ps2013-010-08-002-080.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
Možnosti zobrazení
Značky : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(9.30 hodin)
Za druhé jde o můj pozměňovací návrh přednesený ve druhém čtení , který snižuje provizi , marži , nebo přesněji řečeno paušální správní režii pro provozovatele úrazového pojištění z 9 na 4 % . K tomu se vyjádřím následovně .
Pokud nějaká verze zákona projde ke konečnému hlasování , upozorňuji , že máme k hlasování ještě čtyři doprovodná usnesení , která rovněž výbor pro sociální politiku naší Poslanecké sněmovně doporučuje přijmout .
A nyní tedy k mému návrhu na snížení oné paušální správní režie , a tím , a to zdůrazňuji , také ke zvýšení příjmů do státního rozpočtu . Jak jsem předpokládal a ve druhém čtení upozornil , můj návrh vyvolal u dotčených kruhů nemalou odezvu , a to nejen ze strany dotčených pojišťoven , které mají své dlouhodobé kontakty na příslušných ministerstvech , ale i prostřednictvím prostředníků . Kromě individuálních intervencí , a včera jste někteří zažili rozhovory se zástupci lobbingu i v této Sněmovně , jsme všichni obdrželi osobní stanovisko generálního ředitele Svazu průmyslu a dopravy České republiky , tedy vyjádření ne orgánu svazu , ač se dopis takto tváří , ale představitele výkonného aparátu . Tím vůbec nechci znevážit oceněné manažerské schopnosti pana inženýra , ale jen vás upozorňuji , že se nejedná o oficiální stanovisko svazu .
Jak jsem již zdůraznil ve druhém čtení a dokumentoval písemně garantům jednotlivých politických klubů , můj návrh je osvojeným návrhem , totiž ne původně mým , je to osvojený návrh kolegy exposlance Michala Doktora , který chystal v součinnosti s vládou Petra Nečase . Kompetentní osoby jistě věc zvážily a tento návrh získal v minulém volebním období drtivou podporu zákonodárců ze všech klubů . Hlasovalo pro něj ze 147 přítomných poslankyň a poslanců 139 , viz hlasování 112 ze dne 21 . září roku 2012 . Senát však návrh na zrušení zákona , jehož součástí byl i onen pozměňovací návrh , nepodpořil a navrhl pouze další odložení účinnosti zákona 266 . Do svého návrhu však předmětný návrh na snížení oné správní režie nepromítl . Nebudu spekulovat , co se vše v Senátu dělo a jak vše asi bylo . A tak je nyní na nás , zda tuto chybu napravíme .
Současné argumenty proti záměně číslovek se opírají o vlastní analýzu pojišťoven - zdůrazňuji , o vlastní analýzy dotčených pojišťoven z roku 2009 , ne tedy o analýzy státních orgánů . Opírají se o skutečnost , že ke snížení paušální správy režie ze 13 , 5 % na 9 % došlo teprve v roce 2012 , tedy nedávno . Nezlobte se , to tedy neberu jako argument . To není relevantní a navíc nám tyto analýzy pojišťoven také nebyly předloženy . Vidíte však na tomto reálném příkladu , jak je složité probojovat změny , když stát přenese část své činnosti na privátní sektor . Jeho obrana , lobbing a vyhrožování se nedá srovnat s postoji odborářů , když stát postupuje ke snižování investic režijních nákladů včetně objemu mezd na vlastních institucích . Tam platí jiná pravidla . Musí se do rozpočtu vejít .
V roce 1993 při vzniku stále účinného úrazového pojištění v rámci zákoníku práce činila pro pojišťovny režie 29 , 5 % . Slyšíte tedy dobře : téměř jedna třetina z vybrané částky ! Nikdy při zavedení a postupném snižování paušální správní režie nebyla předkládaná nezávislá analýza nákladů . Ta nebyla předmětem projednávání ani u snižování režijních nákladů ve státních institucích či ministerstvech a jejich organizací při schvalování státního rozpočtu . Rozhoduje se většinou indexově a dotčení se pak musí snažit . Proč se nemusí snažit privátní sektor ?
Analýza nebyla předmětem ani při snižování režijních nákladů nepodnikatelské soukromoprávní právnické osoby Všeobecné zdravotní pojišťovny České republiky , která byla následně vyždímána ze všech svých rezerv . VZP použila například v minulém roce na svůj provoz jen 3 , 24 % . Limit přídělu Všeobecné zdravotní pojišťovně však nestanovuje zákon , ale pouze vyhláška č . 418 / 2003 Sb . O rozsahu činnosti zdravotní pojišťovny snad není třeba dlouze hovořit . Nemá to jednoduché , ale hledala a hledá úspory , kde se dá . Výrazně snížila administrativu , řídicí strukturu a režijní náklady . Vše jsme schvalovali ve výroční zprávě . Přitom musí rozlišovat na 44 podsegmentů a pracovat prostřednictvím smluv s mnoha poskytovateli zdravotních služeb , a to v komerčním prostředí ve vztahu s dalšími zdravotními pojišťovnami , tedy žádný monopol jako u úrazového pojištění .
Download XML • Download text