|

2013-049-02-207

207. Senátní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 156/ - třetí čtení

Date2016-09-07
Meeting2013/049
Agenda Item2013/049/207
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/bqbs/b03520701.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   005 < Page 006 > 007

Místopředseda PSP Jan Bartošek vám také děkuji. Táži se, zda někdo další se hlásí do rozpravy. Nikoho nevidím, jestli je tomu tak, v tom případě rozpravu končím. Táži se na závěrečná slova pana navrhovatele nebo zpravodajky. Pane navrhovateli, prosím, máte slovo. Senátor Miloš Vystrčil Vážený pane předsedající, ctěná Sněmovno, jenom velmi stručně komentář k těm proběhlým příspěvkům. Musím říci, že téměř ve všem souhlasím s paní kolegyní poslankyní Pastuchovou, která, řekl bych, ten problém nejpregnantněji popsala, a velmi se přimlouvám za to, abyste schválili senátní návrh zákona, neboť skutečně cílem toho návrhu není dát do rovnosti nebo na rovinu zaměstnanecký poměr a veřejnou službu. Již to tady zaznělo a to ještě jednou zdůrazňuji. Pokud někdo bude vykonávat veřejnou službu, tak na dávky hmotné nouze, to znamená i na to povýšení, které mu vznikne, zákonný nárok, a není tudíž povinen, na rozdíl od toho, když je v zaměstnaneckém poměru, splácet své různé závazky a dluhy, které osoba, která je například dlouhodobě nezaměstnaná, a někdy i svým přičiněním, může mít. Takže to je ta jedna poznámka, kterou jsem chtěl říci. A potom je tady ještě jedna věc. jsem žádal Ministerstvo práce a sociálních věcí, aby alespoň odhadlo možné navýšení výdajů státního rozpočtu, pokud bychom přijali pozměňovací návrh paní poslankyně Kailové. Toho odhadu jsme se tady nedočkali. jsem si teď jenom velmi rychle počítal, jak by to v případě návrhu paní poslankyně Kailové mohlo dopadnout. Zatímco v případě, když pracujete za minimální mzdu, tak vaše průměrná hodinová mzda je asi necelých 60 na hodinu, pak v případě, že byste vykonávali veřejnou službu podle návrhu poslankyně Kailové, byste se v tom nejvyšším pásmu dostali na 65 za hodinu. To znamená, je to věc, kdy najednou povyšujeme dokonce tu veřejnou službu nad zaměstnanecký poměr, což nikomu neprospívá. Ani těm nezaměstnaným, ani společnosti. Děkuji za pozornost. (Potlesk.) Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji. Nyní paní zpravodajka. Paní zpravodajka nechce mít závěrečné slovo. Dobře. Přistoupíme tedy k hlasování o pozměňovacích návrzích. Poprosím paní zpravodajku garančního výboru, aby nás seznámila s procedurou hlasování a poté přednášela jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko. Prosím, máte slovo. Poslankyně Hana Aulická Jírovcová děkuji, pane místopředsedo, za slovo. Proceduru hlasování najdete ve sněmovním tisku 156/6 a veškeré navržené pozměňující návrhy, které projednal garanční výbor na svém jednání, jsou pod sněmovním tiskem 156/5. Pokud se týče usnesení garančního výboru, je to usnesení výboru pro sociální politiku ze 41. schůze 27. dubna 2016 k senátnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 156. Výbor pro sociální politiku Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR jako garanční výbor po projednání návrhu zákona po druhém čtení za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona podle sněmovního tisku 156/5 v následujícím pořadí. Návrh na zamítnutí zákona nebyl podán. Za prvé tedy budeme hlasovat návrhy legislativně technických úprav podle § 95 odst. 2 přednesené ve třetím čtení, budou-li předneseny. A protože žádné nebyly předneseny nebo nepadly, tzn. budeme hlasovat o druhém hlasování a je to o pozměňujícím návrhu C2 k nadpisu C2.1. Budou-li přijaty, jsou nehlasovatelné A1 a A2. Dále nebudou-li přijaty, bude se hlasovat o A1 a A2. Dále budeme hlasovat C1 s výjimkou C1.7 k § 61. Totožné jsou A16 a D1, které budou nehlasovatelnými, bude-li přijato, jsou nehlasovatelné A18, A12 a A13. A nebude-li přijato, budeme hlasovat o A8, A12, A13. Dále bychom hlasovali o pozměňujícím návrhu A14. Dále pak A3 A7, A9 A11, A15, A18 A20. A jsou tyto návrhy totožné s C2.2 C2.9, C2.11, C2 k článku 2, C2 k článku 3, které budou nehlasovatelnými. Dále bychom hlasovali o návrhu C2.10, dále A17, a bude-li přijat, jsou nehlasovatelné C1.7 k § 61 a D2. A nebude-li přijat, budeme hlasovat C1.7 k § 61, který je totožný s D2, který bude nehlasovatelný. Dále bychom hlasovali o pozměňujícím návrhu B1a) plus B1b). Dále samostatně B2 a samostatně B3 a jako poslední bychom hlasovali o návrhu zákona jako celku.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name