|

2013-048-05-221

221. Dotační program 21. Centra odborné přípravy, pro rok 2016, poskytovaný podle § 1, § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 840/

Date2016-07-12
Meeting2013/048
Agenda Item2013/048/221
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/bqbs/b19722101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   005 < Page 006 > 007

Místopředseda PSP Petr Gazdík S další faktickou poznámkou pan poslanec Kováčik, po něm pan poslanec Opálka, po něm paní poslankyně Dobešová, po pan poslanec Kořenek. Prosím, pane poslanče. Poslanec Pavel Kováčik Děkuji za slovo, pane předsedající. Paní a pánové, naprosto sdílím rozhořčení paní kolegyně Dobešové, která jako dlouholetá ředitelka zemědělské školy a učiliště , o čem hovoří. Ale to jsem nechtěl. jsem chtěl jenom říci, že pamatujeme někteří z nás dobu, kdy škola a praxe byly propojeny natolik, že ten, kdo vyšel jako vyučenec nebo absolvent střední zemědělské školy nebo třeba absolvent oboru opravář zemědělských strojů a dalších oborů, které v zemědělství fungovaly a fungují dodnes, doopravdy něco uměl, učil se na svou dobu na moderních strojích, moderních učebních pomůckách moderními postupy, a o to všechno jsme přišli. Nejen v zemědělství. O to všechno jsme přišli popřevratovým přístupem k učňovskému školství, obecně k technickému školství, a teď pláčeme nad rozlitým mlékem. si myslím, že všechno, co pomůže, byť je to jen kapka v moři, byť je možné, že ty pomůcky za nějaký čas morálně zastarají, ale podívejte se, na čem se ti lidé učí teď, jak jsou morálně, technicky a nevím jak všelijak materiálně zastaralé učební pomůcky tohoto typu v těch školách a učilištích, porovnejme si to se zájmem, který o tyto obory je, porovnejme si to s potřebou, aby zemědělství, -li být konkurenceschopné, mělo také konkurenceschopné vzdělávání. Jednoznačně si myslím, že je třeba, byť je to jenom částečné řešení, toto podpořit. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji. S další faktickou poznámkou pan poslanec Opálka, po něm paní poslankyně Dobešová, po pan poslanec Kořenek. Prosím, pane poslanče. Poslanec Miroslav Opálka Děkuji, pane místopředsedo. Vážení členové vlády, kolegyně, kolegové, k minulosti. ji kritizujeme méně, či více, byl průmysl propojen se strojírenstvím a učilišti, středními školami, taktéž zemědělství se zemědělskými, zdravotnictví se zdravotnictvím. A na zemědělských školách existovaly školní statky. A tady bychom se měli zamyslet, proč z ekonomických důvodů kraje, předtím asi jiní zřizovatelé, likvidovaly jeden školní statek za druhým. Ten školní statek měl svůj plán, byla tam zohledněna výroba na tu úroveň, jaká byla dána. A vám řeknu jeden příklad, když kolega Bendl hovořil o tom, že by se měla více využívat praxe v zemědělských podnicích. V zemědělských školách z velké většiny studují synové či dcery farmářů a ty chovy jsou často promořené. Takže ten zemědělský podnik nepřipustí, aby se tento člověk vůbec dostal k nějaké dojičce, technice, která je spojena se živočišnou výrobou, protože by tam zavlekl infekci. Takže chodí pěkně nahoře do zasklené tribuny a koukají se, jak to funguje. Tak daleko jsme došli, milí zlatí.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name