2013-027-04-066
66. Návrh Zastupitelstva Ústeckého kraje na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 264/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Petr Gazdík
66 . Návrh Zastupitelstva Ústeckého kraje na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 634 / 2004 Sb . , o správních poplatcích , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 264 / - prvé čtení Stanovisko vlády vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 264 / 1 . Pakliže tady není přítomen pan hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček , poprosím pověřenou členku zastupitelstva Ústeckého kraje paní poslankyni Gabrielu Hubáčkovou , aby se ujala slova . Prosím , paní poslankyně , máte slovo .
Poslankyně Gabriela Hubáčková
Vážený pane místopředsedo , vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , návrh Ústeckého kraje se pokouší přispět k omezení počtu vydávaných výjimek ze zákazu jízdy nákladním vozidlům ve dnech pracovního klidu na silnicích I . třídy , a to zavedením správního poplatku , který není doposud zaveden . Byl by zaveden pro nákladní a speciální automobily a zvláštní vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 7 500 kg a nákladní a speciální automobily a zvláštní vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg s připojeným přípojným vozidlem , a to v neděli a v ostatních dnech pracovního klidu v době od jedné do 22 hodin , v sobotu v období od 1 . července do 31 . srpna v době od 7 . do 13 . hodiny , v pátek v období od 1 . července do 31 . srpna v době od 17 . do 21 . hodiny . Stávající úprava zákona o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů umožňuje provozovatelům vozidel žádat o udělení výjimky ze zákazu jízdy ve dnech pracovních klidu , a to z důvodu hodného zvláštního zřetele . Je nutno přiznat , jak sami víte , že ve dnech pracovního klidu nákladní vozidla nelze na našich silnicích přehlédnout a tvoří podstatnou část provozu . Krajské úřady , které výjimky udělují , však mají omezenou možnost výjimku neudělit . Pokud provozovatel vozidla uvede důvody , které jsou obecně uznávány jako důvody hodného zřetele , je výjimka udělena . Opačný postup by byl nezákonný a ve vztahu k provozovateli diskriminační . Návrh Ústeckého kraje na zavedení správního poplatku za povolení výjimky má zejména , jak je uvedeno v důvodové zprávě , přispět k demotivaci provozovatelů vozidel v žádostech o udělení výjimky tam , kde přepravu nákladu není nezbytně nutné realizovat ve dnech pracovního klidu , a vyvolat u nich snahu o efektivnější organizaci přepravy nákladu , to jest provozu vozidel . Neudělení výjimky není zpoplatněno . Správní poplatek navrhovaný Ústeckým krajem proto neplní regulativní funkci , jak je uváděno ve stanovisku vlády , neboť jeho úhradu si dle našeho názoru může dovolit každý provozovatel vozidla . Navíc není dle našeho názoru důvod , aby povolení výjimky ze zákazu jízdy nebylo zpoplatněno . Samotná výše navrhovaného správního poplatku odpovídá výši ostatních správních poplatků uvedených v položce 26 sazebníku správních poplatků a z hlediska vedení řízení proto i jeho nákladů . Dle našeho názoru finanční analýza , zda výše poplatku představuje skutečnou výši administrativních nákladů souvisejících s vydáním povolení , jejíž neprovedení vláda kritizuje , není proto v daném případě nezbytná . Návrh Ústeckého kraje je návrhem , který má přispět ve svém očekávaném výsledku k omezení počtu nákladních vozidel v dopravě ve dnech pracovního klidu . Je návrhem , který vychází z možností kraje jako takového . Pokud je proto vládou namítáno , že zavedení nového správního poplatku a eventuálně nové hmotněprávní úpravy omezení jízdy některých vozidel ve dnech pracovního klidu by mělo být náležitě projednáno ve standardním legislativním procesu , pak takové kroky vlády jistě Ústecký kraj přivítá , nicméně dosud se tak nestalo . Ústecký kraj tak pokládá tento návrh za projednatelný a hlasovatelný a je při projednávání ve výborech připraven doporučit legislativně technické úpravy reagující na stanovisko vlády . Děkuji .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name