|

2013-031-06-044

44. Vládní návrh zákona o dani z hazardních her /sněmovní tisk 579/ - prvé čtení

Date2015-09-30
Meeting2013/031
Agenda Item2013/031/044
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/031schuz/bqbs/b25504402.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 001 > 002

Místopředseda PSP Petr Gazdík 44. Vládní návrh zákona o dani z hazardních her /sněmovní tisk 579/ - prvé čtení I tady z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš. Prosím, pane ministře, máte slovo. Místopředseda vlády ČR a ministr financí Andrej Babiš Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, dovolte mi, abych stručně uvedl návrh zákona o dani z hazardních her. Návrh zákona o dani z hazardních her navazuje na právě projednaný návrh zákona o hazardních hrách a spolu s tzv. změnovým zákonem tvoří jeden celek, který tvoří novou komplexní právní úpravu trhu s hazardními hrami. Hlavním cílem nové právní úpravy je zajištění opatření k předcházení a potírání sociálněpatologických jevů spojených s provozováním hazardních her a ochrana hráčů. V důsledku navrhované právní úpravy dochází ke zvýšení daňových výnosů. Změny obsažené v návrhu zákona směřují především ke zvýšení zdanění hazardu, k čemuž se vláda zavázala v koaliční smlouvě a programovém prohlášení vlády. Navrhovaný zákon reaguje na otevření trhu s hazardními hrami subjektům se sídlem v zahraničí a na rostoucí využívání internetu v této oblasti. Tyto subjekty budou na rozdíl od dosavadní právní úpravy nově zdaněny. Rovněž dojde ke zdanění nelegálního provozování hazardních her, které dnes zdanění nepodléhá. Navrhované sazby daně z hazardních her pro jednotlivé hazardní hry jsou vyšší než sazby stávající u odvodů z loterií a jiných podobných her. Nejvyšší sazba z hazardních her činí 35 % a bude aplikována na technické hry, například výherní hrací přístroje nebo videoloterijní terminály. Sazba ve výši 30 % se navrhuje pro živé hry, to znamená karetní nebo ruleta, loterie a bingo. Nejnižší sazbou daně z hazardních her ve výši 25 % jsou zatíženy kurzové sázky, totalizátorové hry, karetní turnaje malého rozsahu a velké tomboly. U technické hry se dosavadní pevná část odvodu nahrazuje minimální daní s tím, že její výše je 9 200 korun za čtvrtletí a přístroj. Minimální daň z technické hry je tedy téměř dvojnásobná oproti stávající pevné části odvodu. V důsledku výše uvedených změn se předpokládá dodatečný výnos daně z hazardních her ve výši cca 1,9 2,3 mld. korun oproti výnosu stávajícího odvodu z loterií a jiných podobných her. Tento dodatečný výnos by měl sloužit především k navýšení financování sportu. Aby bylo dosaženo výše uvedených cílů, navrhuje se výnos daně z technických her i nadále dělit mezi stát a obce, avšak v novém poměru 65:35 ve prospěch rozpočtů obcí. Tím je zajištěno, aby dodatečný přínos byl příjmem státního rozpočtu. Propočet je proveden tak, aby příjem obecních rozpočtů zůstal v zásadě zachován. Výnos daně z ostatních her se navrhuje i nadále dělit mezi stát a obce, a to ve stávajícím poměru 70:30 ve prospěch státu. Účinnost zákona se navrhuje stejná jako u zákona o hazardních hrách, tj. k 1. lednu 2017. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name