|

2013-049-01-000

2013-049-01-000

Date2016-09-06
Meeting2013/049
Agenda Item2013/049/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/s049001.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   010 < Page 011 > 012

Předseda PSP Jan Hamáček Ano. Prosím pana poslance Karla Šidla, po něm pan poslanec Laudát, potom ještě paní poslankyně Semelová a pan poslanec Huml. Takže ještě čtyři přihlášky. *** Poslanec Karel Šidlo Děkuji za slovo, pane předsedo. Vážené kolegyně poslankyně, vážení kolegové poslanci, dovolte mi požádat o zařazení nového bodu na jednání dnešní schůze. Navázal bych tímto bodem na zdůvodnění, které tady přednesl pan kolega Stanjura z ODS, a týká se předchozího jednání před schválením novely zákona, který posuzoval vlivy na životní prostředí, a jednalo se o urychlenou výstavbu dopravních staveb v České republice, jejímuž schválení podle devadesátky předcházelo jednání, na kterém byl zúčastněn nejen ministr životního prostředí, ale i ministr dopravy. Nechci se zabývat tím, jestli deset staveb, které byly vyjmenovány, jsou dodržovány, či nejsou, ale my jsme na této schůzce avizovali, že nás velice zajímá jako poslance a bude zajímat i Poslaneckou sněmovnu, jak bude pokračováno u dalších staveb, které nemají přiznané posouzení vlivu na životní prostředí, a jakým způsobem bude u těchto staveb postupováno. Bohužel mohu říci, že do dnešního dne jsme přes všechna ubezpečení nedostali žádné informace. Od toho června letošního roku uplynula určitá doba. Proto bych žádal, aby se tento bod jmenoval Informace ministra dopravy o postupu a stavu přípravy staveb dopravní infrastruktury, které nezískaly výjimku v platnosti posouzení vlivu na životní prostředí, zjednodušeně EIA. V tomto tématu bych chtěl, aby bylo možno získat informace za prvé o tom, jak pokračuje příprava stavby, která byla vyjmuta z původního seznamu výjimek, a to se týká stavby 511, je to obchvat okolo Prahy, tzv. pokračování D0, mezi D1 a Běchovicemi. V další části bych velice rád věděl, jak pokročila jednání mezi Evropskou komisí, Ministerstvem životního prostředí a Ministerstvem dopravy o postupu ohledně vyjednávání nových podmínek posuzování vlivu na životní prostředí. A třetí část, to je ta nejzávažnější z mého hlediska, zda těch zbývajících 90 staveb dopravní infrastruktury je definitivně zastaveno, anebo získá nějakou formou potřebné posouzení vlivu na životní prostředí tak, aby mohla pokračovat příprava těchto staveb. Proto vás ještě jednou žádám: Podpořte zařazení nového bodu, jak již jsem zmínil, Informace ministra dopravy o postupu a stavu přípravy staveb dopravní infrastruktury, které nezískaly výjimku v platnosti posouzení vlivu na životní prostředí EIA. Požádal bych o zařazení na 13. září, to je úterý, jako první bod jednání. Děkuji. (Potlesk z levé strany sálu.) Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. Prosím pana poslance Laudáta, připraví se paní poslankyně Semelová. Poslanec František Laudát Dámy a pánové, dobré odpoledne. Děkuji za slovo, pane předsedo. bych chtěl navrhnout pevné zařazení bodů, a to bodu, který máte v programu jako 152, sněmovní tisk 837. Je to návrh poslanců Věry Kovářové, Petra Gazdíka a můj na vydání zákona, kterým se mění zákon číslo 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Je to tisk - a vzhledem k tomu, že cítím velikou šanci na to ho kladně projednat napříč politickým spektrem, jedná se o umisťování sítí, případné umisťování sítí pod silnice I. třídy. Tudíž bod 152 zařadit jako pevný bod, jako první po pevně zařazených bodech na středu příští týden odpoledne. Jedná se o první čtení, byť tam je návrh podle § 90 hlasování. To je můj první návrh. Druhý návrh dávám, aby byl pevně zařazen bod číslo 140, návrh Miroslava Kalouska, Martina Plíška, Marka Ženíška a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon číslo 112/2016 Sb., o elektronické evidenci tržeb, sněmovní tisk 792, protože se blíží uvedení v praxi EET, a to na příští týden na středu na 18. hodinu jako pevně zařazený bod. Za další. tady vystupovali dva kolegové, to je třetí návrh, nicméně bych se pokusil navrhnout integrovaný bod. Myslím, že napříč politickým spektrem cítíme, že resort dopravy se nachází v krizi, která nemá od roku 1990 obdoby, a proto navrhuji, aby byl nově zařazen na pořad Sněmovny a s konkrétním časem, a to druhý bod po pevně zařazených na příští týden ve středu, který by se jmenoval Informace premiéra vlády Bohuslava Sobotky o řešení krize v resortu dopravy, s tím, že to, co bych považoval za okruhy jednání do tohoto bodu, alternativně tedy úterý po pevně zařazených bodech odpoledne a středa druhý bod po pevně zařazených bodech, příští týden také, a sice ty okruhy by byly jednak velmi podivné -

Download XMLDownload textCreate Person name