|

2013-056-09-289

289. Ústní interpelace

Date2017-04-27
Meeting2013/056
Agenda Item2013/056/289
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/bqbs/b34228901.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   006 < Page 007 > 008

Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji, příště to musíte líp spočítat, paní kolegyně, máte to delší. Jako další vystoupí se svou interpelací pan poslanec Michal Kučera a bude interpelovat přítomného pana ministra dopravy Dana Ťoka. Prosím, máte slovo. Poslanec Michal Kučera Děkuji, jsem byl zaskočen, že je tady pan ministr. Vážené dámy, vážení pánové, termín dokončení dálnice D7 z Prahy do Chomutova byl původně po několikátém prodloužení stanoven na rok 2023, nicméně tento termín byl v posledních měsících zpochybněn ze strany vedení Ředitelství silnic a dálnic s odůvodněním, že tam není majetkoprávní vypořádání pozemků, což bylo pravděpodobně známo i před tím, než tento termín byl stanoven, a že se jedná ještě o nějaké další aktivity ve smyslu kompenzací a výjimek v případě vlivu na životní prostředí. Chtěl bych se tedy zeptat pana ministra. Pane ministře, jaký je aktuální harmonogram dostavby dálnice D7 a kdo je jmenovitě zodpovědný za další zdržení? Současně bych chtěl upozornit, že dalším dramatickým problémem, alespoň toho kousku čtyřproudové dálnice D7, jsou chaotické opravy, které způsobují zúžení a omezení provozu na tak již těžce zkoušené silnici. Tady bych zmínil třeba aktuální uzavírku u letiště nebo uzavírku na sedmnáctém kilometru dálnice, kde se kombinují opravy povrchu, mostních konstrukcí, oprava svodidel, které na sobě různě navazují nenavazují. Takže výsledná situace je, že tyto úseky jsou téměř trvale zúženy. Můj dotaz je obdobný. To znamená. Kdo je jmenovitě zodpovědný za koordinování oprav na dálnici D7? Děkuji. Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji, pane poslanče. Nyní dávám slovo panu ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Prosím, pane ministře, máte slovo. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. K těm dotazům, které na padly. Vzhledem k tomu, že interpelace byla napsaná ve věci situace oprav na dálnici D7, upřímně se přiznám, že teď tady ze sebe nevychrlím všechny termíny, které požadoval pan poslanec Kučera vaším prostřednictvím, pane místopředsedo. Navrhuji, že bych mu tyto termíny poslal písemně tak, aby je měl k dispozici. Co se týče oprav na dálnici D7, rád bych uvedl, že v současné době probíhá oprava povrchu mimoúrovňové křižovatky Kněževes, exit 3, která je spojena s uzavírkou sjezdu ze směru Slaný a nájezdu ve směru Praha. Tato uzavírka končí zítra, tedy 28. dubna 2017. Původně měla tato uzavírka končit 30. dubna, ale z důvodu koordinace s jinou uzavírkou, kterou jako silniční správní úřad povoluje Magistrát hlavního města Prahy, byla povolena pouze do zítřka. Takže tím i tady odpovídám, že i tyhle uzavírky koordinuje a povoluje silniční správní úřad Magistrátu hlavního města Prahy. Dále probíhá oprava dálnice D7, konkrétně povrchu pravého jízdního pásu v kilometru 17 18, což je na konci dálnice. Provoz je zde veden v protisměru. Na mimoúrovňové křižovatce Knovíz na exitu 18 je uzavírka sjezdu ze směru Praha a nájezdu na silnici 1/7. Tato uzavírka končí 31. května roku 2017. Technická správa komunikací, tedy správce místních komunikací na území hlavního města Prahy, provádí opravu levého jízdního pásu navazující pozemní komunikace Lipská. Provoz je zde veden v pravém jízdním pásu ve směru Praha pouze jedním pruhem. Podle našich informací tato uzavírka vytváří pravidelné kolony na dálnici D7. Jenom bych tady dodal, že jsem tuto situaci několikrát řešil, protože si u stěžovali, proč se na této docela vytížené křižovatce - je tam sjezd z letiště a stojí tam pravidelně kolony - nic o víkendech neděje. Tak jsem to řešil dokonce i s paní primátorkou, kterou jsem žádal o zásah, protože firma, která to tam opravuje, pracuje na dálnici sedm dní v týdnu 14 hodin. A bylo by asi dobře, aby i na této vytížené cestě pracovali stejně intenzivně, protože to tam řidiče opravdu obtěžuje. Takže tolik za . Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name