|

2013-056-09-289

289. Ústní interpelace

Date2017-04-27
Meeting2013/056
Agenda Item2013/056/289
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/bqbs/b34228901.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   008 < Page 009 > 010

Místopředseda PSP Radek Vondráček Také vám děkuji. Další se svojí interpelací vystoupí paní poslankyně Věra Kovářová. Bude interpelovat také nepřítomného ministra financí. Prosím, paní poslankyně. Poslankyně Věra Kovářová Vážený pane ministře. Na začátku tohoto volebního období jsme schválili dotační program, který měl sloužit rozšíření kapacit základních škol v okolí velkých měst, tedy v oblastech postižených takzvanou suburbanizací. Tehdy mělo jít o přechodný nástroj na řešení palčivého problému, se kterým se potýkaly města a obce, ve kterých infrastruktura zdaleka nepostačovala požadavkům. Ani po třech letech fungování programu, který prokázal svůj smysl, nejsou podle mých informací všechny oprávněné požadavky uspokojeny. Pane ministře, musím se proto zeptat. Počítáte s prodloužením existence tohoto programu? A uvažujete případně o posílení prostředků, které v rámci tohoto dotačního programu budou vynaloženy v letošním roce? Děkuji za odpověď. Místopředseda PSP Radek Vondráček Také vám děkuji, paní poslankyně. Interpelace bude zodpovězena písemně ve lhůtě 30 dnů. Nyní vystoupí se svojí interpelací pan poslanec Ludvík Hovorka. Bude interpelovat ministra zdravotnictví Miloslava Ludvíka, připraví se pan poslanec Petr Bendl. Prosím, pane poslanče. Poslanec Ludvík Hovorka Děkuji za slovo. Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře. Tento týden prošla Sněmovnou v prvním čtení novela zákona, nebo spíš zákon o univerzitních nemocnicích. Chci se ale zeptat. Proč před změnou právní formy fakultních nemocnic nejsou nemocnice finančně stabilizovány? Konkrétně se mi jedná o dvě nemocnice, které se mají stát univerzitami, a sice se jedná o Fakultní nemocnici U Svaté Anny a Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Chci vás požádat o sdělení, jak ministerstvo bude stabilizovat Fakultní nemocnici U Svaté Anny a financovat její úvěr, který z projektu RCRC. Jak chce dořešit udržitelnost a závazky z tohoto projektu? Co brání za současného právního stavu sloučení Fakultní nemocnice U Svaté Anny a Centra kardiovaskulární a transplantační chirurgie, které bylo odděleno z nemocnice ze Svaté Anny v 90. letech? Proč ministerstvo zdravotnictví v úhradových vyhláškách v letech 2014 2017 nenavýšilo dostatečně základní sazbu pro Fakultní nemocnici U Svaté Anny tak, aby její financování bylo vyrovnané? Jak vyhodnotilo Ministerstvo zdravotnictví due dilligence od firmy BDO zadaný ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady 2015? A jaká nápravná opatření na základě tohoto auditu Ministerstvo zdravotnictví učinilo? Proč Fakultní nemocnice Královské Vinohrady opakovaně již několik let záporný výsledek hospodaření? V tomto roce minus sto milionů korun, před tím v podstatě zkreslování hospodářského výsledku, vyvádění prostředků ven z nemocnice. (Upozornění na čas.)Pan ministře, slíbil jste mi zmíněný audit. Zatím jsem ho neobdržel, takže nemám podrobnější informace, ale věřím, že mi ho dodáte a budeme se moct touto záležitostí zabývat. Děkuji. Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám. Další se svou interpelací na ministra dopravy vystoupí pan poslanec Petr Bendl, připraví se pan poslanec Václav Horáček. Máte slovo, pane poslanče. Poslanec Petr Bendl Vážený přítomný pane ministře - musím to říct, protože to neříkáme moc často (v sále jsou přítomni jen dva ministři)- hustota dopravy roste rok od roku, potřeba dopravních investic taky, a ne že by se neinvestovalo, spíše se neinvestuje, ale když se něco děje, což se občas stane, tak narazíme často na problémy, které bychom nemuseli. Teď v dubnu, protože pravidelně jezdím do Prahy po dálnici D6, nebo chcete-li karlovarské silnici, v době dopravní špičky, v době, kdy lidé jezdí nejvíc do práce a z práce, probíhá instalace vodorovného dopravního značení. To je něco, co člověka absolutně vytočí, když tam stojíte ve dvou tříkilometrových frontách, abyste zjistil, že tam někdo jede a stříká tam tu lajnu. Buďto to mohl udělat o dvě hodiny později, anebo to mohl udělat večer, nebo prostě v jiném čase než v době, kdy všichni jezdí do práce nebo z práce. Stejně tak probíhala výměna svodidel na D6. Ale myslím si, že to bylo i všude jinde, dělalo se na padesáti metrech, ale uzavřel se jeden pruh v délce jeden a půl kilometru, což komplikuje lidem život, všichni sjíždějí do vesnic atd. atd. Moje otázka je jednoduchá: Proč nejste schopni zajistit, aby se takové práce dělaly mimo dopravní špičku?

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name