2013-035-02-003
3. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 626/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Marku Černochovi . Pokračujeme v obecné rozpravě . S přednostním právem pan poslanec Zbyněk Stanjura . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Já jsem přednostního práva nevyužil , počkal jsem , až se ostatní přihlášení kolegové vyjádří . Chtěl bych za prvé zareagovat na některá vystoupení z řad koaličních poslanců , kteří říkají , jak to opozice blokuje a podobně . Chci připomenout , že u podobného návrhu zákona , jak tady předkládal pan poslanec Volný , jsme měli náš klub jedno vystoupení a dneska pravděpodobně taky jedno , takže to prostě není pravda . Já předkládám jménem našeho klubu dva pozměňovací návrhy . Jsou uvedeny v systému pod č . 3104 a 3105 . O obou jsem mluvil včera na rozpočtovém výboru a v zásadě totožné pozměňovací návrhy jsem předložil i v návrhu sněmovního tisku pana poslance Volného , takže nejsou žádným překvapením . Jeden se týká sazeb a jeden se týká rozdělení odvodů z hazardu . Začnu asi tím druhým , ten je jednodušší . Je to pod sněmovním dokumentem 3105 . Chci říct , že jsem byl jeden z těch , který tehdy vyjednával a domluvil s tehdejším ministrem financí rozdělení 80 a 20 ve prospěch obcí a měst . Tím hlavním důvodem je , že většinu negativních jevů , které jsou spojeny zejména s nonstop provozem heren , jako je rušení nočního klidu , povinností a nutností vyjíždět městskou policií nesou ve svých rozpočtech obce a města . Také jsme jim dali pravomoc a mně je osobně líto , že velmi málo využívají pravomoc regulovat hazard v čase , protože si myslím , že to plodí velké problémy , a že pokud se hazard reguluje v čase , je to lepší než v místě . Teď pominu naše hlavní město , ale zejména v menších městech je velmi diskutabilní , že na ulici A hazard být může a na ulici B hazard být nesmí . Velmi často je to subjektivní hodnocení a spíše se fixuje stávající stav , to znamená , kdo dřív přišel , na tom vydělává . Ale protože jsem přesvědčen , že ty peníze si samospráva zaslouží , tak předkládám tento návrh ve čtyřech variantách . První zachovává stávající stav 80 : 20 a tři další varianty jsou vždycky 5 % ve prospěch státu , a tím pádem 5 % méně ve prospěch obcí . Poslední varianta 65 : 35 je vlastně v souladu s tím , co je obsaženo ve velkém vládním návrhu zákona o hazardu , kde i samotná vláda navrhuje 65 : 35 . Všichni jste stejně jako já dnes obdrželi do mailových schránek stanovisko výkonného ředitele Svazu měst a obcí , kdy Svaz měst a obcí žádá Poslaneckou sněmovnu , aby to bylo 65 : 35 . Je to jedna z těch variant . Důvody jsou naprosto zřejmé . Druhý pozměňovací návrh se týká sazeb . Zase se příliš nelišíme od vládních představ , protože vláda ve svém velkém návrhu nového zákona vlastně rozlišuje tři sazby - loterie , kurzové sázky a technická zařízení . Někteří předřečníci už zmínili , že je dokázáno , že je různá společenská škodlivost . My navrhujeme zvýšení všem třem kategoriím , a to tak , že loteriím ve výši 21 % , kurzovým sázkám ve výši 22 % a technickým zařízením , což jsou především VHP a VLT , ve výši 30 % . Při výpočtu možných rozpočtových dopadů jsme vycházeli z čísel Ministerstva financí a z čísel , která jsou uvedena i v důvodové zprávě k tomuto tisku . Náš návrh předpokládá dodatečný výnos z této daně necelých 1,4 mld . , čili se to neliší od odhadu vlády , kdy spodní hranice odhadů vlády je 1,8 mld . korun . Takže jedna věc se týká sazeb a druhá věc se týká rozdělení . Oba návrhy předám panu zpravodaji a v podrobné rozpravě se pak k nim už jenom formálně přihlásím .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name