221. Dotační program 21. Centra odborné přípravy, pro rok 2016, poskytovaný podle § 1, § 2 a § 2d zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 840/
Místopředseda PSP Petr GazdíkSdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecKováčik,poněmpanposlanecOpálka,poněmpaníposlankyněDobešová,ponípanposlanecKořenek.Prosím,paneposlanče.Poslanec Pavel KováčikDěkujizaslovo,panepředsedající.Paníapánové,naprostosdílímrozhořčenípaníkolegyněDobešové,kterájakodlouholetáředitelkazemědělskéškolyaučilištěví,očemhovoří.Aletojsemnechtěl.Jájsemchtěljenomříci,žepamatujemeněkteříznásdobu,kdyškolaapraxebylypropojenynatolik,žeten,kdovyšeljakovyučenecneboabsolventstřednízemědělskéškolynebotřebaabsolventoboruopravářzemědělskýchstrojůadalšíchoborů,kterévzemědělstvífungovalyafungujídodnes,doopravdyněcouměl,učilsenasvoudobunamoderníchstrojích,moderníchučebníchpomůckáchmodernímipostupy,aotovšechnojsmepřišli.Nejenvzemědělství.Otovšechnojsmepřišlipopřevratovýmpřístupemkučňovskémuškolství,obecněktechnickémuškolství,ateďpláčemenadrozlitýmmlékem.Jásimyslím,ževšechno,copomůže,byťjetojenkapkavmoři,byťjemožné,žetypomůckyzanějakýčasmorálnězastarají,alepodívejtese,načemsetilidéučíteď,jakjsoumorálně,technickyajánevímjakvšelijakmateriálnězastaraléučebnípomůckytohototypuvtěchškoláchaučilištích,porovnejmesitosezájmem,kterýotytooboryje,porovnejmesitospotřebou,abyzemědělství,má-libýtkonkurenceschopné,mělotakékonkurenceschopnévzdělávání.Jednoznačněsimyslím,žejetřeba,byťjetojenomčástečnéřešení,totopodpořit.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.SdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecOpálka,poněmpaníposlankyněDobešová,ponípanposlanecKořenek.Prosím,paneposlanče.Poslanec Miroslav OpálkaDěkuji,panemístopředsedo.Váženíčlenovévlády,kolegyně,kolegové,ktéminulosti.Aťužjikritizujememéně,čivíce,bylprůmyslpropojensestrojírenstvímaučilišti,střednímiškolami,taktéžzemědělstvísezemědělskými,zdravotnictvísezdravotnictvím.Anazemědělskýchškoláchexistovalyškolnístatky.Atadybychomsemělizamyslet,pročzekonomickýchdůvodůkraje,předtímasijinízřizovatelé,likvidovalyjedenškolnístatekzadruhým.Tenškolnístatekmělsvůjplán,bylatamzohledněnavýrobanatuúroveň,jakábyladána.Ajávámřeknujedenpříklad,kdyžkolegaBendlhovořilotom,žebysemělavícevyužívatpraxevzemědělskýchpodnicích.Vzemědělskýchškoláchzvelkévětšinystudujísynovéčidceryfarmářůatychovyjsoučastopromořené.Takžetenzemědělskýpodniknepřipustí,abysetentočlověkvůbecdostalknějakédojičce,technice,kterájespojenaseživočišnouvýrobou,protožebytamzavleklinfekci.Takžechodípěkněnahoředozasklenétribunyakoukajíse,jaktofunguje.Takdalekojsmedošli,milízlatí.