|

2013-048-02-044

44. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 843/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2016-06-29
Meeting2013/048
Agenda Item2013/048/044
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/048schuz/bqbs/b06404401.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   010 < Page 011 > 012

Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministru Brabcovi za jeho závěrečné slovo. S přednostním právem předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura. Ptám se pana zpravodaje, jestli zájem také o závěrečné slovo. Ano. Prosím, pane předsedo, máte slovo. Poslanec Zbyněk Stanjura Je škoda, že pan ministr nevystoupil v rozpravě, protože tím ochudil některé kolegy, kteří by bezesporu rádi reagovali. Navázal bych na dopolední jednání. Tak budete mít víc novel EIA než ministr Dienstbier zákonů za celé volební období. Nevím, co je horší zpráva. Vy sám sebe označujete jako krizového manažera, vám to neberu, ale do krize jste se uvedl sám. Je to taková nová definice krizového manažera. Vyvolám krizi a pak to jako krizový manažer řeším. Proč ne. Jenom dvě opravdu krátké polemiky s tím, co jste říkal. Vy jste říkal zákon 39/2015, to znamená, z toho čísla je jasné, že byl přijat nebo vešel v účinnost v roce 2015. To se shodujeme. A zachránil stavební sezonu v roce 2014. To je docela zvláštní logika, že zákon, který byl schválen v roce 2015, zachránil stavební sezonu rok předem. Bez toho by ta stavební sezona dopadla špatně. Potom, pane ministře, když budete argumentovat na těch ostatních stavbách, tak si vyberte. Nejdřív jste řekl, že velké množství těch staveb nemá ještě ani územní rozhodnutí, načež jste nás ujistil, že ty stavby, které mají územní rozhodnutí, u těch to zpoždění nebude tak velké. Tak platí buď první, nebo druhé. Skutečně nemůže platit obojí dohromady. Je škoda - nechci zdržovat tu debatu - že jste to neřekl v rámci normální diskuse, že bychom mohli reagovat a případně to podrobněji debatovat. Ale to si fakt musíte vybrat. Vy na nás vychrlíte takových 300 vět, a když je pak postupně rozebereme, tak zjistíme, že ty věty jdou proti sobě a nemohou platit současně. Tak kdybyste nám dal aspoň variantu, že si můžeme vybrat, která platí, ale skutečně nemohou platit obě dvě najednou. Za prvé bude platit koruna a ne euro, to vás mohu ubezpečit, neděste nás, a za druhé toto programovací období se jmenuje "2014 2020", stejně jako minule. Sedm let. Letos k 31. prosinci uplynou tři roky z tohoto programovacího období. Vy víte, že nepřijdeme ani o korunu. Ale za ty tři roky vyčerpáme kolik z operačních programů, o kterých jste mluvil? Nula. A je jedno, jestli korun, nebo eur. To je pořád nula. Takže nám zůstávají čtyři roky. obdivuji váš optimismus, že dneska víte, že nám nezbude ani jedno euro, ani jedna koruna. Ale to není správná úvaha. Pokud byste řekl "jsem si jist, že peníze, které budeme čerpat, budeme čerpat na dobré projekty", tak to je dobrá věta. A není důležité, jestli tam zůstane nula, nebo sto eur, nebo milion eur. Důležité je, abychom (nesrozumitelné)vyčerpali, byly dobré projekty, které budou sloužit ekonomice tohoto státu, a ne že si úředně dáme a budeme vymýšlet nesmyslné projekty. A něco o tom vím. Operační program Doprava I musel přistoupit k desítkám a stovkám malých akcí s obrovskou administrací, abychom ty peníze vyčerpali. Kdybychom postupovali lépe, a to se netýká této vlády, tak to neberte jako kritiku vás nebo této vlády, tak jsme těch projektů měli mnohem méně s lepším efektem. A místo abychom se z toho poučili, a myslím, že to je poučení pro všechny, abychom ty chyby neopakovali, protože taky v letech 2007 a 2008 se nic nečerpalo, období bylo 2007 2013, tak jsme ve stejné, ne-li v horší situaci. Takže jako stát jsme se příliš nepoučili. Tak doufám, že ty příští čtyři roky z toho programovacího období budou lepší než ty první tři, protože nakonec je stejně důležitý náš státní rozpočet. 1 250 miliard výdajů ročně. A zachránili jsme 40 nebo 50. Ne že by to bylo málo, ale dejte si ta dvě čísla do poměru, to znamená za volební období je to 5 000 miliard. A vy k tomu dáte 50. A neříkám, že bych to chtěl podceňovat, ale klíčové pro dopravní infrastrukturu vždycky budou naše peníze, náš státní rozpočet, naše zákony, jak budeme schopni ty stavby připravovat, soutěžit a stavět.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name