|

2013-050-05-139

139. Návrh poslanců Jana Birke a Romana Sklenáka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 888/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2016-10-25
Meeting2013/050
Agenda Item2013/050/139
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/050schuz/bqbs/b16013901.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   004 < Page 005 > 006

Místopředseda PSP Jan Bartošek Další faktickou poznámku pan poslanec Kořenek. Prosím. Poslanec Petr Kořenek Děkuji, pane předsedající. Nevím, jestli úplně všechno dobře chápu, ale vidím tento návrh v kontextu memoranda, které uzavřelo Ministerstvo dopravy a hejtmani, kde se mluví o zimní a běžné údržbě silnic první třídy. vám řeknu jeden z mnoha příkladů. Připadá mi naprosto nenormální, když v jednom městě po silnici první třídy jede firma z Prahy, která uklidí část, pak zvedne radlici, protože další část nemůže uklízet, protože to patří kraji, tam přijede jiné auto, které ošetří tento kus cesty, a na konci zase přijedou naše technické služby a uklízejí ten zbytek. A vysvětlujte lidem, proč vidí tři auta, která jezdí po ostatních komunikacích se zvednutou radlicí, pokud je to v zimě. Připadá mi to nehospodárné, neefektivní. A tento návrh se tento stav snaží nějakým způsobem odstranit. Připadá mi to logické. Všichni tvrdíme, jak chceme šetřit státní prostředky, jak chceme šetřit peníze, ale děláme pravý opak. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Nejprve pan předseda Stanjura s faktickou poznámkou, registruji vás, pane poslanče Šidlo. Prosím. Poslanec Zbyněk Stanjura Pan ministr se do rozpravy nezapojuje. Poprosil bych pana ministra, k dispozici určitě čerstvější a aktuálnější informace než , aby vás seznámil s výsledky soutěží, když mluvíme o úsporách a efektivitě. Ministerstvo dopravy to minimálně od roku 2013 soutěží, například zimní údržbu prvních tříd. Určitě pan ministr přesnější čísla než . je nemůžu mít, ani po tom nevolám. Tam úspora v soutěži je. Pro pana poslance Kořenka vaším prostřednictvím. I kdybychom návrh zákona schválili, tak to neřeší vaše technické služby. Neřeší. jsem o tom mluvil. My jsme si v těch městech s tím museli poradit. Předtím to fungovalo dobře, naše technické služby například uklízely nejenom dvojky, trojky, ale i jedničky a místní komunikace. Pak si kraje, protože založily svoji súsku, prosadily, že dělají dvojky a trojky na území města. A to je všechno. se to prostě soutěžit a to je celé. Tak neříkejte, že když to dáte někomu z ruky, že je to o úsporách. Tak to prostě není. To není fikce, to není úvaha, to není teorie. To je praxe. A tvrdá čísla Ministerstvo dopravy a může přesně říct, jak to bylo. Jenom potvrzuji, že od první soutěže, která se vypisovala v době, kdy jsem byl ministrem dopravy, tehdy hejtmani protestovali, to není nic nového. Jim se to prostě nelíbí, logicky hájí práci pro své firmy. A navíc, kolegové, není v zákoně nic o letní a zimní údržbě. To si jenom vykládáme. To je přání hejtmanů, na co by se dal případně ten zákon použít. Na těch osmi stranách není nic.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name