108. Návrh poslanců Martina Lanka, Davida Kádnera, Marka Černocha, Olgy Havlové, Jany Hnykové, Karla Fiedlera, Jiřího Štětiny a Augustina Karla Andrleho Sylora na vydání zákona proti terorismu /sněmovní tisk 670/ - prvé čtení
Místopředseda PSP Jan BartošekDámyapánové,pěknéodpoledne.Jávámděkuji,paneposlanče.Nyníevidujidvěfakticképoznámky.PrvnívystoupípanposlanecChalupa,poněmpanposlanecSnopek.Prosím.Poslanec Bohuslav ChalupaDěkujizaslovo.Váženédámyapánové,tadytotéma,tojsemschopentadyhovořittřebačtyřihodinyakademickéhoproblémuterorismu,protožetojetadytisícelet.Amůžemerozebíratcokolivadlouhoadlouhoadlouhoanic.Stímpředloženýmzákonemsvýchkolegůjásouhlasitnebudu,protožesedomnívám,žetadymámedostatečnéozbrojenéibezpečnostnísbory,kterékdyžbudoudobřefungovat,takrozhodněvbojiprotiterorismusehrajísvojiroli.Domnívámse,žetadymámezpravodajskéslužby,kterékdyžbudoufungovat,takjakmají,taktakésplnísvojiúlohu.Budememusetsezabývatvíceproblematikouobranykybernetickéhoprostoru.ToseobracímnakolegyzODS,protožemitroškuneladíto,cotadydneskavykládalioÍránu,kteréjevzdálenénebezpečíakybernetickáobrana,kteráaninemátakovoukontrolu,jakomájadernévyzbrojování,apřestostímmajíproblémmnohemvětšínežstímÍránem.Asamozřejměvelkourolibudehrátstavpřipravenostiobyvatelstva,jehopsychologickápřipravenost,znalostníadovednostnívýbava.Takžejáužvásstímasinudím,alejdeobrannouvýchovudoškol.JdeovybudováníintegrovanéhovýcvikovéhocentraprobrannéabezpečnostnísložkyveVyškověadalšívěci,okterýchtadyhovořímuždvarokyaprokteréjsembohuželnenašelprozatímžádnoupodporu.Takžepokudtytověcibudoufungovat,nemusímedělatžádnézákonybojeprotiterorismu.Děkuji.Místopředseda PSP Jan BartošekDěkuji.PanposlanecSnopekstáhlsvojifaktickoupoznámku,alepřihlásilsepanposlanecOndráčeksfaktickoupoznámkou.Prosím.Poslanec Zdeněk OndráčekVáženýpanepředsedající,jábychchtělreagovatnasvéhopředřečníkaBohuslavaChalupu.Onatoneníúplněpravda,žebychomrezignovali,neboresp.nechtělispolupracovatnanějakébrannévýchově,popř.civilníobraně.Naopak.Jábychbylvelmirád,kdybychomtototémauchopili,mohlivtomtotématupracovat,protožetojetéma,kterépronašíveřejnost,pronašeškolstvíurčitěmávýznam.Ajenomto,pokudbydošlokpožáruveškole,popř.kjinémimořádnéudálosti,taknemámesecvičeno,neboškolynemajísecvičeno,jakreagovatnatakovéudálosti,cobysedělovpřípaděevakuace.Kdejsouevakuačníplány.Cobydětidělaly.Dokonceneexistujížádnévnitřníinternípředpisy.Takženeníúplněpravda,žebychommyjakoposlanciotomtotématu...(K hloučku bavících se poslanců:)Jápočkám,ažsekolegovévypovídají.OnajenezajímábezpečnostČeskérepubliky,protožejemnohojinýchtématzajímá.Takjsemrád,žetozajímáikolegyzesociálnídemokracie.Takžejsoutémata,kterábychomchtěliotevřítachtělibychomonichhovořit,alemusímetatémataotevřítasinejprvevodbornýchčástech,tzn.vevýborechnajítskupinuposlanců,kterásetěchtotématchopíabudenositelemtěchtozákonů.Přinašichdebatách,panekolegoprostřednictvímpanapředsedajícího,jsmeotommnohokráthovořiliajsemochotenkdykolivotěchtotématechhovořit,protožesimyslím,žetojsoutématavelmipotřebnáproto,abyvČeskérepublicebylobezpečno.Děkuji.