6. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 683/ - druhé čtení
Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciKolovratníkovi.Ptámse,kdodalšísehlásídoobecnérozpravy.Jestliženikdotakovýnení,končímobecnourozpravu.Ptámsenazávěrečnáslovapanaministra,případněpanazpravodaje.Nenízájem.Neevidujinávrhnavrácenízákonagarančnímuvýboruknovémuprojednáníazahajujipodrobnourozpravu,dokterésepřihlásiltaktéžjakoprvnípanposlanecMartinKolovratník.Prosím,paneposlanče.Poslanec Martin KolovratníkJávtutochvílinezdržímapouzesepřihlásímkesvýmpozměňovacímnávrhům,kteréjsouvsystémupodány.Hlásímsetedykpozměňovacímunávrhučíslo4857,dálesehlásímkpozměňovacímunávrhupodčíslem5129akonečněkpozměňovacímunávrhupodčíslem5130.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.DalšímpřihlášenýmdopodrobnérozpravyjepanposlanecJeronýmTejc.Prosím,paneposlanče.Poslanec Jeroným TejcDámyapánové,dovoltemi,abychsepřihlásilkpozměňovacímunávrhu5134.Proúplnostdodávám,žejetopozměňovacínávrhzpracovanývespoluprácispanemposlancemUrbanemasoučasněsMinisterstvemdopravy,legislativnímodborem,sesouhlasempanaministra,kterýbyltaklaskavazprostředkovaltukomunikaci.Jednáseoúpravutoho,cobylojižpřijatonahospodářskémvýboruvevztahukveteránům,rozumějmevozidlůmveteránům.To,cobudiloemoce,byloprovedení,kterébylozvoleno,aprotojsmesedohodlislegislativouMinisterstvadopravynatom,jaknaplnitúčel,kterýužbyldán,audělattotak,abytolegislativně,technickyatakéfunkčněbylomožné.Vzásadějdeodvězákladnívěci.Dnes,pokudmátevozidlo,kteréjeveteránem,jeregistrovánonatěchbílýchespézetkách,takpokudbystesihochtělipřevéstdozvláštníhorežimu,dorežimuhistorickýchvozidel,natyespézetkyzelenésoznačenímV,paktomůžeteudělattím,žeodhlásítevozidlozregistruvozidel,aleabystehomohliodhlásit,musítehopotéekologickyzlikvidovat.Pakužtedynemátecodotohoregistruhistorickýchvozidelzapisovat,protoževozidloneexistuje.Takžetotonapravujemetak,abytomožnébylo,tenpřechodmezijednotlivýmiregistry.Druhýproblém,kterýnastávásezpřísněnímtechnickýchkontrol,kteréjsouurčitěvpořádku,alemůženastatuhistorickýchvozidel,je,žetavozidlajsouzapsaná,mělabysplňovatvšechnypodmínkyprovozu,alenikdobohuželnepamatujenato,žetavozidlabylavyrobenapřed40,před50letyajsouregistrovánanatěchpůvodníchznačkách.Protosezákonemzavádímodel,kdytatovozidlabudoutechnickytestována,budoutestovánastejnýmzpůsobemjakovozidlavprovozu,nicméněbudepřihlíženoktomu,jakébylytypůvodnípožadavkynajejichprovoz.Takžejetozasevěc,kterábymělaumožnit,abyklenotynašichsilnicnezmizelyjenproto,ženebudousplňovattynejpřísnějšírežimy,kteréjsouplatnéprodnesvyrobenávozidla.Jetourčitýkroksměremkhistorickýmvozidlům,kjejichmajitelům.Jsempřesvědčen,žetojekroksprávnýmsměrem.Bududoufatvpodporutohotonávrhu,který,jakříkám,bylvypracovávánnapříčspektremapodpořen.Takževtomtosmyslujdeonávrhkolektivní.Děkuji.