|

2013-042-05-000

2013-042-05-000

Date2016-03-08
Meeting2013/042
Agenda Item2013/042/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/042schuz/s042140.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   009 < Page 010 > 011

Poslanec František Laudát Děkuji za slovo, pane předsedo. jsem s tím trošku úporný, nicméně vzhledem k tomu, že to považuji pro domácí politiku za naprosto stěžejní, navrhuji bod, který se bude jmenovat Informace ministra životního prostředí Richarda Brabce ke kauze EIA. Asi dlouze nemusím vysvětlovat, o co běží. V TOP 09 jsme si provedli analýzu a můžu vám sdělit, že velké stavby v režii státu, to znamená Ředitelství silnic a dálnic a SŽDC, tak jsme dospěli k horentní sumě, že je ohroženo prioritních, nebo neprioritních staveb v celkové projektované hodnotě 245 miliard korun. Jestliže jsme to rozdělili na kraje, tak například kolem Prahy jsou tam všechny stavby, které nejsou realizovány na pražském okruhu, je to stavba 511, Běchovice, brněnská dálnice D1, 518 a 519, což je spojnice městské části Ruzyně, nebo Praha 6 - Ruzyně, na druhý břeh směrem k dálnici teplické D8, jsou tam tolik sledované a tolik veřejností očekávané stavby na dnešní D35, což je alternativa k dálnici D1 mezi zhruba Hradcem Králové, nebo Opatovicemi a Mohelnicí, to znamená trasa Hradec Králové - Olomouc. Velmi katastrofálně z tohoto výčtu vychází například Jihočeský kraj, kde kolegové dopočítali, že tam jsou ohroženy stavby za 48 miliard korun. Prakticky je tam všechno. Zatím se ovšem vůbec nikdo nezabývá tím, že dokumentace pořízené v dřívějších dobách posouzení vlivu na životní prostředí, tak stejný problém nastane u investic krajských, komunálních i privátních. Domnívám se, že je to záležitost Ministerstva životního prostředí. Vy nechcete řešit na parlamentní půdě a neudělali jste pro to ani to minimum, co jste tady slibovali, když jste zamítali návrh programu schůze k elektronickému mýtnému, aby vznikla pracovní skupina při hospodářském výboru, tak spolu s elektronickým mýtným tato problematika vyrábí naprosto smrtelný koktejl pro situaci v resortu dopravy. na vás skutečně apeluji, abychom se touto problematikou zabývali, aby nám tady dotčená ministerstva, to je pro doprava, životní prostředí a Ministerstvo pro místní rozvoj, řekla plnou pravdu. Doufám, že jste zaznamenali, že zřejmě po konzultacích s mediálními poradci, protože shodou okolností jsou to všechno ministerstva v gesci hnutí ANO 2011 - bude líp, že nejdřív běžely informace v médiích, že jsou dotčeny stavby za zhruba 90 někdy 94 miliard korun, pak se v tisku objevilo 130 miliard a minulý pátek běželo, že můžou být dotčeny stavby za 200 miliard. Domnívám se, že z domácí politiky nemá v tuhle chvíli vláda větší průšvih, než je výběr elektronického mýta, a zejména co udělat s tímto fatálním průšvihem, to znamená neplatnou dokumentací procesu EIA posouzení vlivu na životní prostředí. Můžeme diskutovat o zařazení, nicméně navrhuji, aby tento bod byl zařazen jako první třiadvacátého, to znamená ve variabilním týdnu ve středu jako první bod. Ale klidně se můžeme domluvit, že bude zařazen, ale nejpozději tu středu, se pan ministr Brabec čas připravit, sehnat si relevantní podklady, co se v jeho resortu děje. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textCreate Person name