|

2013-050-09-187

187. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 723/ - třetí čtení

Date2016-11-09
Meeting2013/050
Agenda Item2013/050/187
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/050schuz/bqbs/b29918701.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   011 < Page 012 > 013

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová Děkuji. A prosím k mikrofonu pana poslance Brázdila. Prosím, máte slovo. Poslanec Milan Brázdil Děkuji vám, paní předsedající. Dámy a pánové, to je nádherné třetí čtení! Krásné. Zákon o vzdělávání lékařů, třetí čtení! Tolik názorů, tolik protikladů. Fakt tento zákon něco vyřeší? Představte si, že připutoval sem na základě pracovní skupiny, která dlouhodobě se snažila něco řešit. A ejhle - my tu teď ale nemáme k projednávání ten původní, ale my tu máme návrh čtyř poslanců. A přitom říkáme, že je to předkládaný zákon Ministerstva zdravotnictví. se ptám, pokud tedy prohlasujeme hlasováním prvním A, že tedy přijmeme jako základ pozměňující návrh, potom se tady vystřídá ministr a tam nebude ministr-navrhovatel a přijdou ti další ještě tři navrhovatelé? Je to tak? Nebo poučte. No, víte, dozvěděl jsem se, že nemůžu dát teď návrh na to, aby ten zákon byl zamítnut. Prý proto, že to někdo nepřečetl ve druhém čtení. Sněmovna je suverén. ten návrh dávám, tak poučíte, že to nemůžu. A druhý návrh dávám, aby tento zákon se vrátil, pokud neprojde to první, aby se vrátil do druhého čtení. Víte, tento zákon vznikl proto, aby mladí lékaři, aby budoucí, kteří se teď rozhodují, že budou nějakým způsobem studovat, aby tu zůstali. Aby neutíkali, aby to bylo průhledné, jednoduché, zkrácené. Co z toho vzniklo? Tolik lékařů, a každý jiný názor. Mně se to strašně nelíbí. Jestli takhle budeme dále pokračovat, tak zákony nedělejme. Tento zákon, když neprojde, vůbec nic se nestane. V takové podobě, v tolika pozměňovácích. A ještě nevíme, ani které projdou. Vůbec nic se nestane. Naše zdravotnictví je výborné, zůstane výborné. A tento zákon, když bude, nebo nebude, nemá na to vliv. Ještě jednou, paní předsedající, zkuste mi říct, jestli můžeme hlasovat o zamítnutí zákona. A pokud ne, tak o navrácení do druhého čtení. A hrozně moc bych vás kolegy požádal, abyste budeme hlasovat v prvním pozměňujícím návrhu áčko, abychom nedopustili to, že se dále budeme zabývat komplexním pozměňovákem, ale abychom se zabývali tím zákonem, který dlouhá léta, několik let, připravovali chytří lidé, kteří do toho viděli jinak, než teď emočně a nějak pod lobbingem, kteří to nachystali dobře, ale pak nevím, proč se zákon pozměnil na nějaký komplexní pozměňovák čtyřmi poslanci. bych ještě v závěru chtěl povědět - dal jsem si tam svůj pozměňovací návrh, nebo řadu pozměňovacích návrhů, a to aby funkční kurzy prostě nebyly. K čemu je prosím vás funkční kurz pro vás, kteří nejste lékaři? Funkční kurz je od toho, aby nějaká skupina si udělala jakýsi vlastní pašalík, aby pohled do zevního zvukovodu z levé strany ovládal jeden funkční kurz a pohled z druhé strany do ucha ovládal druhý funkční kurz. Ono je to totiž zrcadlově obrácené. Toto jsou funkční kurzy. K čemu to je? Víte, ten zákon měl být pro lékaře, ne pro ty, kdo šéfují, kdo jsou v pozadí jednotlivých oborů a dalšího vzdělávání. Tedy vlastně - ano, je to o prachách. Prosím, vraťme ten zákon do druhého čtení, nebo ho vůbec, budeme hlasovat na konci, vůbec ho neschvalme. Nic se nestane. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name