67. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - prvé čtení
Poslanec Petr BendlDěkujizaslovo.Jájsemtedyřádněpřihlášenidorozpravy,aleprotoževidím,žesenamědostaneažbůhvíkdy,aprotožeměinspirovalpankolegaKoskuba,sekterým-možnápřekvapím-velmisouhlasím,protožemyjsmetobyli,kdokritizovalneustálénakládánístátemnavzdělanélidi,kteřísepohybujíaťužvjakémkolivoboru,aťužjetoškolství,nebozdravotnictví.Žetřebastředníškolanestačí,nebovysokáškolanestačí,protožejepotřebadalšíspecializace.UniverzitaJanaAmoseKomenského,tojespecialitatadypaníministryně,protožetakhleposlala700lidídoabsolutníexistenčnínejistoty.Amimochodemstejnáchybasestalastěmizdravotníky:nedostatekzdravotníchsester,alenavalilasenaněpovinnost,ženestačímítstředníškolu,jepotřebamítdalšívzdělávání.Naprosténesmysly,aleprotožepakchybí,taksetadyzasesocialistickyvymýšlí,jaktovlastněkudyudělat,abysetomuseloobejít.Vždyťtojsoujednyatysaméchybystejnějakovtomtoškolskémzákoně.JáspanemKoskubouvelmisouhlasím,žesemámebavitopodstatnýchvěcech,aneotom,ažsestaneto,žezhoršímedostupnostdocházekdomateřskýchškol.JájsemzeStředočeskéhokraje.Ubylyautobusy,protožedětizačalyjezditzadarmo,takysocialistickývýdobytek.Ototadymámeménědopravníobslužnosti.Akdyžnebudoukapacity,cobudedělatpaníministryně?Řeknenotakysitotrochumusízaplatitzesvého,toužjsemtadyslyšel.Amístotohohlasujeteprotitomu,abytyobcedostalyaspoňnějakoukorununavíc.Aletenstředoškolák,tensemožnáněkamnastředníškoludopraví.KdyžnenatentogympldoSlaného,taktřebadoKladnanebodoBerouna.Aleděcko,kteréještěnechodídozákladníškoly,tamhomusírodičepřivézt.Akdyžtamtyautobusynejezdí,asijimsociálnídemokraciekoupíauta.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciBendlovi.DalšímsfaktickoupoznámkoujepanposlanecFiala,poněmpanposlanecKučera,poněmpanposlanecBeznoska,poněmpanposlanecKořenek,poněmpanposlanecNovotný.Prosím.Poslanec Petr FialaDěkuji.Takjátaky,jaktadyříkalPetrBendl,žesouhlasístím,cotadyříkalpanposlanecKoskuba,játaky,aleažod27.vteřinytéjehofakticképoznámky.Stěmiprvními27vteřinaminesouhlasím.Toje,kdyžmětadyzačalobviňovat-neboobviňovat,mětonevadí,žejsemmělideologickýprojev,alekdyžříkal,žejetošpatnézhlediskatoho,cojsemdělalpředtímnavysokéškole,jakéfunkcejsemzastával,žejsembylministrškolství.TakjábychprostřednictvímpanapředsedajícíhochtělpanaposlanceKoskubuujistit,žestejnénázory,kteréjsemzdeprezentoval,jsemměljakoprofesorpolitologie,jakorektorMasarykovyuniverzityijakoministrškolství,žejsemjeveřejnězastávalažetytonázory,azatosenestydím,vycházejízméhopohledunastátanaspolečnostavycházejíizmýchodbornýchznalostí.Ajsemrád,žejetadymohuprezentovatjakopředsedaObčanskédemokratickéstrany.Pokudjstemědobřeposlouchali,takvtěchmýchvystoupeníchbylacelářadaargumentůproto,pročnemámetentozákonpřijímatapročješpatný.Tojediné,pročjásidovedupředstavit,žehotadyněkdoprosazuje,jeideovépřesvědčeníotom,žestátlépedokážezvládnoutvýchovu,nežabyotom,jaksedětinaškolumajípřipravit,rozhodovalipouzejejichrodiče.Promějetovýrazjakéhosilevicovéhopohledunasvět.Jáalelevicovýpohlednasvětzesvéstranynevidímjakonadávku,játochápujakokonkurenční,soupeřícípohlednasvět,skterýmnesouhlasím,aleskterýmchcivéstserióznídiskusi.Takvásprosím,abystetotaktochápalapřijalodeměujištění,žemojenázory,kterézdeprezentuji,jsoumojenázorydlouhodobé,podloženémýmlidskýmpřesvědčenímimýmiodbornýmiznalostmi.