|

2013-059-05-000

Slib poslance

Date2017-07-11
Meeting2013/059
Agenda Item2013/059/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059130.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   007 < Page 008 > 009

Poslanec Karel Fiedler Dobré odpoledne, dámy a pánové. Vzhledem k tomu, že v posledním týdnu, kdy byla schůze, můj návrh neprošel ve finále pouze o tři hlasy, pokusím se znovu zařadit bod s názvem Informace vlády k podmínkám těžby lithia v České republice. Myslím si, že informace, které se objevují a které jsme zaregistrovali v médiích, jsou natolik závažné a natolik mohou významně ovlivnit jednak životní prostředí České republiky, jednak naši ekonomiku i příjmy státního rozpočtu, že je naprosto legitimní, abychom my jako Poslanecká sněmovna a naším prostřednictvím i občané České republiky měli naprosto jasno o tom, co se bude odehrávat s tak poměrně velkým nerostným bohatstvím, které se ukrývá v Krušných horách. bych velmi nerad, aby se opakovala kauza OKD, aby se jiní smáli a my zase řešili, kde vzít peníze do státního rozpočtu. Jen si dovolím zmínit, že pan poslanec Babiš se stále zdráhá navrhnout projednání jeho novely zdanění jeho korunových dluhopisů. Ubezpečuji, že to znovu navrhnu na zářijové schůzi. Ale znovu k této pragmatické věci. Posledně to neprošlo o tři hlasy. Věřím, že strohá, krátká, ale věcná informace vlády je opravdu namístě. To, co zajímá Poslaneckou sněmovnu i veřejnost. Navrhuji, abychom tento bod zařadili na středu odpoledne. jsem to měl, pane předsedající, v původním návrhu jako první bod po pevně zařazených bodech, ale dám přednost kolegovi Kováčikovi. Jestli projde jeho návrh, tak tedy po - jako druhý bod, čili po bodu pana kolegy Kováčika. Děkuji za podporu. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám také děkuji a nyní vystoupí pan poslanec Jan Skopeček se svým návrhem na změnu pořadu schůze. Prosím. Poslanec Jan Skopeček Dobré odpoledne. Navrhuji nový bod, který nese název Zrušení či snížení dálničních poplatků. Myslím si, že kdo cestoval o víkendu po jakékoliv dálnici v České republice, musí souhlasit s tím, že kvalita tohoto veřejného statku neodpovídá ceně dálniční známky, kterou za to každý rok platíme. Je mi jasné, že to nevyřešíme pro ty řidiče a majitele automobilů, kteří si koupili známku na tento rok a ji mají dneska nalepenou. Nicméně si myslím, že se situace dramaticky nezlepší ani v příštím roce a že i v letních měsících příštího roku budou na D1, ale i na dalších silnicích kolony. A mně se zdá skutečně neadekvátní za takto nekvalitní veřejný statek vybírat od řidičů a majitelů automobilů 1 500 korun ročně. Proto bych byl rád, abychom otevřeli debatu, jak třeba na příští rok alespoň částečně snížit či zrušit poplatky za dálniční známky pro osobní automobily. Nemířím tím samozřejmě k nákladní dopravě, ale mám pocit, že si naši řidiči nezaslouží platit za takto nekvalitní veřejný statek takhle dramatické peníze. Jenom připomenu to, že od řidičů vybírá stát peníze i formou spotřební daně z benzínu, DPH z benzínu, podnikatelé platí silniční daň. Čili těch prostředků, které stát vybírá od řidičů na to, aby mohl tyto peníze investovat zpátky do infrastruktury, je celá řada. Rovněž připomenu, že ten objem vybraných peněz není pro Státní fond dopravní infrastruktury nějak zásadní a že i případný výpadek na inkasu z dálničních známek neznamená, že by stát neměl dostatek prostředků na to, aby do silnic investoval. Když se podíváme koneckonců na investiční aktivitu vlády v posledních letech, vidíme, že klesající tendenci. Čili myslím si a prosím o podporu zařazení tohoto bodu. Podle mého názoru můžeme otevřít debatu, jakým způsobem zaúkolovat vládu, aby na příští rok připravila alespoň snížení či zrušení dálničních poplatků alespoň do doby, než bude naše infrastruktura odpovídat kvalitě, kterou vidíme na západ od nás. Jenom připomenu, že v Německu se dodnes poplatky nevybírají a kvalita dálniční sítě je tam samozřejmě dramaticky jiná. Myslím si, že je to problém, který se dotýká spousty lidí, a že to je cesta, jak jim ulevit a vynahradit ty fronty, ty hodiny, které čekají na dálnicích, což samozřejmě pro ekonomické konsekvence. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textCreate Person name