|

2013-048-05-221

221. Dotační program 21. Centra odborné přípravy, pro rok 2016, poskytovaný podle § 1, § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 840/

Date2016-07-12
Meeting2013/048
Agenda Item2013/048/221
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/bqbs/b19722101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   006 < Page 007 > 008

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji. S další faktickou poznámkou paní poslankyně Ivana Dobešová. Prosím, paní poslankyně, vaše dvě minuty. Poslankyně Ivana Dobešová Děkuji. opravdu mohu potvrdit to, co tady bylo před minutou řečeno. Zemědělské podniky nepřijmou do některých chovů studenty, a pokud tam někoho pustí, tak musí zaručit, že dalších 48 hodin nenavštíví žádný jiný chov a nenavštívil ani 48 hodin předtím. Není to jednoduché. Ani ředitelé těch podniků nechodí například do chovu prasat, protože by tam zanesli nějaké viry. To znamená, že myšlenka chodit do praxe, do provozu je hezká, ale v školním hospodářství měla svůj význam, protože neplnila ekonomickou funkci, ale tu vzdělávací funkci. A bohužel opravdu kraje v minulých letech ta hospodářství rušily. A jsem zažila dobu před osmi lety, kdy mi bylo nabízeno, abych krávy promítala na plátno, protože statek se ruší. To znamená, to je to propojení školy s praxí? To je to, že student vidět novou techniku a chovy prasat, když vystuduje? To se opravdu divím. A na margo toho, že technika za dva roky zastará? No tak OK Tak tam necháme staré traktory z roku osmdesát, ty nám nezastarají, ty jsou staré, a je to. Každá technika zastará. Mohli bychom to říct o dataprojektoru, o interaktivní tabuli, o jakékoliv učební pomůcce. Tenhle argument neobstojí. Pan poslanec Bendl umí hezky mluvit, ale nic o tom neví! Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji paní poslankyni. S další faktickou poznámkou pan poslanec Kořenek, po něm pan poslanec Urban, po něm pan ministr s přednostním právem. Prosím, pane poslanče. Poslanec Petr Kořenek Děkuji. Prosím vás, jestli jste to četli, tak Ministerstvo zemědělství chce dát do odborného školství ze svých prostředků 50 milionů na to, aby mohly být dokoupeny nějaké výukové prostředky. Jestli je to traktor nebo cokoliv. Ministerstvo školství dlouhodobě investiční prostředky na tyto věci nedává. My jsme po tom volali. si myslím, že jestliže chceme podporovat odborné školství, a my ho chceme podporovat, pak je to dobře. Otázka je, jestli do budoucna nelze vytvořit nějaký jiný systémový nástroj, ale v tuto chvíli bych si moc přál, kdyby i jiná ministerstva našla ve svém rozpočtu prostředky a pomohla vybavit odborné školy potřebnými prostředky, potřebnou technikou pro odborný výcvik. Bylo by to velmi příjemné a myslím si, že by to školství obecně prospělo, a hlavně odborné přípravě. Nelze učit teoreticky a na starých věcech, protože ti lidé jsou pak v praxi naprosto nepoužitelní. bych se přimlouval o trošku shovívavosti a naopak bych ocenil snahu ministerstva podpořit svůj segment. Myslím si, že když jsem jednal s agrární komorou a se zástupci, tak to velmi kvitují, že je snaha Ministerstva zemědělství podpořit odborné školství. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name