2013-023-01-012b
12. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákonné opatření Senátu č. 341/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 55/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 300/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Poslanec Ladislav Okleštěk
Děkuji za slovo , pane předsedající . Já navrhuji v článku 4 nové znění , a to : Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji . Nyní pan poslanec Rostislav Vyzula , připraví se pan poslanec Ludvík Hovorka . Prosím , pane předsedo , máte slovo .
Poslanec Rostislav Vyzula
Děkuji , pane předsedající . Já se tímto chci přihlásit k pozměňovacímu návrhu , který je v systému vložen pod číslem 1726 . Je složen ze tří bodů . První dva body se týkají elektronické aukce , tak jak jsem uvedl . To znamená , aby hodnoticí komise mohla hodnotit cenu až po proběhnuté elektronické aukci . Třetí bod se týká chráněných dílen , to znamená , aby někdo nechytračil a neprodával přes chráněné dílny úplně jiné zboží , které v chráněných dílnách nebylo vyrobeno , a přitom vlastně toto zboží tímto zvýhodňoval . Děkuji .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Vyzulovi . Slova se ujme v podrobné rozpravě pan poslanec Ludvík Hovorka , připraví se František Vácha . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Ludvík Hovorka
Děkuji za slovo . Vážený pane místopředsedo , vážená vládo , vážené kolegyně , vážení kolegové , já si dovolím přednést několik pozměňovacích návrhů . A sice v bodu 2 se slova " které zadavatel jednající s náležitou péčí " nahrazují slovy " které zadavatel jednající s péčí řádného hospodáře " . A je to z toho důvodu , že ta náležitá péče je pojem neurčitý , zatímco pojem péče řádného hospodáře je pojem již judikovaný a lze najít odborné články , které se jeho definicí zabývají , a proto ho osobně považuji za určitější . K bodu 15 . Navrhuji - bod 15 se zrušuje . Krátké zdůvodnění . Důvodová zpráva argumentuje zrušením seznamu hodnotitelů z důvodu nahrazení tohoto systému připravovaným systémem státní expertizy , který je však ve fázi přípravy , ale datum dokončení není známo a předpokládá se rok 2015 . Důvodová zpráva sice hovoří o riziku duplicity kontroly , která by vedla k znesnadnění zadávání , je ovšem na zváženou , zda vypouštět seznam hodnotitelů ve chvíli , kdy není systém státní expertizy dovyvinutý a připravený . Dále - bod 33 se zrušuje . Krátké odůvodnění . Vypuštění zavedení institutu oponentního odborného posudku považuji za nevhodné . Oponentní posudek má sloužit jako pojistka při zadávání objemově velkých veřejných zakázek , přičemž příslušné má být k vystavení vždy ministerstvo . Důvodová zpráva argumentuje nedostatečnými administrativními kapacitami a prodloužením řízení o týdny . Dále uvádí , že je možné i bez tohoto ustanovení , aby si vláda případně ad hoc posudek vyžádala . Toto nelze přijmout jako relevantní argument . Pokud by vláda přistoupila jenom k fakultativnímu vyžádání třeba jen v polovině případů , aby tak měla lepší kontrolu nad veřejnými financemi , dojde ke stejnému administrativnímu problému s kapacitami a možná se řízení protáhne ještě víc . Pokud budou ministerstva s posudky počítat , lze se na ně včas připravit . Současný návrh dle mého názoru předpokládá , že vláda nebude vyžadovat oponentní posudky nikdy , což považuji za nesprávné a v rozporu s pravidly řádné péče o veřejné finance . Dále - bod 34 se vypouští . Zde opět nesouhlasím s vypuštěním potřeby prověrky pro člena hodnoticí komise . Vzhledem k tomu , jaké zakázky jsou v tomto režimu projednávány , je dle mého soudu prohlášení o mlčenlivosti ze strany člena komise nedostatečné . Navrhovaná novela podle důvodové zprávy řeší současný stav , kdy není dostatek důvěryhodných osob pro zajištění práce komise . Novela by ale neměla uhýbat nedostatečnému administrativnímu zajištění způsobilých pracovníků . Mělo by být naopak snahou zadavatelů , aby si zajistili v souladu se stávajícími mechanismy dost způsobilých pracovníků . Novelu v tomto případě považuji za nevhodný ústupek a doporučuji neschvalovat tuto změnu . A následně tedy ještě doplnění toho pozměňovacího návrhu - ostatní body se přečíslují . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name