|

2013-059-02-024b

24. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - druhé čtení

Date2017-06-28
Meeting2013/059
Agenda Item2013/059/024
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/bqbs/b05802406.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   006 < Page 007 > 008

Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Nyní pan poslanec Čihák, připraví se pan poslanec Laudát. Prosím. Poslanec Pavel Čihák Děkuji za slovo. Vážení kolegové, jsem teď vyslechl pár příspěvků, kde jsem zjistil, že se vytvoří nějaká pracovní skupina, což je pozitivní záležitost. Nebo je vytvořena. Padla tady firma Uber. Mohu doplnit, že firma Liftago, česká firma, se přizpůsobila těm podmínkám, které požadujeme, tzn. koncesi, řidič oprávnění k tomu, aby mohl provozovat taxislužbu, zkoušky z místopisu, což se dneska možná nahradit moderními technologiemi, ale to si myslím, že je také důležité, a základní požadavek je, aby ten řidič uměl česky. Protože vy se dostanete u firmy Uber i k řidiči, který nerozumí, a je to velký problém. To znamená, ty podmínky musejí být nastaveny pro všechny doopravdy úplně stejně. A myslím si, že chápeme to, že teď momentálně se bavíme pouze o jediné firmě, která si na trhu vydobyla to místo tak, že je nejlevnější - dcera také s Uberem jezdí, protože to vyhovuje -, nejrychlejší atd., ale ty podmínky, které třeba město Praha , tak ty musí splňovat. A bez toho doopravdy nenajdeme tu správnou cestu. jsem na toto téma připravil také pozměňovací návrhy, které jsem dal přes hospodářský výbor, a myslím si, že ty řeší právě tuto problematiku, a byl bych rád, kdybyste je potom podpořili. Děkuji. Místopředseda PSP Jan Bartošek Také děkuji. Nyní pan poslanec Laudát, připraví se pan poslanec Zemek. Opět faktické poznámky. Prosím. Poslanec František Laudát Děkuji. jenom k tomu, co tady probíhá ta diskuse. Myslím si, že bohužel si nejsem jistý, jestli jenom pracovní skupina jednoho resortu je to správné řešení. Vy jste asi slyšeli, určitě, pokud se zabýváte moderní ekonomikou, peer-to-peer lending, což je hodně rozšířeno ve Spojených státech, půjčování peněz osoba osobě. My se tady lopotíme a naříkáme, v sociálně vyloučených lokalitách regulujeme spotřebitelské úvěry tak, že si myslím, že je to přeregulované, naženeme je do černé zóny. A tam ty analýzy - a v dopravě to je zase v bleděmodrém totéž - tak můžou vést k tomu, že - nebo ty analýzy vycházejí velmi nepříjemně - že potom stejně skončí na nějakém státu nebo provincii nebo lokální politické komunitě, že musí řešit nějaký i sociální průšvih. Kdo se podrobně kouká po tom, co vyvádí s dávno zaběhlými obyvateli, komunitami v centrech atraktivních turistických měst to pronajímání noclehů, tak zase: Lidé to opouštějí, začínají s tím kšeftovat a ve finále ty sociálně podnikatelské aspekty v dlouhodobém horizontu asi nebudou žádná sláva. Nemluvím o morálce. Ve Spojených státech nedávno, mám pocit, že byl proveden zátah na právě lidi, kteří podnikají v službě, o které se tady mluví jako o Uberu, a jsou tam vážné konflikty, co se týká sexuálních deliktů apod. Takže strašně je velmi potřeba, a myslím, že vláda by měla zřídit meziresortní komisi, která by se skutečně dlouhodobě problematice sdílené ekonomiky služeb prostě věnovala, a že je šance, abychom si v těch všech oborech nějakým společným způsobem nastavili nějaká moderní efektivní pravidla. To, co tady říkal např. kolega Blažek. (Předsedající upozorňuje na čas.)Ano. Prostě to podstatné je, aby se všichni, co se týká regulace, sešli na jedné úrovni. O nic jiného nejde.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name