Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciBendlovi.DalšímřádněpřihlášenýmjepanposlanecMartinKolovratník.Prosím,paneposlanče,máteslovo.Poslanec Martin KolovratníkDěkujizaslovo.Navážunato,cojsemavizoval,kdyžjsemtuvystoupilvrolizpravodaje.MožnátímtosvýmvystoupenímupokojímnebomožnánaladímpanaposlanceBendla.Vím,žepanministrsenaměbudetrochumračit,aleříkámtaslovasnadsázkouajsemsamozřejměpřipraven,jakřeklkolegazpravodajKarelŠidlo,krozpravěprávěvrámcigarančníhohospodářskéhovýboru.Onoskutečnějemožnétensystémnastavittak,abynevzniklnovýúřad.Jásepřiznám,achcitotadyřícinahlas,žesevznikemnovéhoorgánuobecněmámproblém,apokudvidímmožnoucestunebojednualternativu,kdebychomtomohliudělatjinakanemuselbynovýúřadvzniknout,takjichciprozkoumatapodebatovatoní.Pravdouje,žetahlediskuse,tyhlenápadyproběhlyužvmezirezortuvloňskémroce.Alternativbylovíce.Každopádněpokudsepodívátedodůvodovépředkládacízprávykmateriálu,jetamřečenoajepřipuštěno,žezmiňovanáevropskásměrnice2012/34/EUojednotnémevropskémželezničnímprostorupřipouštíto,žeregulačníúřad,tedyregulátor,okterémsebavíme,bymohlzároveňběžetsjižexistujícímjinýmorgánem.Cožje,atobylaimojeprvnímyšlenka,kdyžjsemsinávrhčetl,takjsemsisámsoběsnažilodpovědět,kdyžužmámeDrážníúřad,cotedydělá,pročbysetonemohlosloučit.Tadefiniceevropskáříká,žeregulačníúřadvtézákladnídefinicibymělsplňovatzaprvézřízenízákonemjakosprávníúřadprovýkonregulace,tonejdůležitějšíjedruháodrážka-zajištěnínezávislostiregulačníhosubjektu,kterýbudezcelanezávislýnajakémkolivjinémorgánuveřejnésprávyvčetněMinisterstvadopravy,akonečněsamostatnostvrámcikapitolystátníhorozpočtu.Jájsemslíbil,žebudustručný.Teďtovystoupeníomezímskutečněnakrátkýpopis.Zmateriálůjemožnésystémnastavitpomocíúpravyněkolikaparagrafůprávěvrámcizákonač.266/1994,odráhách,abylobytovsouladusčlánky55,57a58zmíněnésměrnice,abyfunkcitohotoregulátoramohlvykonávatDrážníúřad,respektivejehočást.Jedůležitéříci,žetaktototřebafungujenaSlovensku,kdemajíinstitucinazvanouDopravnýúrad.Ateďvtomúvodnímpředstavení,prosím,odpusťtemitenvýrok,jábychtonazvalvuvozovkáchtakovýmbroukemdohlavy,okterémbychomsemělipobavitaprozkoumatho.Taktozjednodušenívysvětluje,ževrámcistávajícíhoDrážníhoúřadubysekcetechnickáastavebnízůstalypodMinisterstvemdopravy,toznamenábylybymuodpovědné.Všechnarozhodnutíbymohlabýtpřezkoumávánapřizachovánídvojstupňovéhorozhodovacíhoprocesu,aleprávěsvýjimkoutéagendyregulátora,tedytanováregulační,řekněmepracovnísekcebynestálapodMinisterstvemdopravy.Totojemožnétaktoorganizačněudělatapřipouštítoevropskálegislativa.Tojenaúvodtakovéavízotohotozáměru,tétomyšlenky.Kolegyzministerstvajsemotomkorektněinformoval.Mojepředstavajetaková,žepřipravímto,cojsemtuteďpopsalřekněmevolnouřečí,donávrhuparagrafovéhozněníještěpředprojednánímnahospodářskémvýboru.Podívámesenato,jestlinávrhmánějakoulogiku,nebone,aprávěnagarančnímvýborubychomsekněmupostavili.Samozřejměapelujinačas.Vímevšichni,žejsmevevelkémzpoždění.Pokudbyměladebatazbytečnězdržovatprojednánízákona,rádvuvozovkáchustoupímabudurespektovatprvnínávrh.Alejakříkám,aobracímsehlavněnavás,kolegyzhospodářskéhovýboru,rádbychsesvámipřiprvnímprojednánípředdruhýmčtenímpodívalprávěinatutoalternativu,kterájepodlemělepšíalevnější.Zprvníchvýpočtůtovycházíněkdenapolovinunákladůnežvpůvodníverzi,byťmůžeteříci,žejsoutojednotkymilionů,amyslímsi,žemásmyslityjednotkyzkusitšetřit.Děkujizapozornost.