Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciBlažkovi.Potétofakticképoznámcesedostávámekřádněpřihlášeným.PrvnířádněpřihlášenoujepaníposlankyněRadkaMaxová.Schutídotoho,paníposlankyně,máteslovo.Prosím.Poslankyně Radka MaxováDěkuji,panepředsedající.Dámyapánové,jduschutídotoho.Chcipřipomenoutvšemzdepřítomnýminepřítomnýmvpředsálí,žetentonávrhneníolesníchklubech,prosímvás,neoškolkách,protožeškolkytonejsou.Rádabychtadypřítomným,kteřísetomunevěnujítakdodetailujakojá,přečetlapárinformacízezávěrečnézprávyzpokusnéhoověřováníprovozulesníchtřídintegrovanýchvmateřskéškole.Dne4.června2010bylovyhlášenoMinisterstvemškolstvípokusnéověřováníprovozuintegrovanélesnímateřskéškolypřimateřskéškolce.Pokusnéověřováníprobíhalodvaškolníroky,atood1.září2010do31.srpna2012.Jehohlavnímcílembylozjistit,zdaazajakýchpodmínekjemožnéintegrovatlesnímateřskouškoludoprovozuklasickémateřskéškoly.PůvodnízáměrMinisterstvaškolstvínebylověřovatprovozsamotnélesnímateřskéškoly,alepouzemožnostijejíexistencevběžnémateřskéškole.Protobylovprůběhuověřováníupřesněno,žesenebudejednatoověřováníprovozulesnímateřskéškolypřimateřskéškole,aleoověřováníprovozulesníchtřídintegrovanýchdotétomateřskéškoly.Kroměsledováníspecifickýchmateriálních,organizačněprovozníchapersonálníchpodmínekbylosoučástízadávacídokumentacepokusnéověřováníporovnánírozvojedětívlesníchtřídáchaběžnýchtřídáchmateřskéškolyzhlediskanemocnosti,úrazovostiaškolnípřipravenostiaověřeníuplatňovanýchbezpečnostníchahygienickýchopatřeníapedagogickýchpostupů.Vkaždététotříděpracovaljedenpedagogajedenasistentpedagoga.Jednímzúkolůpokusnéhoověřováníbylosledovatúrazovostanemocnostdětíaporovnatsituacivintegrovanýchlesníchtřídáchavběžnýchtřídáchmateřskýchškol.Docházkadětídolesníchtřídadomateřskýchškolbylavyrovnaná.Jakopříkladproporovnánínemocnostizdůraznilaškolavesvézprávě:Měsícleden2012,vněmžsečastovyskytujírůznárespiračníonemocnění.Vměsícilednuonemocnělovedvoutřídáchmateřskéškoly26dětíavlesnítřídětobylypouzetřiděti.Cosetýčeúrazovosti,nebylvprůběhudvouletéhopokusnéhoověřovánívintegrovanýchlesníchtřídáchzaznamenánžádnýúraz,vmateřskéškolebylyvroce2011/2012zaznamenánydvězlomeniny.Integrovanálesnítřídaseúčastnilaprůzkumuškolnízralostiavšechnydětibylydoporučenypronástupdoprvníhoročníku.Nikdozdětínemělodkladškolnídocházky.Zjištěnápozitiva.Výsledkyvzdělávání,resp.úroveňškolnípřipravenostidětízlesníchtřídbylasrovnatelnásúrovnídosahovanouvběžnýchtřídáchmateřskéškoly.Potvrdilose,ževdůsledkumenšíhopočtudětíveskupiněastáléhopobytunačerstvémvzduchu,atímipostupnéadaptacenavětšírozpětíteplotapřirozenéposilováníobranyschopnostidětskéhoorganismujeudětívlesníchtřídáchmenšínemocnost.Bylazjištěnanízká,resp.nulováúrazovost,zřejměvdůsledkulépevyvinutémotorikyadokonalejšípohybovékoordinacezískanévdůsledkupohybudítětevnerovnémanáročnémterénu,zdolávánínespočetnýchpřekážekapod.Jistěktomupřispělaipříslušnáopatřeníazavedenábezpečnostnípravidla.(V sále je velký hluk.)Zjištěnánegativa.Nebylojichmnoho.Ověřovánípoukázalonaněkteréproblémyzejménaorganizační,finanční,hygienické.Závěryztétostudie.Konceptintegrovanýchlesníchtřídpředstavujealternativu-okterýchsetadybavíme-organizovanéhovzdělávánídětípředškolníhověkulišícíseodtradičníhopojetímateřskéškolyaodobvyklýchinstitucionálníchvzdělávacíchpostupůrealizovanýchvČR.Pokusnéověřovánísetýkalointegrovanýchlesníchtříd,tedylesníchtřídzřizovanýchpřiběžnémateřskéškole.