2013-006-08-047
47. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 10/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Davidu Kasalovi . Ještě jedna faktická poznámka paní poslankyně Soni Markové . Prosím , paní poslankyně , máte slovo .
Poslankyně Soňa Marková
Jenom drobná poznámka . Já jsem samozřejmě vůbec , ani v nejmenším neočekávala , že by poslanci a poslankyně za ODS podpořili tento návrh zákona . Vždyť asociální tzv . regulační poplatky jsou dílem ODS . Opravdu tak naivní po těch pár letech v politice už nejsem , abych si myslela , že by snad kolegové a kolegyně z této politické strany podpořili tento můj návrh zákona . Ale přesto si myslím - ještě stále bych se chtěla ohradit proti tomu , že by tady někdo zpochybňoval nebo říkal , že toto je přílepek . Přílepek to není . Vždyť zákon č . 48 je o veřejném zdravotním pojištění a jeho součástí jsou poplatky . Takže je to tak , jak to říkám , a ani stokrát opakovaná lež nebo zpochybňování mé inteligence skutečně není namístě . Děkuji . (Potlesk poslanců KSČM.)
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji . To byl poslední příspěvek do rozpravy . Nikoho nevidím . Rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . Pan ministr zdravotnictví - závěrečné slovo . Prosím , pane ministře .
Ministr zdravotnictví ČR Svatopluk Němeček
Vážený pane předsedající , vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , dovolte mi , abych vás seznámil se stanoviskem Ministerstva zdravotnictví k pozměňovacím návrhům týkajícím se sněmovního tisku č . 10 . K pozměňovacímu návrhu A 1 . Ministerstvo zdravotnictví vyslovuje nesouhlas s tímto pozměňovacím návrhem . Podle již dříve vyjádřeného názoru ministerstva i podle názoru odboru kompatibility Úřadu vlády , jakož i podle názoru vyjádřeného v rámci obecné rozpravy ve druhém čtení k tomuto návrhu pozměňovací návrh neodpovídá obsahu směrnice , neboť předchozím souhlasem podmiňuje náhradu nákladů u podstatně širšího okruhu zdravotních služeb , než umožňuje směrnice . K pozměňovacímu návrhu A 2 . V návaznosti na pozměňovací návrh A 1 se navrhuje nevázat možnost odmítnutí předchozího souhlasu zdravotní pojišťovnou na nařízení vlády o místní a časové dostupnosti zdravotních služeb . Toto propojení je však vzhledem k původnímu vládnímu znění návrhu nezbytné , a proto v souladu se stanoviskem k pozměňovacímu návrhu A 1 doporučujeme vyslovit s návrhem nesouhlas . K pozměňovacímu návrhu A 3 . Jedná se o legislativně technické upřesnění , s nímž lze vyslovit souhlas . K pozměňovacímu návrhu B 1 . Na navrhovanou úpravu lze přistoupit . K pozměňovacímu návrhu B 2 . S pozměňovacím návrhem ve znění sněmovního tisku 10 / 4 , jak byl doručen po druhém čtení poslancům , doporučujeme vyslovit nesouhlas , neboť je zmatečný . Přijetím tohoto návrhu by vznikla situace , kdy by bylo v jedné větě stanoveno , že zdravotní pojišťovny rozhodují platebními výměry pouze ve věcech pokut , a hned v následující větě by bylo uvedeno , že odvolání proti platebnímu výměru na dlužné pojistné nemá odkladný účinek . Platební výměr na dlužné pojistné však nebude moci zdravotní pojišťovna vůbec vydat , a proto by tato část ustanovení ve znění pozměňovacího návrhu B 2 neměla žádný normativní obsah . K pozměňovacímu návrhu B 3 . Navrhujeme vyjádřit zásadní nesouhlas s tímto pozměňovacím návrhem , a to z těchto důvodů . Sněmovní tisk č . 10 , který obsahuje transpozici směrnice o přeshraniční péči , by neměl být zatěžován jinými návrhy , než které bezprostředně věcně souvisí s implementací předmětné směrnice . Tím spíše , že transpoziční lhůta pro implementaci do národních právních řádů vypršela již v říjnu 2013 a České republice tak reálně hrozí zahájení řízení o porušení práva Evropské unie . Za druhé . Ministerstvo zdravotnictví v souladu s koaliční smlouvou plánuje zrušení regulačních poplatků s výjimkou regulačního poplatku za pohotovost , ale s účinností až k 1 . lednu 2015 . Předložený návrh paní poslankyně Markové navrhuje zrušit regulační poplatky již v měsíci následujícím po vyhlášení zákona . Za třetí . Současně má Ministerstvo zdravotnictví za to , že takový krok lze učit až po řádném projednání se všemi subjekty a po posouzení veškerých dopadů nejen na dotčené subjekty , ale též na veřejné rozpočty . Měl by být proveden řádnou legislativní procedurou . V rámci posouzení souvisejících finančních dopadů by pak měla být také přijata opatření , která by výpadek v příjmech poskytovatelů zdravotních služeb kompenzovala . V tomto ohledu by bylo nutné návrh doplnit . K pozměňovacímu návrhu B 4 . Opět se jedná o úpravu související se zrušením regulačních poplatků . Z výše uvedených důvodů doporučuji vyslovit nesouhlas . K pozměňovacímu návrhu C . Jde o nápravu jednoho z legislativně technických nedostatků a zde vyslovuji souhlas . Vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name