2013-031-07-056
56. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 47/2002 Sb., o podpoře malého a středního podnikání a o změně zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 545/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
56 . Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 47 / 2002 Sb . , o podpoře malého a středního podnikání a o změně zákona č . 2 / 1969 Sb . , o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky , ve znění pozdějších předpisů , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 545 / - prvé čtení Tento bod byl přerušen ve středu 15 . 9 . po úvodních slovech , rozprava nebyla otevřena , tudíž obecnou rozpravu v tuto chvíli otevírám . Hlásí se někdo do obecné rozpravy ? Pan zpravodaj poslanec Michal Kučera . Prosím , máte slovo .
Poslanec Michal Kučera
Děkuji za slovo . Rozprava byla ukončena během mé zpravodajské zprávy , takže já bych ji s dovolením řekl celou . My tu samozřejmě projednáváme novelu zákona o podpoře malého a středního podnikání , tedy vládní návrh novely zákona , kterým se vyčleňuje z agentury CzechInvest ta část , která se zabývá administrací čerpání evropských fondů . Rozdělení CzechInvestu na dvě části , tedy na část věnující se podpoře příchodu zahraničních investic do České republiky a na část věnující se administraci strukturálních fondů - to téma se tady objevuje již mnoho let , v podstatě od doby vstupu České republiky do Evropské unie . Já si kladu otázku , zda není lépe jít cestou sloučení obou agentur , tzn . agentury CzechTrade , tedy podpory obchodu , a CzechInvestu , tedy podpory investic , a z toho vyčlenit administraci fondu z této sloučené agentury . Pokud vím , taková aktivita se tady už objevila , došlo však pouze k prvnímu kroku , a to je spojení , tuším , zahraniční sítě obou agentur . Současná vláda však v dalších krocích vedoucích k sloučení těchto agentur , pokud vím , pokračovat nechce . Vyčlenění administrace fondů mimo CzechInvest si však vynucuje Evropská komise , která trvá na tom , že fondy musí administrovat státní orgán , tedy ministerstvo nebo podřízená organizace , která podléhá zákonu o státní službě . Vládní návrh tedy znamená , že se nejjednodušší možnou cestou , tedy delimitací , oddělí z agentury CzechInvest všechny agendy , včetně zaměstnanců , které se týkají administrace fondů , a vznikne nová tzv . Agentura pro podnikání a inovace . Účinnost zákona , a tedy fakticky vznik agentury , je předpokládána k 1 . 1 . 2016 . Vládnímu návrhu je možno vytknout řadu věcných položek . Za prvé je to časové prodlení . Agentura začne fungovat až od začátku roku 2106 , což je pozdě , tento problém měl být řešen dříve . Vláda funguje už více než rok a půl a teprve nyní přichází tento návrh do Sněmovny . Přitom nová agentura má administrovat čerpání fondů v programovacím období 2014 až 2020 , tedy podle mne reálně začne administrovat čerpání v polovině plánovacího období . Chtěl bych také upozornit na nevhodně zvolený název agentury . Vedle české agentury pro podporu podnikání CzechTrade a agentury pro podporu podnikání a investice CzechInvest budeme mít ještě Agenturu pro podnikání a inovace . Pro běžného podnikatele je to naprosto nenávodné a nesrozumitelné , čemu se vlastně která agentura věnuje či bude věnovat . Chtěl bych upozornit , že i v samotném návrhu novely si asi nechtěně předkladatel v článku 1 odst . 3 přejmenoval českou agenturu pro podporu obchodu CzechTrade na českou agenturu pro podporu podnikání CzechTrade , takže jak vidět , i předkladatel v tom nemá úplně jasno , jak se která agentura vlastně jmenuje . V důvodové zprávě totiž o této změně není žádná zmínka ani v obecné , ani ve zvláštní části . Tolik k mé úvodní zprávě . Věřím , že tato témata budou prodiskutována ve výboru , protože si myslím , že podnikatelské prostředí by mělo jít cestou zjednodušování , nikoli zesložiťování , a tato věc si zaslouží celkem důkladnou debatu , protože administrace strukturálních fondů je samozřejmě pro české podnikatelské prostředí naprosto zásadní . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name