Cestou projíždíte několika obcemi . A pokud vjedete do okresu Trutnov , tak hned v první obci , což je Choustníkovo Hradiště , je průjezdový radar , který obsluhuje Městská policie ve Dvoře Králové nad Labem . Tady vám říká ten , kdo ten radar tam dává : Zklidněte rychlost jízdy , už nejste na dálnici , tady chodí osoby , tady chodí děti do školy , tady chodí lidé . Pokud porušíte rychlost jízdy , je to zaznamenáno , v určitém časovém harmonogramu to strážníci Městské policie ve Dvoře Králové stáhnou , vylustrují , kdo je majitelem vozidla , pozvou ho a v rámci správního řízení je uložena bloková pokuta . Přijedete - li do druhé , další obce , která následuje , je Horní Žďár , Výšinka . Tam je pouze informativní radar a znovu vám říkáme : Jedete k nám do hor , tady nejste na dálnici . Tam vás nikdo nezaznamenává , pouze vám dáváme informativně , že jedete příliš rychle v obci . A takto to pokračuje dále přes další obec , která už je součástí města Trutnov , kde máme také informativní radary a kde vás upozorňujeme , že opět porušujete rychlost jízdy . Projedete městem Trutnov a pokračujete dál na hory a projíždíte po poměrně široké silnici , kde v minulosti zemřeli tři lidé na přechodu pro chodce . Po dlouhém vyjednávání tam byl instalován průjezdní radar , nebo stacionární radar , to není průjezdní , a ten obsluhuje Městská policie v Trutnově . Je to v katastru obce Mladé Buky . Mohl by vystoupit kolega poslanec Ivan Adamec , který je zároveň města Trutnova , a mohl by také říct , jestli je to pro nás takový byznys , tento radar . Ale v každém případě od té doby , co tam radar je , nedošlo tam k smrtelnému úrazu .
Pokud zde někdo hovoří o tom , že městské policie mají byznys z toho , že měří rychlost jízdy , a že to dělají i v místech , kde nebyly zřízeny , od toho je výkon dozoru , který provádí Ministerstvo vnitra . Ale i v případě , že by tyto nakoupené radary v obcích zůstaly a převzala je Policie České republiky , výnos z těchto radarů nepůjde do státního rozpočtu , zůstane obcím s rozšířenou působností , tzn . obci Dvůr Králové nad Labem a Trutnov v příkladě , který jsem já zmiňoval . Takže nejde o to , že by se něco změnilo a že by si z toho obce nedělaly svůj byznys .
Můžeme tyto průjezdové radary zrušit , to není žádný problém , nebudeme nikde měřit . Ovšem položme si otázku , a na to by mohl odpovědět třeba i pan ministr vnitra , jestli personální stavy u dopravní policie jsou tak dobré a v takovém početním stavu , aby frekvenci měření rychlosti jízdy , kterou provádí Policie České republiky a zároveň obecní policie , bude taková , anebo zda se podstatně sníží .
Požádal jsem o stanovisko ředitele dopravní policie Policejního prezidia České republiky a dotazoval jsem se ho , zda je Policie České republiky připravena převzít radary , které má obecní policie , ať ty přenosné , nebo ty stacionární , a zda je připravena je obsluhovat . V případě , že ne , tak obce , které do toho investovaly , jsou to pro ně vyhozené peníze , protože obce jako takové samy měřit rychlost jízdy nemohou . A vy , kdo jste starostové menších obcí , určitě uznáte , že nemáte možnost si zřídit vlastní policii , proto jste také uzavřeli veřejnoprávní smlouvu s policií z toho většího města , jako je např . Trutnov nebo Dvůr Králové nad Labem .
Ředitel dopravní policie říká , že nebudou personálně schopni měřit rychlost jízdy a že by v případě , že by byly stacionární radary , museli přijmout do pracovního poměru , nebo možná do služebního poměru , desítky nových osob , které by ta data z těch radarů vyhodnocovaly , a že to opatření , které je zde v § 3 c odst . 3 navrhováno , určitě nepovede ke zkvalitnění a zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích .
Připravil jsem pozměňovací návrh , protože se domnívám , že na našich ulicích , na našich silnicích nemají umírat lidé . A pokud se podíváte do policejních statistik , tak sice kriminalita klesá , ale bohužel , bohužel , dopravní nekázeň řidičů je taková , že se zvyšuje počet dopravních nehod , v mém okrese dokonce i počet těžce zraněných a mrtvých , zvyšuje se počet osob , které řídí po požití alkoholu nebo psychotropních a omamných látek . Nekázeň , která je v provozu , je značná a máte možnost to vidět i díky kamerám , které si i řada z vás instalovala do svého auta , kdy řidič vybrzďuje vozidla s právem přednosti v jízdě , kdy řidič v rámci agresivity vytlačuje jiného řidiče , a další a další nešvary dennodenního provozu .
Já tedy navrhuji a připravil jsem pozměňovací návrh ve třech alternativách .
Za prvé , zcela vypustit tento prolobbovaný odstavec a nechat současný stav , kdy městské policie na základě veřejnoprávních smluv měří rychlost jízdy v obcích , protože Policie České republiky není schopna , znovu opakuji , a je na to i papír z Ředitelství služby dopravní policie , není schopna převzít tyto činnosti z kapacitních důvodů a plnit tento úkol v tom rozsahu , v jakém je plněn dnes .
Druhou variantou by bylo , že bychom vyšli vstříc tomu , že si někdo stěžuje , že jsou zřizovány městské policie za účelem tohoto byznysu a pracují desítky , popř . i stovku , kilometrů od obce , kde byly zřízeny . Takovým omezením by bylo , že veřejnoprávní smlouva podle § 3 a a 3 b smí být uzavřena jen za účelem výkonu oprávnění strážníka měřit rychlost jízdy vozidla podle zákona upravujícího provoz na pozemních komunikacích a obecní policie může takové oprávnění měřit rychlost jízdy vykonávat pouze na územním okrese , kde byla zřízena .
Download XML • Download text