|

2013-059-02-024b

24. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - druhé čtení

Date2017-06-28
Meeting2013/059
Agenda Item2013/059/024
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/bqbs/b05802406.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   005 < Page 006 > 007

Místopředseda PSP Jan Bartošek Také vám děkuji. Nyní pan poslanec Adamec, připraví se pan poslanec Blažek. Všechno faktické poznámky. Prosím. Poslanec Ivan Adamec Děkuji, pane předsedající. Kolegyně, kolegové, k reakci vyprovokoval pan poslanec Zemek. Tak ano, samozřejmě, technologie se vyvíjí, ale na druhou stranu nevím, jestli jste někdo jel takovýmto vozem služby Uber. tedy ano, několikrát a víceméně jenom proto, protože jsem se nedovolal normální taxislužby, nejela. A dcera umí lépe se svým přítelem toto objednávat. Takže je vlastně potřeba si položit otázku, proč používáme tuto službu? No protože se potřebujeme dostat odněkud domů. A je to stejné jako taxi. A by vůbec nevadilo, kdyby normální licencovaná taxislužba používala tento digitální model objednávání, tak jak to dělá tato společnost. Na tom nevidím nic špatného. Ale bohužel špatného vidím na tom to, že ta společnost prostě licenci pro taxislužbu nemá. To vidím jako špatné. A rozhodně to, jestli je ta firma zahraniční, nebo místní, nebo jestli je to nějaká česká pobočka, je mi docela jedno. To platit pro všechny stejně. Ale co nám ten Uber ukazuje? Že de facto ta taxislužba se dělat bez přílišných regulací, respektive bez regulací úplně. Na druhou stranu všichni víme, že když tady nebyly regulované taxíky třeba v Praze, co to přineslo, jaký chaos to byl. Takže je asi potřeba volit nějakou míru, řekl bych, střední cesty, nepřeregulovat tu taxislužbu obecně a prostě říct, že společnosti typu Uber, prostě ta služba, jsou taxislužba. Myslím si, že tohle je potřeba legislativně podchytit, a máme po sporech, jestli je to legální, nebo nelegální. Protože tedy opravdu nevím, jaký je rozdíl cestou domů, když si objednám Uber, nebo taxíka. Je to možná rozdíl v kvalitě služby, v ceně, ale jinak ten účel je naprosto stejný. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Nyní pan poslanec Blažek. Připraví se pan poslanec Čihák. Prosím. Poslanec Pavel Blažek jenom v návaznosti na pana kolegu Kučeru, abych nevypadal jako nějaký autarkista. Tak jsem to samozřejmě nemyslel. Doufám, že jsem to říkal dost jasně, že praxe je dneska taková, že ti čeští taxikáři, kteří jsou zvyklí vyřizovat si povolení podle příslušného zákona, neboli koncesi, tak se dnes dívají na to, že některé zahraniční společnosti to prostě nedělají. Tak jsem to myslel. A v zásadě, když to poslouchám, nám jde podle všem o jednu věc. Aby prostě ti, kteří chtějí provozovat dopravní služby osob za úplatu, museli splňovat všichni stejné podmínky. A praxe je dneska taková, že tomu tak není. Takže myslím, že jsme ve shodě. A teď je jen otázkou, jak na to.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name