2013-059-07-190
190. Ústní interpelace
View options
Text: - Show: - Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Radek Vondráček
Děkuji a slovo má pan poslanec Jaroslav Holík, který přednese interpelaci na ministra zemědělství Mariana Jurečku ve věci afrického moru prasat na Zlínsku.
Poslanec Jaroslav Holík
Vážený pane nepřítomný ministře, bydlím v malé obci nedaleko Zlína. Celý Zlín a celý kraj žije jedním problémem a tomu se říká africký mor prasat. Prosím vás, jak je možné, že na okruhu v průměru pěti kilometrů se našlo padesát uhynulých divokých prasat, kde u 30 byl prokázán africký mor, když v perimetru 200 kilometrů se nic takového nevyskytuje? Byl bych rád, aby tyto problematické a někdy i horké otázky byly zodpovídány, abych potom nemusel řadě lidí odpovídat na jejich mnohdy ne zcela objektivní dotazy: Jo, to tady bylo nasazeno, aby v České republice nebyla prasata, aby se tady nemuseli migranti bát. Pane ministře, já vám děkuji za odpověď.
Místopředseda PSP Radek Vondráček
Já vám děkuji, vaše interpelace bude odpovězena písemně. Slovo má paní poslankyně Věra Kovářová, která přednáší interpelaci na ministra financí Ivana Pilného ve věci hospodaření KPR.
Poslankyně Věra Kovářová
Vážený pane ministře, ráda bych se zeptala na to, zda a jak bude Ministerstvo financí reagovat na situaci v Lesní správě Lány, příspěvkové organizaci, spadající pod Kancelář prezidenta republiky. Před několika týdny zde zasahovala policie a některé pracovníky v souvislosti se zadáváním veřejných zakázek obvinila. Nejde přitom o první signál, že je zde něco v nepořádku. Na problémy s veřejnými zakázkami upozornil už dřív také Nejvyšší kontrolní úřad. Chci připomenout, že v posledních letech rozpočet Kanceláře prezidenta republiky i přičiněním Poslanecké sněmovny narůstal, přičemž je otázkou, zda to bylo skutečně dobře odůvodněno, nebo jsme jen sedli na lep návrhům, jejichž skutečným smyslem mohlo být vyvádění veřejných peněz nebo přinejmenším umožnění velmi nehospodárného nakládání s nimi. Nechystá se proto pan ministr důkladně ověřit, zda požadavky Kanceláře prezidenta republiky na rozpočet jsou skutečně opodstatněné, případně objem prostředků, se kterými podřízení kancléře Mynáře hospodaří, po důkladné úvaze ořezat? Dosavadní informace nasvědčují tomu, že Hrad není dobrým hospodářem. Měli bychom na to umět reagovat. Děkuji za písemnou odpověď.
Místopředseda PSP Radek Vondráček
Já vám děkuji, paní poslankyně. Pan poslanec Antonín Seďa stáhl svou interpelaci vylosovanou v pořadí 22 a 24, protože se s panem ministrem už domluvil jinou cestou. Poprosím tedy pana poslance Ludvíka Hovorku, aby nám přednesl své interpelace vylosované v pořadí 23, 25 a 26. Máte slovo, pane poslanče.
Poslanec Ludvík Hovorka
Děkuji za slovo. Vážený pane ministře, na trati Praha - Nitra jezdí dopravní jednotky Arriva Express. Tyto jednotky jsou v podstatě příměstskými jednotkami, je to souprava dvou vozů, ve které je údajně jedna toaleta, a stává se, že někdy tato toaleta je pokažená a ten expres musí zastavit, minimálně jednou se tak stalo v Uherském Brodě, aby cestující vůbec mohli využít toaletu v železniční stanici Uherský Brod. Já vnímám jako občan na trati ze Starého Města do Vlárského průsmyku příležitost mezinárodní dopravy z Prahy přes Vlárský průsmyk až do Nitry. Je to určitě přínos, ale na druhé straně nedochází (?)k něčemu, kdy se povolí mezinárodní doprava jednotce, která podle mého názoru na to není vybavena, nemá dostatečný počet WC, a v případě, že dojde ke zpoždění, tak tento expres má absolutní přednost, protože se jedná o mezinárodní expres. Jestli to není znevýhodňování konkurence v daném případě, jak LEO Expressu, tak Českých drah a i RegioJetu. Myslím si, že pokud je povolováno takovéto nasazení jednotek, a víme, že to je na komerční riziko, tak přesto by měly být kontrolovány minimálně kvalitativní parametry těchto vozidel a měly by být vybavovány tak, aby tam nebylo jedno WC, aby tam bylo záložní WC. A jestliže tyto jednotky někde jezdí jako příměstské, tak pokud je to použito pro mezinárodní dopravu, tak asi něco není úplně v pořádku. Jak říkám, vítám konkurenci, ale měly by být rovné podmínky pro všechny dopravce. A tady si myslím, že v tomto případě už se o to nejedná. Tak prosím o odpověď, jestli v daném případě SŽDC, které povolovalo zřejmě přístup na dopravní cesty tomuto dopravci, jestli jednalo oprávněně.
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name