|

2013-029-06-131

131. Vládní návrh zákona o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami nebo chemickými směsmi a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (zákon o prevenci závažných havárií) /sněmovní tisk 399/ - třetí čtení

Date2015-07-08
Meeting2013/029
Agenda Item2013/029/131
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/029schuz/bqbs/b20713102.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 001 > 002

Místopředseda PSP Petr Gazdík 131. Vládní návrh zákona o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami nebo chemickými směsmi a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (zákon o prevenci závažných havárií)/sněmovní tisk 399/ - třetí čtení Pan ministr životního prostředí je již na místě a ještě prosím pana zpravodaje, pana poslance Josefa Nekla. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny v tisku 399/4. Doručeny byly 17. června. Usnesení garančního výboru máte jako tisk 399/5. Zeptám se pana navrhovatele, pana ministra - nepřeje si vystoupit před otevřením rozpravy, tak tímto rozpravu otevírám. Mám zde jednu přihlášku pana poslance Zahradníka. (Chvilka čekání.)Prosím, pane poslanče, máte slovo. Poslanec Jan Zahradník Vážený pane předsedo, děkuji, omlouvám se, nečekal jsem tak rychlý průběh. vystupuji proto, že jsem k tomuto návrhu předložil pozměňovací návrh spočívající v poměrně jednoduchém procesu vypuštění v první části § 31 odst. 3, tak jak je uvedeno ve sněmovním tisku 399/4. Nejprve bych chtěl svůj návrh zdůvodnit. Návrh spočívá ve vypuštění paragrafu, který říká, že zpracování posudku k posouzení rizik závažné havárie by měla zpracovávat pověřená právnická osoba. Přitom krajské úřady jsou podle zákona o úřednících č. 312/2002 Sb. vybaveny kvalifikovanými úředníky, kteří z větší části získali nebo složili zkoušku zvláštní odborné způsobilosti, a jsou tedy schopni tyto posudky vytvářet sami vlastními silami. Proto tedy navrhuji, aby tento paragraf byl vypuštěn. Setkáváme se poměrně stále častěji s tím, že nálezy Nejvyššího kontrolního úřadu zjišťují, že státní instituce nebo instituce veřejné správy, které jsou vybaveny patřičně kvalifikovanými úředníky, zadávají různé posudky nebo hodnocení nebo vypracovávání zpráv vnějším institucím, a pak jsou za to patřičně postihovány, dokonce někdy i v soudním řízení. Vzhledem k tomu, že jsem konzultoval tento svůj návrh s Krajským úřadem Jihočeského kraje, který vyslovil podpůrné stanovisko, tak jsem si dovolil tento svůj návrh předložit. A vzhledem k tomu, že je potřeba ještě také provést legislativně technické úpravy, tak jsem konzultoval s legislativním odborem, a na základě konzultace si nyní dovoluji přečíst legislativně technické úpravy související s mým návrhem. Za prvé, v části první návrhu zákona v § 49 odst. 3 se slova "a jeho posudku" zrušují. Za druhé, v části druhé návrhu zákona v § 57 položka 102 včetně poznámky pod čarou číslo 80 zní: "Položka 102: Přijetí žádosti o schválení, odkaz 80, a) návrhu bezpečnostního programu prevence závažných havárií 40 000, b) aktualizace bezpečnostního programu prevence závažných havárií 20 000, c) návrhu bezpečnostní správy 60 000, d) aktualizace bezpečnostní správy 30 000, e) návrhu zprávy o posouzení bezpečnostní správy 15 000. Odrážka 80 říká, zákon, tento předmětný, o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami nebo chemickými směsmi a o změně zákona číslo 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (zákon o prevenci závažných havárií)". Odůvodnění je jednoduché. V případě zrušení tohoto paragrafu odst. 3 bude třeba promítnout některé dopady do dalšího textu zákona. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name