2013-050-09-187
187. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 723/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová
Děkuji . A prosím k mikrofonu pana poslance Brázdila . Prosím , máte slovo .
Poslanec Milan Brázdil
Děkuji vám , paní předsedající . Dámy a pánové , to je nádherné třetí čtení ! Krásné . Zákon o vzdělávání lékařů , třetí čtení ! Tolik názorů , tolik protikladů . Fakt tento zákon něco vyřeší ? Představte si , že připutoval sem na základě pracovní skupiny , která dlouhodobě se snažila něco řešit . A ejhle - my tu teď ale nemáme k projednávání ten původní , ale my tu máme návrh čtyř poslanců . A přitom říkáme , že je to předkládaný zákon Ministerstva zdravotnictví . Já se ptám , pokud tedy prohlasujeme hlasováním prvním A , že tedy přijmeme jako základ pozměňující návrh , potom se tady vystřídá ministr a už tam nebude ministr - navrhovatel a přijdou ti další ještě tři navrhovatelé ? Je to tak ? Nebo mě poučte . No , víte , dozvěděl jsem se , že nemůžu dát teď návrh na to , aby ten zákon byl zamítnut . Prý proto , že to někdo nepřečetl ve druhém čtení . Sněmovna je suverén . Já ten návrh dávám , tak mě poučíte , že to nemůžu . A druhý návrh dávám , aby tento zákon se vrátil , pokud neprojde to první , aby se vrátil do druhého čtení . Víte , tento zákon vznikl proto , aby mladí lékaři , aby budoucí , kteří se teď rozhodují , že budou nějakým způsobem studovat , aby tu zůstali . Aby neutíkali , aby to bylo průhledné , jednoduché , zkrácené . Co z toho vzniklo ? Tolik lékařů , a každý má jiný názor . Mně se to strašně nelíbí . Jestli takhle budeme dále pokračovat , tak zákony nedělejme . Tento zákon , když neprojde , vůbec nic se nestane . V takové podobě , v tolika pozměňovácích . A ještě nevíme , ani které projdou . Vůbec nic se nestane . Naše zdravotnictví je výborné , zůstane výborné . A tento zákon , když bude , nebo nebude , nemá na to vliv . Ještě jednou , paní předsedající , zkuste mi říct , jestli můžeme hlasovat o zamítnutí zákona . A pokud ne , tak o navrácení do druhého čtení . A hrozně moc bych vás kolegy požádal , abyste až budeme hlasovat v prvním pozměňujícím návrhu áčko , abychom nedopustili to , že se dále budeme zabývat komplexním pozměňovákem , ale abychom se zabývali tím zákonem , který dlouhá léta , několik let , připravovali chytří lidé , kteří do toho viděli jinak , než teď emočně a nějak pod lobbingem , kteří to nachystali dobře , ale pak nevím , proč se zákon pozměnil na nějaký komplexní pozměňovák čtyřmi poslanci . Já bych ještě v závěru chtěl povědět - dal jsem si tam svůj pozměňovací návrh , nebo řadu pozměňovacích návrhů , a to aby funkční kurzy prostě nebyly . K čemu je prosím vás funkční kurz pro vás , kteří nejste lékaři ? Funkční kurz je od toho , aby nějaká skupina si udělala jakýsi vlastní pašalík , aby pohled do zevního zvukovodu z levé strany ovládal jeden funkční kurz a pohled z druhé strany do ucha ovládal druhý funkční kurz . Ono je to totiž zrcadlově obrácené . Toto jsou funkční kurzy . K čemu to je ? Víte , ten zákon měl být pro lékaře , ne pro ty , kdo šéfují , kdo jsou v pozadí jednotlivých oborů a dalšího vzdělávání . Tedy vlastně - ano , je to o prachách . Prosím , vraťme ten zákon do druhého čtení , nebo ho vůbec , až budeme hlasovat na konci , vůbec ho neschvalme . Nic se nestane . Děkuji .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name