2013-002-02-008
8. Návrh časového harmonogramu projednávání vládního návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2014 a návrh střednědobých výdajových rámců na léta 2015 a 2016 v Poslanecké sněmovně a jejích orgánech /sněmovní dokument 83/
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Poslanec Zbyněk Stanjura
Pro pana kolegu , vaším prostřednictvím , když mluvíme o těch termínech , tak normální , standardní průběh je , že vláda dodá návrh zákona o státním rozpočtu do 30 . září , a velmi často se projednával zákon o státním rozpočtu ve třetím čtení mezi 15 . a 20 . prosincem . Což je dva a půl měsíce od okamžiku , kdy byl dodán sněmovní tisk nám . Nám byl dodán 27 . listopadu . My jsme přednesli návrh , abychom o něm hlasovali v druhém a třetím kolem 30 . ledna . To je po dvou měsících . Je to naprosto standardní doba . Nemluvte o březnu . Počítá se vždycky od začátku , kdy ten tisk přijde do Sněmovny , a to bylo 27 . listopadu . A po dvou měsících bude 27 . ledna , a když budete hlasovat pro náš harmonogram , tak se do těch dvou měsíců vejdeme . Nevím , jak jste přišel na březen , to by byla naprosto nestandardní doba k projednání rozpočtu , protože by trvala čtyři měsíce . To se nestalo nikdy . Takže já bych prosil , abychom i v těch termínech byli přesní . A prosím , abychom nepoužívali politická alibi . Kdo schválí tento rozpočet , je to jeho rozpočet . Tak to prostě je !
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
To byl pan poslanec Stanjura . Nyní s faktickou poznámkou kolega Zaorálek . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Lubomír Zaorálek
Děkuji . Přeji vám dobré dopoledne . Vážení kolegové , já bych chtěl jenom některá základní fakta , protože vždycky člověk vidí , že ta paměť nefunguje . Vystupují tady představitelé bývalé vládní koalice politických stran , kteří přivedli tuto zemi do politické krize . Po ekonomické krizi přišla i krize politická . Velmi vážná . Tím , jak se zhroutila pozice premiéra , dokonce se zhroutila důvěra v instituce tohoto státu . A nejenom v této zemi , ale i v zahraničí . Nebudu tady citovat titulky a články o České republice , které se psaly v souvislosti s politickou krizí v této zemi . To znamená , když dnes mluvíme o rozpočtu , postupujeme podle zákona , který byl přijat i v roce 2009 právě pro případ předčasných voleb , pro takovouto mimořádnou situaci . Nám toho nezbývá mnoho - a mně nezbývá mnoho času , tak mi dovolte , abych řekl jenom to : Mně připadá , že logika toho , proč chceme zvládnout projednat rozpočet do konce roku , je prostě v tom , že chceme dát nejen obcím a lidem v této zemi , ale i v zahraničí základní informaci : Po politické krizi tato země je schopna včas schválit svůj rozpočet .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Zaorálkovi za dodržení času . Ještě s faktickou poznámkou pan předseda klubu KSČM Pavel Kovařík . Prosím , pane předsedo , máte slovo .
Poslanec Pavel Kováčik
Pane předsedo , vážená vládo , kolegyně a kolegové , přeji hezký , dobrý den . Sleduji tady až dojemnou snahu a péči o to , že je třeba všechno mít k dispozici dostatečně včas a řádně to projednat . Já s tím souhlasím , to je skutečně postup , který by měl být správně uplatňován . Ale jenom připomínám , že ti , kteří tady teď nejvíce křičí , že by všechno mělo být správně a dostatečně dlouho k dispozici , aby bylo možno to přečíst , prostudovat , případně nechat to posoudit konzultanty , odborníky atp . , tak sem v době nedávno minulé , když se projednávaly ty nejrůznější batohy , balíčky , úsporná opatření a já nevím co všechno ještě , nosili ze dne na den mnohasetstránkové pozměňovací návrhy , které se hlasovací mašinérií tehdejší vládní koalice prohlasovávaly , aniž jsme měli šanci to v podstatě byť i jen přehlédnout , přelétnout . Prostě a jednoduše , když dva dělají totéž , není to zřejmě totéž . Já jen upozorňuji , že pro klub KSČM je v této souvislosti daleko větší hrozbou možnost rozpočtového provizoria a možnost škod , které by rozpočtové provizorium napáchalo u obcí , u měst , u krajů , u čerpání evropských prostředků , nebo tzv . evropských prostředků , než to , že rozpočet , který mimochodem spatřil světlo světa ještě v bývalé vládní koalici , byl poměrně nevýznamně poupraven dosavadní vládou . Tak holt ano , pojďme k tomu , dělejme ho teď , a posléze je možné se přece bavit o zásadnější změně . A tam ta diskuse musí být ale podrobná a dostatečná . Děkuji . (Potlesk poslanců KSČM.)
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name