|

2013-007-02-007

7. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 99/ - druhé čtení

Date2014-03-19
Meeting2013/007
Agenda Item2013/007/007
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/007schuz/bqbs/b06400701.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   005 < Page 006 > 007

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu zpravodaji. Mám tu dvě faktické poznámky. První s faktickou poznámkou je pan poslanec Petr Bendl. Prosím, pane poslanče, vaše dvě minuty. Poslanec Petr Bendl Budu stručný. chci jen poděkovat panu ministrovi zemědělství za tu reakci, byť jsem si vědom toho, že to není předmětem této novely zákona, ale ono to s tím částečně souvisí a půjdeme nějakým směrem. se opravdu obávám toho, že si tím přiděláme obrovskou spoustu práce a byrokracie a budou tady argumenty pro to, proč najímat další tisíce státních úředníků, a s tím tedy vnitřně nesouhlasím. Místopředseda PSP Jan Bartošek Další v pořadí je s faktickou poznámkou pan poslanec Stanjura. Poslanec Zbyněk Stanjura Jenom kam jsme v debatě odběhli, chci jenom říci, co bylo předmětem původního návrhu, a debatujeme o regulátorovi na dráze, vodného, stočného. Tak když to pan kolega Milan Urban otevřel, tak prostě Ministerstvo dopravy dneska není regulátor, myslím, že to tak prostě není, že jestli někdo přiděluje časy a kapacitu, je to někdo jiný. A nechci zpochybňovat tu debatu o potřebnosti a kde to umístit. Jenom bych poprosil nás všechny, abychom to nechali, přijde nějaký vládní nebo poslanecký návrh, abychom pak tu debatu takhle nerozmělňovali, protože kdyby nedošlo k návrhu na změnu fungování ERÚ v hospodářském výboru, tak asi tu debatu dneska nevedeme, držíme se toho merita věci. Takže to je jenom prosba, když budeme mluvit o dopravě a o regulaci, tak přesně, není to, že by Ministerstvo dopravy bylo, ale přitom souhlasím s tím, že to potřebujeme, a jsem spíš pro to, aby to bylo na nějakém existujícím úřadě, abychom nezakládali nový úřad. A možná když mám ještě 65 vteřin, tak k tomu vyjmutí z povinnosti zaknihování akcie. Ten náš návrh je poměrně jasný, říká, že stát přesně , nebo všichni vědí, že to je stoprocentně vlastněná společnost městem nebo obcí, tam není prostě debata. Ty výjimky, ty další, které jsou navržené, jsou podle velmi diskutabilní a my ještě budeme do zahájení třetího čtení a hlasování debatovat, jestli to náhodou není příliš účelové a příliš jenom pro jednu skupinu podnikatelů. To prostě musíme zvážit, zda ty přínosy, nebo zda nezvýhodníme jednu skupinu před jinou skupinou. U těch, to, že stát se domáhá, že chce vědět, že to stoprocentně vlastní město, myslím, že to je zbytečné. Na druhé straně říkáme pouze stoprocentní. V okamžiku, kdy tam je jiný vlastník nebo spoluvlastník, tak nám nestačí majorita veřejného sektoru, chceme, aby to pak platilo i pro takovou společnost. To si myslím, že stojí za podporu, že většina, možná všichni starostové, kteří nám píší, že se bojí, že budou muset vynakládat desetitisíce statisíce korun (upozornění na čas), že ty peníze můžeme ušetřit. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name