2013-029-06-012
12. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 406/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji a otevírám obecnou rozpravu , do které se přihlásili písemně pan poslanec Zavadil , tudíž dostává přednost , poté pan poslanec Beznoska , který se hlásí z místa . Prosím , máte slovo .
Poslanec Jaroslav Zavadil
Děkuji vám , paní předsedající . Vážené dámy , vážení pánové , vážená vládo , dovolte mi , abych v obecné rozpravě naznačil , že se v podrobné přihlásím k pozměňovacímu návrhu číslo 2600 k tomuto tisku . Jenom krátce vysvětlím , o co jde a proč ten pozměňovací návrh podávám zde . Česká správa sociálního zabezpečení bude tímto návrhem (mít) možnost delegovat pravomoci svoje na okresní správy sociálního zabezpečení tehdy , shledá - li důvody takového návrhu účelnými z hlediska provádění nemocenského pojištění . To je hlavní důvod toho , proč se ten pozměňovák dává . Předpokládá se , že tento institut bude využíván výjimečně , a to zejména v případech , kdy zaměstnavatel s velkým počtem zaměstnanců mění sídlo účtárny nebo soustřeďuje mzdovou agendu z více mzdových účtáren do jedné a OSSZ , která je příslušná k provádění nemocenského pojištění zaměstnanců podle sídla takovéto účtárny , nebude po účinnosti služebního zákona od 1 . 7 . 2015 schopná rychle zareagovat na značné zvýšení pojištěných zaměstnanců , protože přesun kapacity je nutně spojen se změnou systemizace . Snad jenom k tomu ještě dodám jednu věc , že návrh nebude znamenat žádné zvýšení nákladů na státní rozpočet ani není spojen s žádnými finančními požadavky na jeho realizaci . Dopad na zaměstnavatele se rovněž nepředpokládá , protože rozhodnutí o delegaci by se mělo týkat jen větších zaměstnavatelů , kteří komunikují s OSSZ v podstatě výlučně elektronicky , a změna titulu delegace proto dodatečné náklady nevyvolává . Požádal bych vás , abyste tento návrh potom až ve třetím čtení podpořili . Jinak s Ministerstvem práce je to projednáno . A to je snad všechno . Až bude podrobná debata , tak už se k tomu jenom oficiálně přihlásím . Děkuji pěkně .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji . Poprosím k mikrofonu pana poslance Beznosku . Prosím , máte slovo .
Poslanec Adolf Beznoska
Děkuji za slovo , paní předsedající . Vážení členové vlády , kolegyně , kolegové , dovolte mi , abych vás seznámil v obecné rozpravě podrobně se svým pozměňovacím návrhem ke sněmovnímu tisku 406 . V části první Změna zákona o organizaci a provádění sociálního zabezpečení , článek I se před dosavadní novelizační bod číslo 1 vkládá nový novelizační bod číslo 1 - a dosavadní novelizační body 1 a 2 se přečíslovávají - v tomto znění : V § 14 odst . 3 se za dosavadní písmeno n ) vkládá nové písmeno o ) a dosavadní písmeno o ) se mění na písmeno p ) tohoto znění : bankám a spořitelním a úvěrním družstvům a dalším věřitelům nabízejícím nebo poskytujícím úvěry spotřebiteli podle tohoto zákona o spotřebitelských úvěrech , pokud jsou další věřitelé platebními institucemi , informace získané při výběru pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti , v rozsahu nezbytném pro posouzení schopnosti spotřebitele splácet úvěr a na základě předchozího souhlasu spotřebitele . Návrh odůvodním . Základní povinností bank a spotřebních a úvěrních družstev a dalším věřitelům nabízejícím nebo poskytujícím úvěry spotřebiteli jakožto věřitelů je posoudit s odbornou péčí schopnost spotřebitele splácet poskytnutý úvěr . Je to z dikce zákona číslo 145 , o spotřebitelském úvěru a změně některých zákonů , ve znění pozdějších předpisů , a ta uvádí , že věřitel není povinen přihlížet pouze k informacím , které mu předloží spotřebitel , ale je - li to nezbytné , může nahlédnout do databází , které nabízejí relevantní informace pro účely posouzení bonity spotřebitele . To je ta vazba na Českou správu sociálního zabezpečení . Ustanovení přílohy 3 vyhlášky číslo 163 , o výkonu činnosti bank , spotřebních a úvěrních družstev a obchodníků s cennými papíry , věřiteli přímo ukládá zajistit - cituji - že má k dispozici informace , které umožní i před sjednáním obchodu zhodnotit finanční a ekonomickou bonitu protistrany . Povinná osoba zakáže sjednat obchod bez posouzení bonity protistrany . Toto vyplývá zejména ze zákona o bankách a prováděcí vyhlášky , ve vztahu k spotřebitelským úvěrům pak ze zákona o spotřebitelském úvěru . To jsou takové základní informace k pozměňovacímu návrhu . Ten návrh nemá žádné další negativní dopady . V podstatě se jedná o využití databáze ČSSZ pro posouzení bonity jednotlivých žadatelů o spotřebitelské úvěry . V podrobné debatě se přihlásím formálně k tomuto pozměňovacímu návrhu , který je v databázi pod číslem 2614 .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name