|

2013-056-09-289

289. Ústní interpelace

Date2017-04-27
Meeting2013/056
Agenda Item2013/056/289
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/bqbs/b34228901.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   009 < Page 010 > 011

Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám, pane poslanče. Nyní vystoupí pan ministr dopravy Dan Ťok, kterému tímto dávám slovo. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, uvedu tady něco, co interpelující pan poslanec Bendl prostřednictvím pana předsedajícího určitě , protože na ministerstvu působil a určitě tyto věci řešil stejně, jako řeším . Ve věci práce na silnicích v dopravních špičkách bych rád uvedl, že stavební práce, které vyžadují uzavírku pozemní komunikace, kterou lze provádět v souladu s povolením příslušného silničního správního úřadu. Ten před vydáním rozhodnutí zkoumá vždycky, zda je požadovaná uzavírka omezena na nejkratší možnou dobu, zda bude řádně označena, a také dopady na veřejný zájem, což znamená, zdali se nedá dělat v čase, kdy bude nejméně obtěžovat řidiče a nejméně zdržovat kohokoliv. Tím je též zájem na obecném užívání pozemních komunikací, pokud možno plynulým způsobem. Již samotná uzavírka představuje jeho omezení a může mít dopad na plynulost silničního provozu. Proto by měl silniční správní úřad sledovat dopravní význam uzavírané dopravní komunikace a možné riziko vzniku kongesce, nebo jistotu vzniku kongesce, a přihlédnout k nim při rozhodování o uzavírce a při případném nařízení objízdných tras. Kupříkladu Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic České republiky ve věcech uzavírek dálnic sledují intenzitu provozu a snaží se termín uzavírky, resp. provádění prací určit tak, aby nezasahovaly do dopravních špiček, v průběhu dne, či týdne. Riziko dopravní zácpy se sleduje vždy podle časového úseku a směru jízdy v uzavíraném úseku dálnice. Ředitelství silnic a dálnic České republiky v tomto ohledu postupuje podle své provozní směrnice 8/14, odhad vzniku a vývoje kolon při pracovních místech na směrově rozdělených komunikacích, tak aby nezasahovaly do časů, u nichž je identifikováno riziko či jistota dopravních kolon. Jenom bych dodal, že samozřejmě nejsem úplně vždy spokojen s tím, jak tyto práce probíhají. Mnohdy se mi ukázalo, že byli zvyklí dělat některé věci způsobem, který byl delší. Chtěl bych tady říct, že například na dálnici D1 při modernizaci, při změně značení, kdy musíme mít výjimku z toho, že nemáme dva jízdní pruhy v každém směru, ale jenom jeden, tak tento čas jsme posunuli, takže začínáme v osm hodin večer v pátek a přes víkend jsme to schopni udělat. Dokonce teď se bavíme, že bychom ty dva úseky dělali v úseku 56 hodin. V minulé době se to dělalo v době sedmi dnů. Takže určitě se touto záležitostí zabýváme. A co se týče dálnice D6, ty situace, které jste popsal, tak prověřím, zdali tam bylo v souladu se směrnicí postupováno, abychom ty věci mohli napravit. Děkuju. Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám, pane ministře. Pan poslanec zájem o doplňující otázku. Prosím.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name