|

2013-049-06-258

258. Informace ministra dopravy o postupu a stavu přípravy staveb dopravní infrastruktury, které nezískaly výjimku v platnosti posouzení vlivu na životní prostředí (EIA)

Date2016-09-14
Meeting2013/049
Agenda Item2013/049/258
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/bqbs/b22425801.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   016 < Page 017 > 018

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu předsedovi. S faktickou poznámkou pan poslanec Kučera, po něm s přednostním právem pan předseda Laudát. Prosím, pane poslanče. Poslanec Michal Kučera Děkuji za slovo. mám tu výhodu, že pan kolega všechno řekl, co jsem chtěl říct . Takže se zmíním možná o jedné jednotlivosti z projevu pana ministra dopravy a to je o tom, proč nejsme schopni pracovat na dvě směny. To je naprosto zásadní pochybení. A to, že máme pracovat na dvě směny, podle musí být součástí skutečně zadání zakázky. Nedivme se pak, že máme tak drahé silnice a dálnice. jsem ve stavebnictví nepracoval. Pracoval jsem celou dobu ve strojírenství nebo v elektrotechnickém průmyslu. Pokud si někdo ve strojírenství koupí CNC frézku, která stojí několik milionů korun, tak se bude snažit, aby ta CNC frézka pracovala na tři nebo na čtyři směny. když vidím ty nastavené finišéry za x milionů korun, které v pět hodin zastaví práci, ty dozery, ty drahé pracovní stroje, tak pak se, pane ministře, nedivme, že máme tak drahý kilometr dálnice. (Velký hluk v sále.)To znamená, že tady bych vás chtěl skutečně vyzvat, aby to byla jedna z vašich priorit, aby se u nás stavělo na dvě směny. Protože samozřejmě není to jen ta cena. Je to i rychlost výstavby, je to i doba, která omezuje a způsobuje nehodovost na těch úsecích. chci připomenout dva naprosto tragické úseky, kde není výstavba nových, ale samozřejmě oprava, a to je silnice z Ústí nad Labem do Lovosic, kde se pro naprosto nepochopitelně dnes frézuje vozovka a opravuje se, když podle vašich slov někdy za dva měsíce být zprovozněna dálnice D8, která absolutně uleví téhle situaci a tu kamionovou dopravu svede. A potom samozřejmě by mohla být opravena tahle ta silnice. Takže je to o řízení a schopnosti řídit. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji. S právem pan zpravodaj František Laudát. Prosím, pane zpravodaji. Poslanec František Laudát Děkuji. cítím, že se blížíme ke konci, nebudu tady raději komentovat ty některé věci. Diskusi jste slyšeli, nebudu tady vyjmenovávat, kdo vystoupil kolikrát, to je asi nadbytečné, spíš bych obrátil vaši pozornost k návrhu usnesení. Obdržel jsem tři návrhy. Jednak jsem vám tady avizoval nějaký návrh, potom to je návrh Petra Bendla a Karla Šidla. Vzhledem k tomu, že v informační části, co chceme po ministru dopravy, se velmi shodujeme, tak bych poprosil, jestli se umíme dohodnout na konsenzuálním znění, které se vám tu pokusím potom přečíst. Takže prosím poslouchejte a potom případně byste mohli vznášet protinávrhy nebo doplnění, rozšíření a další návrhy. Za prvé by to byl apel směrem na vládu. Takže Poslanecká sněmovna Parlamentu důrazně žádá vládu České republiky, aby 1. předložila novelu stavebního zákona, kontrolní termín prosinec 2016, termín leden 2017. - Zavádím tady praxi, nebo prostě pokus. Kontrolní termín je, že v případě, že to nevyjde, dostaneme písemnou informaci o tom, kde je problém, jestli není notifikace nebo se to někde zadřelo. Ten termín znamená, že přes to nejede vlak, a pak by nebylo splněno usnesení Sněmovny. To znamená pro stavební zákon kontrolní termín. vycházím z diskuse s panem ministrem životního prostředí, paní Šlechtová tady není, tak to je její problém, takže vycházím z toho, co tady říkal, a jsou to termíny spíše velkorysé. Takže za prvé, aby předložila novelu stavebního zákona, kontrolní termín 12/2016, termín 01/2017. 2. Důrazně žádá, pořád, aby byla předložena novela zákona č. 100/2001 Sb., EIA, kontrolní termín prosinec 2016, termín leden 2017. A za další, teď prosím o pozornost, to by byl ten kompilát těch tří návrhů: Poslanecká sněmovna žádá ministra dopravy, aby 1. jedenkrát za tři měsíce podal písemnou zprávu pro Poslaneckou sněmovnu o postupu přípravy staveb dopravní infrastruktury. /EIA, územní rozhodnutí, stavební povolení, majetkové vypořádání./ 2. Součástí zprávy bude přehled termínů podaných žádostí o posouzení EIA na Ministerstvo životního prostředí a již vydaných platných stanovisek. 3. Další součástí bude přehled zajištění realizace těchto dopravních projektů, s tím, že - prosím pozor, tam dávám termín již od listopadu, tzn. v listopadu 2016. Takže toto je návrh, který vychází z těch tří návrhů, které tady zazněly. Samozřejmě je na panu kolegovi Bendlovi a Šidlovi, zda tedy by stáhli své návrhy a domluvili bychom se na tomto rozepsaném podrobném konsenzuálním návrhu. To je z strany zatím všechno, jinak nikdo zatím s návrhem usnesením nebo doplněním nepřišel.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name