|

2013-050-03-262

262. Ústní interpelace

Date2016-10-20
Meeting2013/050
Agenda Item2013/050/262
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/050schuz/bqbs/b10226201.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   015 < Page 016 > 017

Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji vám a požádám vás, pane ministře, abyste odpověděl na interpelaci. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. Vážená paní poslankyně Havlová prostřednictvím pana předsedajícího, mám pro vás velmi stručnou a rychlou odpověď, a to že společnost Dopravní a stavební holding, a. s., neobdržela ze státního rozpočtu kapitoly 327 na Ministerstvu dopravy v období od roku 2014 žádné dotace. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Prosím paní poslankyni. Poslankyně Olga Havlová Přesto tato firma povinnost uveřejnit svoje finanční věci a nedala za tři roky zprávu o financování. Místopředseda PSP Jan Bartošek Prosím, pane ministře, vaše odpověď. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedající, s tím ale nemohu nic udělat. To je soukromá firma a je to záležitost toho, jak se chová na trhu a jak plní své povinnosti. To neumím ovlivnit. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Prosím, pane poslanče, vaše interpelace. Připraví se pan poslanec Kaňkovský. Poslanec Radim Holeček Vážený pane ministře, v Ústeckém kraji se v těchto dnech povídá krátký a hořce výstižný vtip, jestli jste ho slyšel. Stavba D8 se zase dala do pohybu, bohužel to ale nehlásí silničáři, ale geologové. Ukázalo se totiž, že ujíždějící svah, který byl obsahem mých minulých interpelací, není zdaleka jediným problémem dokončované dálnice D8. Na stole nám teď leží problém nesrovnatelně větší a to je most u Prackovic, který se každým dnem propadá. Pilíře prackovické estakády, tedy vlastně dvou mostů vedle sebe, jelikož pro každý dvoupruh dálnice je tam jeden, se propadají do země, protože nejsou dostatečně hluboké. Ptám se vlastně neustále na to samé. Dálnice se otevřít 16. prosince. Všichni tam do úmoru makají na tom, aby se tento termín stihl. A se ptám: Stihne se to? Nehrozí náhodou to, že v prosinci D8 slavnostně otevřete, ale pak se v tichosti zavře, aby se mohlo měřit, zkoumat a opravovat a opravovat? Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji. I v tomto případě požádám o odpověď pana ministra dopravy. Prosím. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. Vážený pane poslanče Holečku prostřednictvím pana předsedajícího, jenom trochu k tomu, co se stalo na dálnici D8. Na dálnici D8 Ředitelství silnic a dálnic monitoruje velmi pečlivě celé území, které je samozřejmě územím, které není úplně stabilní. To jsme od začátku věděli. Věděli to všichni. bych chtěl říct, že překvapivě na tomto území se shodli všichni spolupracující geologové kromě těch, kteří se shodli na tom, jaký je problém, že dálnice tudy vést může a že dálnice bude bezpečná, pokud se udělají všechna opatření. To, co jsem vyhlásil v nedávné minulosti, že se nám ten svah začal pohybovat, ano, bylo kolem toho spoustu dohadů. jsem ty dohady chtěl zastavit. Nedal se do pohybu svah. Chtěl bych jenom vysvětlit, to, co se dalo do pohybu, je ten násep, který jsme na svahu udělali. A tím, že začínáme dělat kroky ke stabilizaci svahu, který hrozil, že by mohl být nestabilní, děláme tam štěrkové odvodnění, děláme tam sondy a další věci, tak ten svah tím, že ho odvodňujeme, se prostě začíná pohybovat a jedna část valu, která zrovna je u konce mostu, vykázala také pohyby. My jsme se rozhodli, že uděláme další kroky. Odbagrovali jsme část náspu. Nahradíme ho lehčím materiálem, aby to přetížení nebylo tak velké. Ukázalo se, že kroky, které děláme, mají pozitivní vliv, protože pohyb se tam zastavil, nebo zastavuje, se to blíží k normální situaci. Při posledním jednání, které jsme tam měli, jsme se shodli, že pokud se nestane něco úplně nového a mimořádného, tak všechny práce, které by vedly ke zprovoznění toho úseku nikoliv 16., ale 17. prosince, tak by měly být úspěšné, a jsem přesvědčený, že tento úsek dálnice zprovozníme. Chtěl bych tady dodat, nezprovozníme ho jako v uvozovkách Potěmkinovu vesnici, aby se to tam projelo a zase se to zavřelo. Bude to definitivní zprovoznění. Samozřejmě budou ještě probíhat paralelně další kroky k sanování území podle toho, jak si to bude vyžadovat situace. Ale nemělo by to mít na provozuschopnost dálnice žádný vliv. To, čeho jsem chtěl svým prohlášením zhruba před třemi týdny říci a dosáhnout, je utnout debaty a taková ta povídání o tom, jak se věci daří nebo nedaří. Chtěl jsem hlavně říct, že v tomto a v každém případě je pro nás nejdůležitější bezpečnost silničního provozu. To znamená, pokud by byly jakékoliv pochybnosti, že by tam mohlo dojít k nějakým problémům, tak bych chtěl garantovat, že nebudeme s ničím hazardovat. Víc než dodržení termínu je pro nás bezpečnost na dálnici. Ale jsem přesvědčený podle stávajících informací, které máme, že kroky, které začalo ŘSD a zhotovitelé na této dálnici pro stabilizaci dělat, vedou k těm cílům, které jsme očekávali. Jsem přesvědčen, že se to 17. prosince spustí.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name