|

2013-050-05-006

6. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 683/ - druhé čtení

Date2016-10-25
Meeting2013/050
Agenda Item2013/050/006
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/050schuz/bqbs/b16900601.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu ministrovi. Otevírám obecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil zpravodaj pan poslanec Martin Kolovratník. Prosím, pane poslanče. Poslanec Martin Kolovratník Kolegyně, kolegové, dobrý podvečer. tedy teď v obecné rozpravě, takže nebudu vystupovat v roli zpravodaje, ale snad mohu jenom připomenout časový průběh toho jednání. Hospodářský výbor měl lhůtu na podání návrhu do 17. srpna a to zmiňované usnesení, komplexní návrh, nebo rozšířený pozměňovací návrh ze strany hospodářského výboru, je v systému již zanesen pod číslem 683/2, kde si můžete jeho obsah přečíst. za sebe snad zrekapituluji, že jsou v něm zhruba dvě takové hlavní oblasti řešeny a diskutovány. Jedna oblast, jak to bylo řešeno i na hospodářském výboru, se týká takzvaných historických vozidel, kterým se věnoval a o jejichž řešení požádal kolega, pan poslanec a zároveň místopředseda výboru Milan Urban. Teď v systému vidím, že je k tomu ještě doplňující pozměňující návrh Jeronýma Tejce, tak předpokládám, že kolega si ho sám asi v obecné nebo pak v podrobné rozpravě, se bude přihlašovat, okomentuje a vysvětlí, co je myšleno tím dopřesněním. Sám za sebe potvrzuji slova pana ministra, že ve výboru jsme se poměrně dlouho věnovali právě technickému řešení toho, jakým způsobem stanovit nebo určit, jak nově postupovat právě ve věci udělování licencí, to znamená postupu, resp. čísla a množství toho, kolik stanic technické kontroly, resp. stanic měření emisí se bude v České republice vyskytovat. V této fázi, pokud o to nikdo z vás nebude mít zájem, není asi potřeba tady na plénu zacházet do detailu a vše nadále do detailu vysvětlovat, byť samozřejmě jsem na to připraven a rád to udělám teď, nebo během třetího čtení. Za sebe chci říci, že zatím s tím postupem, který na hospodářském výboru získal velikou podporu, z 18 přítomných 15 hlasů pro, jsem zatím srozuměn. Určitě jsem připraven nadále stanovisko s Ministerstvem dopravy diskutovat. Snad teď jenom doplním - a k pozměňovacím návrhům se přihlásím -, že tedy v komunikaci a společné přípravě s legislativci z Ministerstva dopravy jsem do systému za sebe připravil další dva pozměňovací návrhy, které zmírňují, resp. vylepšují formulace z hospodářského výboru. První se týká nabytí účinnosti, resp. platnosti zákona. Možná si dobře pamatujete, že je tady ve Sněmovně opravdu dlouho, je to náš dluh vůči exekutivě, od 15. prosince, takže my jsme de facto prošvihli, promiňte mi ten výraz, lhůtu nabytí účinnosti a vstupu zákona do praxe. Proto jsme zvolili takzvanou plovoucí lhůtu, kde říkáme, že by to bylo od prvního dne třetího měsíce po vyhlášení zákona ve Sbírce. Druhý návrh právě v přechodných ustanoveních reflektuje některé z připomínek Ministerstva dopravy a zavádí je do zákona. Konkrétně se to týká za prvé možnosti provádět kontrolu technické vybavenosti STK kdykoli v průběhu jejich existence, to znamená, i když se teoreticky přestěhují, a ve druhém případě dává zjednodušeně půlroční lhůtu právě pro stanice měření emisí, aby se připojily do on-line systému. Tak to jen takhle stručně na představení dalších záměrů. V podrobné rozpravě se potom k těm pozměňovacím návrhům přihlásím. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name