67. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - prvé čtení
Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanupředsedoviFialovi.SdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecKučera,poněmpanposlanecBeznoska,poněmpanposlanecKořenek,poněmpanposlanecNovotný.Prosím,paneposlanče.Poslanec Michal KučeraDěkujizaslovo.JájsempozorněposlouchalpanaposlancePilného,kterýnaprostosprávněřekl,žemámedvěekonomiky.Jednajeekonomikazdrojůadruháekonomikatalentů.KdybytadypanposlanecPilnýbyl,takbychmuřekl,žetatovládaseužrozhodla,kteroucestoupůjde.Rozhodlaseprolomenímlimitůtěžbyjítcestouzdrojůatímtozákonemukazuje,ženaekonomikutalentůkašle.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciKučerovi.SdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecBeznoska,poněmpanposlanecKořenek,panposlanecNovotný.Prosím,paneposlanče.Poslanec Adolf BeznoskaDěkujizaslovo,panepředsedající.Zapojímsedotédebaty.SamozřejmětakéjakkolegovézODS-jenesmysl,astímsetadysetkávámapořádsestímnemůžusrovnat,jaklidé,kteřísestanoučlenySněmovny,začnoupřemýšletotom,jakorganizovatživottěmdruhým.Základníškola,takjakfungovalalétaletoucí,předškolnívzdělávánílétaletoucíjakfungovalopodlemě,nebyltenhlavníproblém,kterýbylopotřebařešit.Pročsetedydotohopouštíme?Pročpovinnéročnípředškolnívzdělávání?Tojápovažujizafatálníchybu.Druháfatálníchybaje:vstupnaškolu.Každástředníškola,vůbeckaždáškolabymělamítjistoumírusuverenity.Ajenajejízodpovědnosti,abysipřijalažákypodlesvéhouvážení.Ano,kontrolujmenějakývýstup,dejmepovinnost,abytenstudentpřekonalurčitéminimum,kteréznamená,žemáúroveňznalostívúrovnimaturitnízkoušky.Aještějednotéma,kteréjsmetadyneotevřelivůbec.Kromětěch,apanuKoskubovivelmirozumím,otěchnesmyslech,žezdravotnísestramusímítvyššíodbornouškolu,azdravotnísestrynámchybí,ještějednotéma,kteréjsmeneotevřeli,jevyššíodbornéškolství.Původníkoncepcetohovyššíhoodbornéhoškolstvíbylavestyluaduchutěchholandskýchpolytechnik.Možnájednavyššíodbornáškolanakraji,ane152nebokolikjichje,vyššíchodbornýchškol,jejichžkvalitajevelmipochybná.Aříkámtosplnýmvědomímtoho,žejsemjednuvyššíodbornouškolujakovedoucítohotoprojektuzaložil.Tojsoutypodstatnévěci,nakterébychomsemělisoustředit,anevymýšletsi,jakbudemeorganizovatrodičůmjejichmaléděti.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciBeznoskovi.SdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecNovotný.Prosím,paneposlanče.Pardon.(Obrací se k poslanci Kořenkovi.)Poslanec Josef NovotnýDěkujizaslovo,váženýpředsedající.Váženékolegyně,kolegové,jájsempotompřihlášendořádnérozpravy,alechtělbychsezaprvézastatpaníministryněvtomsmyslu,žeopravdutady,jakbylosděleno,žeuvrhladonejistoty450nebokolikvysokoškolskýchstudentů,taktojevidětneprostáneznalostvysokoškolskéhozákona,kdyonanaopaknadrámecsvýchpovinnostíudělalamaximumproto,abyjimumožnila,neboněkterýmznichumožnila,dostudovat.Tozaprvé.Zadruhésechcivrátitknovele.Tadybychřekl,žesebavímeourčitýchčástechškolskéhozákona,kterévsoučasnéchvílivůbecnejsounapořadutétonovely.Takžetanovelamátřičásti,jednasetýkámateřskýchškol,druhásetýkápřijímacíchzkoušek,třetímaturitníchzkoušek.Pojďmesevrátitktěmtotématům,protožetajsounapořadu.Acosetýčetěchdalšíchtémat,taksamozřejměasibudouotevíránapostupně,alenejsouvtutochvílinapořadutétonovely,tohotonávrhu.Chtělbychřícitolik,abychomseopravduvrátilikekonstruktivnídebatěadrželisetohotématu.Zatímděkuji.