Místopředseda PSP Petr Gazdík82.RozpočetStátníhofondudopravníinfrastrukturynarok2015astřednědobývýhlednaroky2016a2017/sněmovnítisk342/NežtentomateriáluvedepanministrDanŤok,slovosižádápanposlanecDolejš.Prosím,paneposlanče.Poslanec Jiří DolejšDěkujizaslovo.Nebuduzdržovat,jenompoznámkakpředminulémuhlasování,tedykestřednědobýmvýhledům.Jetoprozápis,prosímvás.Opravdujsemseneidentifikovalstímtodokumentem.Hlasovaljsemzdržení,objeviloseano.Zřejměnějakýbludnýproudvnikldonašehoelektronickéhozařízeníazmátltuvýslednici.Alejetotak,jakpovídám.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciDolejšovianyníprosímpanaministradopravyDaňaŤoka,abyseujalslovaaseznámilnássnávrhemrozpočtuStátníhofondudopravníinfrastrukturynarok2015.Prosím,paneministře.Ministr dopravy ČR Dan ŤokDobréodpoledne.Váženýpanepředsedo,váženépaníposlankyně,váženípániposlanci,dovoltemi,abychvásseznámilsrozpočtemStátníhofondudopravníinfrastrukturynarok2015astřednědobýmvýhledemnaroky2016a2017.NávrhrozpočtuSFDInarok2015astřednědobéhovýhledudoroku2017bylodsouhlasenvládouČeskérepubliky,hospodářskýmvýboremPoslaneckésněmovnyČeskérepublikyajepředkládánPoslaneckésněmovněČeskérepublikykeschválení.Rozhodujícímfaktoremprosestavenírozpočtujenutnostvmaximálněmožnémířerespektovatpožadavkynaopravuaúdržbusítědlevládouschválenéhodokumentudopravnísektorovéstrategiedruhéfázeadálezejménanutnostdočerpatdokonceroku2015prostředkyoperačníhoprogramuDopravazlet2007až2013.Výdajovýlimitnarok2015jenavrhovánvevýši44mld.korunaproroky2016a2017vevýši43mld.korunročně.MinimumstanovenédopravnípolitikouČeskérepublikyproléta2014a2020.Dálejenastraněpříjmůivýdajůvroce2015bilancovánofinancováníakcíspolufinancovanýchzezdrojůEvropskéunie,zejménavrámcioperačníhoprogramuDoprava,cožspolusnárokyodhadovanýmzůstatkemúčtuSFDIkedni31.12.2014apředpokládanýmsouvztažnýmnavýšenímprostředkůEvropskéuniepředjednanýmsMinisterstvemfinancízvyšujevládouschválenývýdajovýrámecnacelkových94,4mld.korun.VzhledemknízkéalokacizdrojůOPDzestranyMinisterstvafinancíakpříslibunavýšeníprostředkůzfondůEvropskéunievprůběhuroku2015vzávislostinaprůběhučerpáníschválenéhorozpočtubylyakceOPD2007až2013iOPD2014až2020shrnutydoagregovanýchpoložektak,abybylomožnéjejichpružnézařazeníkfinancovánívokamžikujejichschváleníprooperačníprogram.CelkovávýšerozpočtuSFDIvroce2015budeovlivněnanapříjmovéstranězejménanásledujícímifaktory.Změnakurzueuro:českákoruna.RealizaceprojektůmimorozpočetSFDI.NeschváleníprojektukfinancovánízCEF,cožjeplnérozhodovacíprávoEvropskékomise.AtermínschváleníOPD2014až2020ujednotlivýchprojektů.Potenciálnímproblémemmohoubýtodvodyprostředkůzestranyinvestorůfinančnímúřadům.SFDIpřikontroláchakcípříjemcůzarok2013identifikovalchybyapodalpodnětykfinančnímúřadůmvevýši3,9mld.korun.Investořivšakvpodstatěžádnévlastnízdrojenemají.Jejichzřizovatel-Ministerstvodopravy-márovněžomezenémožnosti,takžebypravděpodobněkrátildotaciSFDI.NavrženýrozpočetSFDIstěmitovýdajinepočítá.PodrobnýnávrhřešenízpůsobuúhradytěchtoodvodůbylpředloženhospodářskémuvýboruPoslaneckésněmovnydlevznesenéhopožadavku.NazákladěvýšeuvedenéhonavrhujiPoslaneckésněmovněČeskérepublikyrozpočetSFDInarok2015aobdobístřednědobéhovýhledunaobdobí2016a2017schválit.Děkujuvám.